Home Teste Test Mercedes S 580 e 4Matic: Combinația ideală

Test Mercedes S 580 e 4Matic: Combinația ideală

de Răzvan Măgureanu
test Mercedes S 580 e 4Matic

Mercedes mizează mai mult pe cartea PHEV la noua generație Clasa S, oferind nu mai puțin de patru versiuni și, în premieră, tracțiune integrală în combinație cu sistemul de propulsie PHEV. În test, versiunea lungă Mercedes S 580 e 4Matic.

Foto: Bogdan Paraschiv 

Pentru modelele high-end, tracțiunea integrală și sistemul de propulsie plug-in hybrid sunt combinația ideală în această perioadă de tranziție către era electrică, pentru că asigură limuzinelor mari și grele o mobilitate fără emisii în orașele aglomerate, pe distanțe tot mai mari, autonomii mari la drumuri lungi cu propulsia termică și o dinamică pe măsură datorită aportului motorului electric.

De aceea, acest tip de propulsie se potrivește perfect la Clasa S și de aceea Mercedes oferă nu mai puțin de patru versiuni, de fapt șapte dacă luăm în calcul ambele caroserii, scurtă și lungă: S 450 e, S 580 e/S 580 e 4Matic (toate trei cu ampatament scurt și lung) și vârful de lance AMG S 63 E Performance (sistem hibrid P3 cu puntea din spate electrificată).

Noi am avut pentru test Mercedes S 580 e 4Matic, disponibil în premieră cu tracțiune integrală, care este practic înlocuitorul fostului S 560 e, dar diferențele sunt majore. Pe lângă tracțiunea integrală, care nu a fost disponibilă înainte, noul model vine cu o baterie mult mai mare, având capacitate brută mai mult decât dublă (28,6, față de 13,5 kWh), care promite o autonomie electrică WLTP tot mai mult decât dublă, cuprinsă între 94 și 113 km, față de 50 înainte.

test Mercedes S 580 e 4Matic

De asemenea, Mercedes a lucrat foarte mult la suspensia din spate, care este mai compactă, având brațele mai coborâte cu 27 mm. Astfel, deși acum avem și tracțiunea integrală, noua baterie mult mai mare a putut fi montată mai jos, iar podeaua portbagajului nu mai are acel prag care făcea dificilă încărcarea optimă a portbagajului. Volumul acestuia, de 350 de litri, nu este mai mare decât la vechea generație, dar forma sa e regulată și este mai practic.

Sub capotă lucrează acum un propulsor cu șase cilindri în linie, de 3 litri, în locul vechiului V6 cu aceeași cilindree, care dezvoltă aceleași putere și cuplu, 367 CP și 500 Nm. În schimb, motorul electric este mai puternic, având 150 CP, față de 122 înainte.

Foarte eficient în modul Hybrid
Am plecat la drum cu bateria încărcată 85% și am selectat modul Electric. Am condus prin oraș 65 km până când bateria s-a descărcat complet. Luând în calcul procentul de încărcare de 85% la plecare, rezultă o autonomie electrică de circa 76 km, consumul înregistrat fiind de 33 kWh/100 km. E mai mult decât dublu față de vechile valori reale, care erau în jurul a 33 km, dar sub minimul de 94 promis.

Nu mai există un mod Charge, însă bateria se poate încărca în mers dacă se utilizează modul Sport. Mașina de test avea și opțiunea prizei de încărcare DC, de 600 de euro, Mercedes fiind singurul care o oferă la modelele PHEV. Așa că bateria se încarcă de la 0 la 80% în 20 de minute.

test Mercedes S 580 e 4Matic

Cu bateria descărcată, consumul a fost mai mult decât decent, de 12,6 l/100 km. Odată ce bateria s-a încărcat, am trecut în modul Hybrid și am avut un consum redus raportat la nivelul de putere: 9,6 l/100 km și 8,8 kWh/100 km. Concluzia este una singură, că autonomia electrică promisă e puțin prea optimistă, dar în modul Hybrid mașina consumă foarte puțin, fiind extrem de eficientă.

Există și un mod B (Battery Hold), care permite conservarea energiei din baterie pentru utilizare ulterioară. În Hybrid, motorul termic se armonizează foarte bine cu cel electric, amplasat în carcasa cutiei automate cu nouă trepte, care se produce la Sebeș. Trecerea de la un mod la altul este insesizabilă, rafinamentul fiind la cote maxime.

De asemenea, a dispărut punctul de presiune de pe pedala de accelerație care îți semnala să nu apeși peste un anumit nivel, dacă nu vrei să pornească motorul termic. Acum, în modul Electric, dacă nu apeși brusc pedala, ca la kickdown, te deplasezi pur electric în orice situație și poți atinge 140 km/h. Este reconfortant și eco să te deplasezi prin traficul aglomerat fără emisii și fără zgomot.

Zgomot mult nu face nici motorul termic când funcționează, datorită insonorizării excepționale, cu geamuri laminate izolate fonic și a pneurilor cu spumă izolatoare. La accelerații în forță se aude doar un zgomot plăcut în fundal, de mică intensitate.

Cu suspensie pneumatică adaptivă standard, S 580 e 4Matic rulează ca pe pernă de aer, iar față de versiunea S 580 4Matic, testată anterior, cu jante de 21 de inchi, PHEV-ul este reglat mai soft și chiar și în modul Sport prioritizează confortul. Direcția integrală cu unghi de 4,5 grade montată pe mașina de test ajută la manevrarea în spații înguste și pe viraje, dar la conducere sportivă se simte ușoara inerție a punții din spate, pe care apasă bateria de 241 kg.

La 143.570 de euro, S 580 e 4Matic costă o mică avere, dar e cu 10.000 mai ieftin decât EQS 580 4Matic, care are o calitate a finisării inferioară. Fără nici un centimetru pătrat de plastic și nu doar pentru că am fost impresionați de ornamentele Manufaktur, Clasa S are o eleganță perenă, senzație pe care EQS nu ți-o transmite deocamdată.

Verdict

Un PHEV extrem de eficient în modul Hybrid și cu o autonomie electrică decentă, dar sub minimul promis oficial. Însă încărcarea foarte rapidă la priză DC îl diferențiază de toți rivalii. Rafinamentul sistemului de propulsie este la cote maxime. Dinamica de top se îmbină cu un tren de rulare orientat spre confort. Mai ieftin cu 10.000 de euro și mai luxos decât EQS. 

DATE TEHNICE 
Caroserie
Sedan cu 5 locuri. Lungime × lățime ×înălțime: 5289 × 1954 × 1503 mm. Ampatament: 3216 mm. Masă proprie:
2440 kg. Volum portbagaj: 350 l
Tren de rulare
Suspensie față multilink, spate multilink, arcuri pneumatice cu două camere, frâne cu discuri ventilate față și spate, pneuri față 255/40 R20, spate 285/35 R20
Transmisie
Tracțiune integrală, direcție integrală, cutie automată cu 9 trepte
Propulsie
L6, turbo, cilindree 2999 cm3, putere maximă 270 kW (367CP)/5500 rpm, cuplu maxim 500 Nm/1600 rpm. Motor electric putere 150 CP, cuplu maxim 440 Nm. Putere totală sistem: 510 CP. Cuplu total sistem: 750 Nm. Capacitate baterie netă/brută: 21,5/28,6 kWh
Performanțe
0–100 km/h 4,9 s
Viteză maximă 250 km/h
Viteză maximă mod electric 140 km/h
Consum mixt (WLTP) 0,7 l/100 km
Consum mod electric 22,1 kWh/100 km
Emisii CO2 (WLTP) 16 g/km
Autonomie electrică 94–113 km
Preț de bază
Mercedes S 580 e 4Matic 143.570 euro

test Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matictest Mercedes S 580 e 4Matic

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.