Home Teste Test Suzuki Vitara Strong Hybrid: Pe cont propriu

Test Suzuki Vitara Strong Hybrid: Pe cont propriu

de Răzvan Măgureanu
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Suzuki a construit primul sistem full hybrid propriu și l-a montat în SUV-ul Vitara, unde și-a dovedit eficiența remarcabilă. Test cu Suzuki Vitara Strong Hybrid.

Suzuki a semnat un parteneriat tehnic cu Toyota, rebranduind modelele Corolla Touring Sports și RAV4 sub numele de Swace și Across, dar pentru Vitara full hybrid a mers pe cont propriu. Sistemul full hybrid de la Suzuki Vitara Strong Hybrid a fost dezvoltat in-house de către Suzuki și are la bază un propulsor aspirat de 1,5 litri și 102 CP cuplat cu un motor electric de 33 CP alimentat de o baterie de 0,84 kWh, care funcționează la o tensiune redusă, de numai 140 V.

Rezultatul este un total de 116 CP, cu 13 mai puțini decât în cazul lui Vitara 1.4 Turbo mild hybrid. Suzuki a numit strong hybrid sistemul full hybrid, pentru că deja botezase ca hibrid sistemul mild hybrid. Vizual, diferența este cuvântul „hybrid“ scris pe fond negru, în loc de albastru, cum e la mild hybrid.

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Dolce farniente
Nu vă așteptați la performanțe ieșite din comun. Diferența de 13 CP față de 1.4 Turbo mild hybrid nu e mare, dar versiunea full hybrid este sensibil mai leneșă. Explicația o reprezintă diferența mare de cuplu, dar și alegerea cutiei de viteze. În timp ce propulsorul turbo pune la dispoziție 235 Nm încă de la 2000 rpm, motorul aspirat oferă doar 138 Nm la 4400 rpm. Iar motorul electric, care are și rol de propulsie la Strong Hybrid, nu are un cuplu mult mai mare decât cel de la mild hybrid, dezvoltând 33 CP și 60 Nm, față de 14 CP și 53 Nm.

În plus, cutia de viteze 6 AGS, care este o transmisie robotizată, similară celor existente în trecut la Dacia și smart, este destul de lentă mai ales la viteze mici, prin oraș, iar când pornești de pe loc și la viteze mici există un gol sesizabil la cuplarea treptelor inferioare.

Suzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong Hybrid

Suzuki a sperat că motorul electric, care ajută propulsorul termic la accelerații, va suplini acest gol, dar acest lucru nu se întâmplă decât în treptele superioare și la viteze mai mari. Există și un mod Manual, în care treptele se schimbă mai rapid dacă lucrezi cu padelele din spatele volanului. Le poți schimba manual, acționând padelele chiar dacă ești în Drive, dar, dacă cuplezi modul Manual, atunci treptele se schimbă numai manual și trebuie să ai grijă să nu supraturezi motorul.

La accelerații de la viteze mici, motorul este relativ zgomotos, însă la viteze de croazieră e destul de silențios. În schimb, trecerea de la electric la benzină se face lin, pe nesimțite, ansamblul fiind foarte rafinat.

Eficiență remarcabilă
Principala calitate este eficiența. Oricât de tare mergi cu această mașină, nu vei depăși niciodată 7 l/100 km, indiferent că urci pe drumuri de munte, mergi cu 130 km/h pe autostradă sau ești prins în blocaje din trafic. Mai ales în trafic aglomerat se obțin chiar valori mai mici, de ordinul a 5,5–6,5 l/ 100 km, pentru că în oraș sistemul full hybrid favorizează funcționarea electrică dacă se cuplează modul Eco, de la butonul aflat în stânga volanului.

Suzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong Hybrid

Ca și în cazul modelelor hibride de la Toyota, până la 60 km/h și dacă nu bruschezi pedala de accelerație, poți să te deplasezi electric mare parte din timp. Spre deosebire de Toyota, motorul electric, mai mic, de numai 33 CP, față de 80 la Toyota Yaris, consumă mai puțin, dar poate propulsa mașina pur electric.

Bateria de 0,84 kWh este amplasată în portbagaj, astfel că nu mai există compartimentul de sub podea și s-au pierdut 73 de litri din cei 362 ai acestuia. Rămâne totuși un volum decent, de 289 de litri. Motorul electric preia propulsia la viteze sub 60 km/h, când iei piciorul de pe accelerație, și continuă să propulseze mașina dacă apeși cu blândețe pe accelerație. Când ai nevoie de putere, accelerezi, și motorul termic intră în funcțiune lin și fără șocuri.

O mașină practică
După facelift au apărut plastice moi pe bord, iar suspensia a fost rafinată, fiind mai confortabilă pe drumuri proaste și pe denivelări scurte. Totuși, accelerația punții din spate la trecerea peste denivelări scurte rămâne la valori destul de mari, ceea ce nu îi va bucura prea tare pe pasagerii din spate.

Suzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong HybridSuzuki Vitara Strong Hybrid

Echiparea Passion oferă însă compromisul cel mai bun între preț și dotări, având sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inchi, Bluetooth, cameră de marșarier și comandă vocală, climă automată, scaune încălzite, jante de aliaj de 17 inchi și un pachet standard de sisteme de asistență, cu pilot automat adaptiv, Rear Traffic Cross Alert, asistent de bandă, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, care la rivali precum Dacia Duster nu se oferă nici măcar opțional.

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Prețul de 23.810 de euro e cu câteva mii de euro mai mic decât al Toyotei Yaris Cross Hybrid, dar este totuși cu 4160 mai mare decât al Vitarei 1.4 Turbo cu transmisie manuală, luând în calcul versiunile cu tracțiune față la ambele modele.

Verdict

Suzuki are meritul că a dezvoltat pe cont propriu un sistem full hybrid rafinat, extrem de eficient și printre cele mai ieftine de pe piață. În schimb, a sacrificat dinamica, iar diferența de preț față de versiunea mild hybrid este importantă. 

DATE TEHNICE 
Caroserie
SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4175 × 1775 × 1610 mm. Ampatament: 2500 mm. Portbagaj: 289–1046 l. Rezervor: 47 l
Tren de rulare
Suspensie față de tip MacPherson, spate
semirigidă. Frâne cu discuri ventilate față și discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 215/55 R17
Transmisie
Tracțiune față, cutie robotizată cu 6 trepte
Propulsie
Motor termic L4, aspirat, cilindree 1462 cm3, putere maximă 75 kW (129 CP), cuplu maxim 138 Nm/4400 rpm. Motor electric putere maximă 33 CP, cuplu maxim 60 Nm. Putere totală ansamblu: 116 CP. Capacitate baterie: 0,84 kWh
Performanțe
Viteză maximă 180 km/h
Consum mediu WLTP 5,3 l/100 km
Emisii CO2 121 g/km
Preț de bază
Suzuki Vitara Strong Hybrid Passion    23.810 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?