Home Teste Test VW Golf facelift: Regele Golf

Test VW Golf facelift: Regele Golf

de Răzvan Măgureanu
test VW Golf facelift 2024

După un scurtcircuit cauzat de trecerea la noile comenzi tactile, care au afectat ergonomia tradițională a bestsellerului Golf, VW a aplecat urechea la critici și a rezolvat magistral toate problemele. Test cu VW Golf 1.5 eTSI cu sistem mild hybrid și cutie DSG în echiparea Style și cu pachetul aniversar 50th Edition.

VW Golf este mai mult decât o mașină, e modelul care a dat naștere unei clase de automobile și care e și astăzi la modă, în ciuda asaltului SUV-urilor. Ani de zile, Golf a fost cel mai bine vândut model al mărcii, până la generația a opta. Lansată în decembrie 2019, ultima generație a vrut să se ralieze noii ere digitale, numai că tranziția, influențată și de noua ergonomie de la electricul ID.3, nu a fost reușită.

Criticile au început să curgă: butoanele pentru reglajul temperaturii și volumului audio nu erau iluminate, erau incomod de acționat, sistemul multimedia se mișca greu, se bloca, era prea complex de operat, iar butoanele tactile de pe volan nu erau practice.

Desigur, toate aceste critici se refereau la ergonomie, pentru că Golf continua să ofere cel mai rafinat și dinamic tren de rulare din segmentul său. Dar toate calitățile erau umbrite de aceste deficiențe de operare.

VW a fost receptiv

Poate mai mult decât niciodată, VW și-a însușit toate criticile și a încercat să le rezolve punct cu punct. Și chiar a reușit. Pentru că majoritatea se refereau la ergonomie, vom începe cu acestea. VW a introdus o nouă generație a sistemului multimedia MIB4, cu un soft complet nou. La echiparea Style are un display tactil de 12,9 inchi, iar în pachetul aniversar 50 de ani (816 euro) este inclusă și navigația.

Ecranul a fost împărțit în trei zone distincte: inferioară, centrală și superioară. În zona inferioară se afișează întotdeauna meniul climatizării, care astfel e accesibil imediat, indiferent de informațiile afișate. VW a iluminat acum butoanele glisante pentru reglajul temperaturii de la baza ecranului, dar practic nu mai trebuie să-ți contorsionezi degetele, fiindcă poți face același lucru de pe ecranul tactil. Modificarea temperaturii și încălzirea scaunelor se pot face direct, dar pentru viteza curentului de aer sau comenzile Smart ale climei trebuie să intri în meniu.

Apoi, zona centrală se poate configura alegând meniurile de care ai nevoie mai des, ceea ce e foarte simplu: ții apăsată iconița unui submeniu, o fereastră se deschide, iar în ea, alegi ce submeniu vrei să apară în prim-plan. Acest tip de configurare există și la alte mărci, dar VW a venit cu ceva în plus.

test VW Golf facelift 2024

Există o a treia zonă, în partea superioară, de asemenea configurabilă. Din experiența conducerii timp de 3 zile a Golfului 8 facelift, aici este cel mai practic să salvezi submeniurile pe care le utilizezi cel mai des, pentru că această zonă e tot timpul în câmpul vizual. La fel, se apasă pe o iconiță din această zonă, și apare o fereastră cu toate submeniurile. Din experiența proprie e bine să prioritizezi în această zonă superioară meniurile pentru navigație, radio, telefon și moduri de condus.

Mergând mai departe, au reapărut butoanele fizice pe volan, care le-au înlocuit pe cele tactile, ceea ce ne-a readus zâmbetul pe buze. Și ai și buton fizic pentru volumul audio pe volan, astfel că poți renunța definitiv la zona glisantă de la baza displayului. Iar instrumentele de bord digitale cu două layouturi, fiecare cu mai multe tipuri de informații, este standard la Style.

test VW Golf facelift 2024

De asemenea, echiparea Style vine standard cu excelentul scaun ErgoActive, reglabil electric, cu memorie, îmbrăcat în piele, Alcantara și material textil, care oferă o susținere superbă și e poziționat foarte jos, ca într-o mașină sport.
Sunt vizibile și progresele în materie de calitate a materialelor, acum mai multe zone fiind acoperite cu unele moi (vezi cotierele și zonele superioare ale ușilor), buzunarele din uși fiind complet capitonate, și totul este gândit până la cel mai mic detaliu, existând inclusiv un spațiu protejat de razele soarelui pentru încărcarea wireless telefonului și chiar un spațiu pentru cheia de contact.

Golf facelift punctează inclusiv la impresia artistică, cu noua grilă iluminată, banda LED care unește farurile și noua bară frontală cu prize de aer elegante, dar, în noua eră eco, parcă ar fi meritat să renunțe la cele câteva inserții cromate.

Tren de rulare perfect

Versiunea mild hybrid de 150 CP vine cu punte posterioară multilink, diferențial blocabil electronic în față, direcție electromecanică și, opțional, suspensie adaptivă. Cu jantele opționale Leeds de 18 inchi (standard se oferă jante Nottingham de 17 inchi), Golf rulează rafinat, la fel ca un model premium.

În modul Confort, suspensia, fermă de altfel, este extrem de silențioasă și absoarbe decent denivelările scurte și cu o amplitudine foarte mică pe cele lungi. Când cuplezi în Sport, suspensia se întărește puțin, dar ceea ce impresionează cu adevărat e ținuta de drum. Mișcările caroseriei sunt imperceptibile, iar în viraje, Golf merge ca pe șine, ajutat de o direcție liniară, cu un feedback superb, care îți dă impresia că joci Need for Speed pe calculator.

Chinezii au copiat multe lucruri de la europeni, iar Tesla a făcut multe eforturi pentru a-și perfecționa trenul de rulare, dar ansamblul direcție-suspensie al lui Golf este cu ani-lumină mai bun, și nu doar comparativ cu cel de la Tesla sau de la producătorii chinezi, ci și cu al unor rivali tradiționali europeni din clasă.

test VW Golf facelift 2024

Propulsorul de 1,5 litri turbo cu tehnologie mild hybrid, de 150 CP, cuplat standard cu transmisia DSG cu șapte trepte este ideal pentru Golf. Starter/generatorul integrat, de 18 CP, maschează bine ușoara întârziere la pornire a transmisiei DSG, și Golf demarează liniar chiar și în modul Eco. Motorul se turează cu ușurință, reprizele 80–120 km/h sunt rapide, și nivelul de zgomot rămâne redus și la peste 3000 rpm.

În schimb, sistemul mild hybrid nu aduce o economie de combustibil reală, iar în oraș, în condiții de trafic aglomerat și temperaturi ridicate, consumul se cifrează la 8–9 l/100 km, față de un maxim oficial de 7. Iar media de 5,4 este greu de atins, și la drum întins trebuind să iei în calcul un 6–6,5 l/100 km.
Noi am avut la test versiunea de 150 CP, dar VW a mai făcut o mutare bună renunțând la 1.0 TSI cu trei cilindri și oferind în loc 1.5 TSI cu patru cilindri și o putere redusă la 115 CP.

În rest, ca și înainte de facelift, Golf oferă o banchetă excelent profilată, pe care se stă confortabil, care este fracționabilă și care, prin rabatare, creează o suprafață plană de încărcare, și un portbagaj încăpător, de 381 de litri, chiar dacă sub podea se află o roată de rezervă îngustă. Spațiul interior e decent, în condițiile în care VW a rezistat tentației de a mări dimensiunile exterioare.

Verdict

Golf rămâne Golf. Nimeni nu oferă un tren de rulare mai bine reglat și mai sigur în acest segment. VW a rezolvat admirabil toate problemele legate de ergonomie, și noul Golf e mult mai intuitiv și ușor de operat. Iar cu echiparea Style foarte bine dotată, 31.000 de euro nu sunt mulți în actuala perioadă de prețuri inflaționiste. În segment există rivali care costă la fel, dar oferă mult mai puțin. 

DATE TEHNICE 
Caroserie
Hatchback de clasă compactă cu 5 locuri.
L × l × h: 4282 × 1789 × 1483 mm. Ampatament: 2620 mm. Portbagaj: 381–1237 l. Masă proprie: 1376 kg
Tren de rulare
Suspensie față de tip MacPherson, spate
multilink, frâne cu discuri ventilate față și discuri spate, pneuri 225/40 R18
Transmisie
Tracțiune față, cutie DSG cu 7 trepte
Motor
Turbo cu 4 cilindri în linie, cilindree 1498 cm³. Putere max.: 110 kW (150 CP)/5000–6000 rpm. Cuplu max.: 250 Nm/1500–3500 rpm. Starter/generator integrat: 18 CP
Performanțe
0–100 km/h 8,4 s
Viteză maximă 224 km/h
Consum mixt WLTP 5,4 l/100 km
Emisii CO2 WLTP 123 g/km
Preț de bază
VW Golf Style 31.069 euro

test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024test VW Golf facelift 2024

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.