Home Teste Test: VW Touareg V6 TDI

Test: VW Touareg V6 TDI

de

Inchidere 3

VW Touareg a trecut printr-un facelift destul de amplu, care a schimbat nu numai aspectul exterior al mașinii, ci și performanțele motorului V6 TDI.

Text: Alexandru Gugoașă. Foto: Radu Chindriș

 

Încet, dar sigur, toate modelele din gama mărcii Volkswagen adoptă noua grilă frontală deja prezentă pe Golf VII, noul Passat și Tiguan. Recent, a venit și rândul marelui Touareg să treacă printr-un facelift, odată cu trecerea de jumătatea ciclului de viață al actualei generații. Așadar, la exterior principala modificare apare la partea din față, puternic retușată. În rest, silueta lui Touareg a rămas neschimbată, iar din lateral sau din spate, va fi greu chiar și pentru un cunoscător să deosebească noua versiune de cea fără facelift.

Schimbările estetice suferite de Touareg sunt de bun augur, la fel și cele ale motorizării V6 TDI, care a devenit mai puternică.

Schimbările estetice suferite de Touareg sunt de bun augur, la fel și cele ale motorizării V6 TDI, care a devenit mai puternică.

O altă schimbare notabilă este îmbunătățirea performanțelor motorului V6 TDI de 3,0 l. Acesta oferă în continuare două trepte de putere, una inferioară, de 204 CP, la fel ca înainte, însă cea superioară ajunge la 262 CP, de la 245. Performanțele propulsorului țin însă și de consumul decent de carburant cu care acest V6 se laudă. Cifrele oficiale furnizate de constructor indică un consum mediu de 6,9 l/100 km, însă noi, în test, am obținut o medie apropiată de 8,5 în afara orașului și de 12,5 în regim urban. Valorile, deși par a fi departe de cele oficiale, sunt totuși printre cele mai bune din segment. În afară de consumul decent pentru o mașină de peste 2200 kg la gol, motorul oferă și un rafinament foarte bun, iar performanțele sunt în linie cu ale tuturor concurenților echipați cu cele mai noi motorizări. Astfel, sprintul de la zero la 100 km/h se realizează în 7.6 s, iar viteza maximă este de 220 km/h. Cutia de viteze e clasică, cu convertizor de cuplu și opt trepte, care pune accentul mai degrabă pe confort decât pe rapiditatea schimbării vitezelor și vine ca echipare standard indiferent de motorizare.

Test: BMW X5 xDrive25d

Despre mașina de test, un Touareg Supreme, se poate spune că are un nume predestinat. Supreme se referă de fapt la o versiune specială de echipare ce include aproape tot ce îți poți dori în materie de dotări. Una dintre cele mai importante este însă suspensia pneumatică reglabilă, foarte utilă în afara șoselelor. Se poate alege nu numai între diferite înălțimi, ci și între mai multe moduri de funcționare – off-road, confort, normal sau sport –, toate cu influență asupra modului în care se comportă mașina atât pe șosea, cât și în teren accidentat. Suspensia pneumatică foarte eficientă face din Touareg unul dintre cele mai capabile SUV-uri în afara drumurilor asfaltate și este o dotare care lipsește chiar și unor competitori premium. Confortul suprem la drum e principala caracteristică a comportamentului rutier, Touareg fiind mașina perfectă pentru călătorii lungi, mai ales iarna, atunci când pare că nu există nimic care să-i stea în cale.

Postul de conducere îi oferă șoferului acces la o mulțime de echipamente de confort.

Postul de conducere îi oferă șoferului acces la o mulțime de echipamente de confort.

Spațiul interior este la superlativ, cinci adulți putând călători în condiții de confort pe distanțe lungi. Portbagajul de 580 l cu bancheta în poziție verticală pare foarte greu de umplut, chiar și cu mai mulți pasageri la bord, iar odată rabatată complet bancheta fracționabilă (în configurație 40/20/40, utilă pentru cărat schiuri, spre exemplu), volumul ajunge la 1642 l, suficient dacă plănuiești o mutare. Materialele folosite la interior par a fi rezistente la uzură, dar unele plastice nu sunt la nivelul a ceea ce oferă competitorii produși de mărcile premium. Pe de altă parte însă, Touareg are și un preț mult mai accesibil.

Test: Mercedes ML 250 BlueTEC

Cel mai ieftin VW Touareg cu facelift costă 43.905 euro, cu TVA, cu peste 12.000 de euro mai puțin decât un BMW X5, de pildă. Mai mult, există chiar și o versiune mai accesibilă, denumită Mountain, care vine cu o serie de opționale ca dotare standard, un discount de 4739 de euro și ajunge să coste 42.129. Singurul motor oferit este însă cel de 204 CP. Touareg Supreme vine cu o reducere și mai generoasă, de 5925 de euro și are un preț de 60.221 în loc de 66.146 de euro. Standard sunt incluse sistemul de navigație cu display tactil, suspensia pneumatică, farurile bixenon, jantele din aliaj, de 19 inchi, camerele pentru parcare și supravegherea împrejurimilor și stopurile cu LED. Mașina de test, cu al său preț de 71.579 de euro, are cam tot ce își poate dori un muritor de rând în materie de confort și siguranță, de la tempomat activ până la scaune spate încălzite, rezervor de 100 l și volan multifuncțional încălzit, pe care am ajuns să-l prețuim la adevărata sa valoare în zilele cu temperaturi de -10 grade Celsius.

În gamă mai există un diesel V8, de 4,2 l și 340 CP, și o versiune hibridă, ce dezvoltă 380 CP cu ajutorul unui motor pe benzină, de 333 CP și al unuia electric, cu 46 CP. După ce am mers cu noul V6 TDI de 262 CP, putem spune că aceste variante de propulsie sunt doar pentru excentrici, atât de mult ne-a convins dieselul de 3,0 l.

ams 3/2015

Schimbările estetice suferite de Touareg sunt de bun augur, la fel și cele ale motorizării V6 TDI, care a devenit mai puternică.
Postul de conducere îi oferă șoferului acces la o mulțime de echipamente de confort.

Date tehnice

Articole similare

Comentarii închise.