Toyota a prezentat azi la Bruxelles conceptul Toyota bZ Compact SUV care prefigurează un viitor echivalent electric al lui Toyota C-HR.
Toyota se orientează în direcția electromobilității după ce anul trecut a prezentat 15 concepte electrice. Însă nu renunță la versiunile hibride cu care Toyota a avut atât de mult succes.
Astfel, SUV-ul compact C-HR va avea un succesor hibrid prefigurat de conceptul C-HR Prologue dar va exista și un echivalent electric al lui C-HR prefigurat de conceptul bZ Compact SUV.
Cu 4.588 mm lungime, 1.888 mm lățime și 1.560 mm înălțime, bZ Compact SUV este cu 102 mm mai scurt, cu 28 mm mai lat și cu 90 mm mai scund decât bZ4X, lansat de curând. Astfel, bZ Compact SUV va fi un echivalent electric al lui C-HR plasat sub bZ4X.
Conceptul a fost proiectat în Europa la centrul de design din Franța ca un vehicul cu propulsie exclusiv electrică. Ca și C-HR, bZ Compact SUV vine cu o linie aerodinamică accentuată, cu roțile de 21 inchi amplasate cât mai aproape de colțurile caroseriei și console foarte scurte. Pentru un Cx redus, clanțele ușilor față sunt încastrate în caroserie iar cele spate sunt ascunse în montantul spate.
În față, farurile au o semnătură luminoasă în forma literie C care ne aduce aminte întrucâtva de designul Renault cu mențiunea că cele două faruri sunt conectate cu o bară luminoasă. În spate, stopurile cu LED sunt unite printr-o bandă luminoasă ascuțită situată la baza lunetei. A treia lampă de frână este încastrată în aripioara de rechin a antenei iar un eleron care se prelungește din acoperiș contribuie la un Cx foarte bun.
Manșă în loc de volan și ecrane curbate
Interiorul este minimalist iar scaunele sunt realizate din materiale vegetale și reciclate. Nu există niciun buton fizic ci doar două displayuri curbate pentru indicatoarele de bord și pentru sistemul multimedia. Volanul de forma unei manșe permite vederea pe deasupra a displayului pentru indicatoarele de bord. Butoanele pentru acționarea geamurilor sunt înglobate direct în suprafața materialului de pe uși.
Toyota nu dă detalii despre propulsia electrică și despre baterie dar anunță că va lansa șase modele electrice până în 2026.