După aproape 4 ani, Audi operează un facelift la SUV-ul electric de lux ocazie cu care s-a schimbat și numele în Audi Q8 e-tron. Cu ocazia faceliftului, Audi Q8 e-tron a primit și baterii mai mari.
Denumirea de e-tron era confuză mai ales după ce a apărut și e-tron GT, sedanul de lux realizat pe aceeași platformă cu Porsche Taycan. Așa că o dată cu faceliftul Audi a schimbat numele lui e-tron în Q8 e-tron pentru a scoate în evidență că este vorba de SUV-ul vârf de gamă. În viitor, între Q4 e-tron și noul Q8 e-tron va exista și Q6 e-tron construit pe noua platformă PPE dezvoltată împreună cu Porsche.
Baterii mai mari, autonomie mai lungă
Dar să revenim la Q8 e-tron. Principala modificare este mărirea capacității celor două baterii disponibile. Prin modificarea chimiei bateriei și a unui nou management al bateriei, densitatea de energie a crescut cu 20%, astfel că a fost posibilă mărirea capacității bateriei fără a mări volumul acesteia.
Bateria mică are acum 89 kWh net (95 kWh brut) față de 64,7 kWh net (71 kWh brut) înainte și aceasta se încarcă la stații DC cu până la 150 kW (120 kW înainte).
Bateria mare are acum o capacitate de 104 kWh net (114 kWh brut) față de 86,5 kWh net (95 kWh brut) înainte și se poate încărca la stații DC cu până la 170 kW (150 kW înainte). Se observă că acum bateria mică are o capacitate netă puțin mai mare decât a vechii baterii mari.
Astfel, Audi promite o autonomie WLTP de 580 km (600 km la Sportback) pentru versiunea Q8 e-tron 55 (408 CP/664 Nm) cu bateria mare în timp ce cu bateria mică autonomia este de 480 km (500 km la Sportback) la Q8 e-tron 50. Versiunea de top SQ8 e-tron quattro are o autonomie de 500 km la ambele versiuni de caroserie.
Sunt disponibile ca și înainte versiunile SUV standard și Sportback combinate cu trei versiuni de motorizări:
– Q8 e-tron 50 quattro 340 CP/664 Nm (două motoare)
– Q8 e-tron 55 quattro 408 CP/664 Nm (două motoare)
– SQ8 e-tron quattro 503 CP/973 Nm (trei motoare, unul față și două spate, câte unul la fiecare roată)
Datorită faptului că volumul bateriei nu s-a mărit, volumul portbagajului a rămas neschimbat: 600 litri la versiunea normală și 555 litri la Sportback plus un compartiment foarte util pentru cabluri sub capota din față de 62 litri.
Suspensie pneumatică standard
Audi Q8 e-tron vine standard cu suspensie pneumatică adaptivă care permite și varierea gărzii la sol. garda la sol normală este de 176 mm dar aceasta poate fi variată cu până la 76 mm, în timp ce la viteze mari pe autostradă coboară automat. Audi promite și o dinamică mai bună datorită noii direcții progresive.
Autonomia a fost îmbunătățită nu doar prin mărirea capacității bateriei ci și prin îmbunătățirea coeficientului de rezistență la înaintare. Astfel, versiunea SUV are un Cx de 0,26 față de 0,28 înainte iar Sportback de 0,24 față de 0,26 înainte.
Sistemul multimedia cu navigație MMI Plus având două displayuri, de 10,1 inchi pentru navigație și 8,6 inchi pentru climatizare și meniul scaunelor cât și indicatoarele de bord virtuale sunt standard. Opțional sunt disponibile farurile Digital Matrix LED care vin cu funcții noi.
Noul Audi Q8 e-tron se poate comanda de la mijlocul lui noiembrie 2022, primele livrări urmând să aibă loc la final de februarie 2023.