Ford Puma Gen-E este câștigătorului Premiului de Popularitate, acordat în urma votului cititorilor.
La fiecare ediție Best Electric Car in Romania publicul și cititorii au putut să-și voteze mașina favorită, dintre modelele finaliste. În timp ce juriul votează după un test extins, de două zile, în condiții diverse de rulare, publicul are la dispoziție votul electronic, într-o secțiune specială a site-ului bestelectriccar.ro.
Anul acest, Premiul de Popularitate, acordat în funcție de votul publicului, a fost câștigat detașat de Ford Puma Gen-E, primul autoturism electric produs în România, la uzina Ford din Craiova. Puma Gen-E și-a adjudecat 44,4% din voturi, urmat de Lynk & Co 02, cu 19,02% din voturi. Pe locul trei s-a clasat Renault 5, cu 12,47% din voturi. Clasamentul complet îl găsiți pe pagina Votul Cititorilor.
Ford Puma Gen-E este primul autoturism produs în România, la Craiova, dar Ford a început producția utilitarelor electrice înainte ca Puma Gen-E să intre pe linia de asamblare. Modelul de clasă mică are o vârstă venerabilă, dar a fost reinterpretat pentru propulsia electrică și vine într-o singură configurație tehnică pentru ambele niveluri de echipare. Puma Gen-E are un motor de 167 CP și 290 Nm, care antrenează puntea față. Bateria de 43 kWh (net) asigură autonomie electrică oficială de 364 km, în condiții unui consum mediu oficial de 13,7 kWh/100 km. De asemenea, bateria de încarcă la maxim 100 kW, teoretic în 23 de minute de la 10 la 80%. În ceea ce privește dinamica, Puma Gen-E nu stă deloc rău: accelerează până la 100 km/h în 8 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h.
Prețul este un atu al acestui model produs în România: 20.500 euro, după scăderea celor 7.500 euro acoperiți de stat prin programul Rabla Plus și reducerea aferentă programului Ford ECObonus.
—————————————–
Best Electric Car in Romania este o competiție Powered by Arval România.
Partener de încărcare: Eldrive România
Parteneri: Schaeffler, București Mall – Vitan, Hotel TTS Covasna, Hankook și Ministerul Mediului.