Ford a prezentat astăzi modelul Ford Puma Gen-E, adică Puma electric. Este fabricat în România, la uzina Ford Otosan din Craiova.
Versiunea complet electrică a lui Puma a fost anunțată de mai mult timp, iar acum vedem modelul de serie, care vine cu o serie de modificări , în special la nivelul părții frontale, acum închisă cu o grilă tip scut, care amintește de Mustang Mach-E. Locul eliberat de motorul termic a fost ocupat de un frunk de 43 de litri sub capotă. Cumva, Ford a reușit să mărească volumul portbagajului la modelul Puma Gen-E: spațiul de depozitate MegaBox, de sub planșeul portbagajului, a devenit acum GigaBox, iar asta înseamnă că Puma Gen-E oferă un volum de 574 litri, cu bancheta spate la locul ei.
Planșa de bord se evidențiază prin cele două display-uri, cel central (12 inchi) afișând indicațiile sistemului multimedia Sync 4, cu navigație conectată. Tot aici ai și informațiile Apple CarPlay și Android Auto wireless. Tot wireless poți să să încarci telefonul. Schimbătorul de viteze a fost redesenat și repoziționat în spatele volanului, pentru o acționare cât mai ușoară, spune Ford. De asemenea, este disponibil mod de condus One-Pedal.
În primul rând trebuie spus faptul că Ford Puma Gen-E împarte platforma și capacitatea bateriei cu primul model electric asamblat la Craiova, Courier. Dar Puma are 168 CP, tot tracțiune față și poate ajunge la 100 km/h în 8 secunde. Baterie cu capacitatea de 43,6 kWh ar trebui să-i confere autonomie de 376 km, conform standardului WLTP sau 523 km maxim în trafic urban. Ford spune că Puma Gen-E are un consum foarte redus, de 13,1 kWh/100 km. Puterea maximă de încărcare la DC este de 100 kW, iar asta înseamnă că bateria ajunge de la 10 la 80% în 23 de minute.
Puma Gen-E este construit la uzina Ford Otosan din Craiova, cu motoare electrice produse la Halewood (UK). Este oferit în doar două versiuni, Gen-E și Gen-E Premium, diferența fiind la nivelul echipamentelor, pentru că caracteristicile tehnice sunt identice (versiunea premium are autonomia cu 12 km mai redusă).
Mașina poate fi deja comandată, primele livrări fiind preconizate pentru primăvara lui 2025. În România, Puma Gen-E are un preț de listă recomandat de 35.000 euro. Dar Ford mai oferă un avantaj client de 6.000 euro, care împreună cu subvenția Rabla Plus de 5.100 euro, fac ca prețul versiunii de bază a lui Puma Gen-E să fie de 23.900 euro.