Home ȘtiriIndustrie BMW a vândut peste 2 milioane de mașini în 2022 și rămâne liderul segmentului premium

BMW a vândut peste 2 milioane de mașini în 2022 și rămâne liderul segmentului premium

de Dan Damian
BMW i7

Este momentul bilanțului pentru anul trecut și BMW ne anunță că rămâne liderul segmentului premium la nivelul vânzărilor din 2022.

În 2022, BMW Group a vândut 2.399.636 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 4,8% comparativ cu anul 2021. Această valoare include vânzările mărcilor BMW, Mini și Rolls-Royce. Dintre acestea, 215.755 de mașini au fost strict electrice (BMW și Mini), ceea ce reprezintă o creștere de 107,7% la nivelul BEV-urilor față de anul 2021. De altfel, la finalul anului trecut, BMW a livrat modelul full electric cu numărul 500.000.

Toate acestea s-au întâmplat pe fondul unor mari probleme de aprovizionare (în special cu semiconductori), a lockdown-ului din China, din cauza pandemiei de coronavirus și a războiului din Ucraina. O scădere mai mare a vânzărilor a fost înregistrată în prima jumătate a anului 2022, compensată parțial de creșterea vânzărilor în a doua jumătate a anului.

BMW iX3

Doar marca BMW a înregistrat un volum de 2.100.692 de unități vândute în 2022, scădere cu 5,1% față de anul anterior, dar care i-a permis să rămână pe primul loc în ierarhia producătorilor premium, în condițiile în care principalul competitor, Mercedes, a vândut 2.043.900 de unități anul trecut. Producătorul bavarez a înregistrat și vânzări de 372.956 de modele electrificate (EV + PHEV), în creștere cu 35,6% față de anul anterior. Și la acest capitol a depășit Mercedes, care a livrat 319.200 de modele electrificate în aceeași perioadă. BMW mai spune că la aceste rezultate a contribuit și cererea mare pentru modele ca iX1, i4, iX and i7.

De asemenea, constructorul german confirmă ca anul acesta va adăuga un al model portofoliului său de mașini electrice – BMW i5.

Pe de altă parte, a fost cel mai bun an din istorie pentru BMW M GmbH, chiar la aniversarea de 50 de ani. BMW M a raportat vânzări de 177.257 de mașini, în creștere cu 8,4% față de anul anterior. La asta a contribuit și noul portofoliu de modele electrice M, cum ar fi i4 M50 și iX M60, primele două modele electrice M. Nu trebuie uitat nici noul BMW XM, primul model M (electrificat), fără corespondent în gama BMW, după celebrul M1.

test comparativ BMW i4 M50

Mini a înregistrat vânzări de 292.923 de unități anul trecut, în scădere cu 3% față de 2021. Dintre acestea, numărul de modele electrificate (EV + PHEV) a ajuns la 60.839 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 14,3% față de anul 2021. Practic, din totalul vânzărilor modelelor Mini din 2022, aproximativ 21% au fost electrificate. Și acest lucru s-a datorat faptului că Mini Cooper SE a fost cel mai bine vândut model Mini în 2022, cu 43.744 de unități, creșterea fiind de 25,5% față de anul anterior. Cu această ocazie, Mini subliniază faptul că în acest an vor fi lansate două noi modele strict electrice.

Îm ceea ce privește vânzările mărcii Rolls-Royce, le-am publicat deja. Sunt la un nivel record în istoria de 118 ani a mărcii britanice.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.