Este momentul bilanțului pentru anul trecut și BMW ne anunță că rămâne liderul segmentului premium la nivelul vânzărilor din 2022.
În 2022, BMW Group a vândut 2.399.636 de unități, ceea ce reprezintă o scădere de 4,8% comparativ cu anul 2021. Această valoare include vânzările mărcilor BMW, Mini și Rolls-Royce. Dintre acestea, 215.755 de mașini au fost strict electrice (BMW și Mini), ceea ce reprezintă o creștere de 107,7% la nivelul BEV-urilor față de anul 2021. De altfel, la finalul anului trecut, BMW a livrat modelul full electric cu numărul 500.000.
Toate acestea s-au întâmplat pe fondul unor mari probleme de aprovizionare (în special cu semiconductori), a lockdown-ului din China, din cauza pandemiei de coronavirus și a războiului din Ucraina. O scădere mai mare a vânzărilor a fost înregistrată în prima jumătate a anului 2022, compensată parțial de creșterea vânzărilor în a doua jumătate a anului.
Doar marca BMW a înregistrat un volum de 2.100.692 de unități vândute în 2022, scădere cu 5,1% față de anul anterior, dar care i-a permis să rămână pe primul loc în ierarhia producătorilor premium, în condițiile în care principalul competitor, Mercedes, a vândut 2.043.900 de unități anul trecut. Producătorul bavarez a înregistrat și vânzări de 372.956 de modele electrificate (EV + PHEV), în creștere cu 35,6% față de anul anterior. Și la acest capitol a depășit Mercedes, care a livrat 319.200 de modele electrificate în aceeași perioadă. BMW mai spune că la aceste rezultate a contribuit și cererea mare pentru modele ca iX1, i4, iX and i7.
De asemenea, constructorul german confirmă ca anul acesta va adăuga un al model portofoliului său de mașini electrice – BMW i5.
Pe de altă parte, a fost cel mai bun an din istorie pentru BMW M GmbH, chiar la aniversarea de 50 de ani. BMW M a raportat vânzări de 177.257 de mașini, în creștere cu 8,4% față de anul anterior. La asta a contribuit și noul portofoliu de modele electrice M, cum ar fi i4 M50 și iX M60, primele două modele electrice M. Nu trebuie uitat nici noul BMW XM, primul model M (electrificat), fără corespondent în gama BMW, după celebrul M1.
Mini a înregistrat vânzări de 292.923 de unități anul trecut, în scădere cu 3% față de 2021. Dintre acestea, numărul de modele electrificate (EV + PHEV) a ajuns la 60.839 de mașini, ceea ce reprezintă o creștere de 14,3% față de anul 2021. Practic, din totalul vânzărilor modelelor Mini din 2022, aproximativ 21% au fost electrificate. Și acest lucru s-a datorat faptului că Mini Cooper SE a fost cel mai bine vândut model Mini în 2022, cu 43.744 de unități, creșterea fiind de 25,5% față de anul anterior. Cu această ocazie, Mini subliniază faptul că în acest an vor fi lansate două noi modele strict electrice.
Îm ceea ce privește vânzările mărcii Rolls-Royce, le-am publicat deja. Sunt la un nivel record în istoria de 118 ani a mărcii britanice.