La evenimentul Ferrari Finali Mondiali 2023 de pe circuitul de la Mugello, Ferrari a prezentat un exemplar unicat construit pe baza lui Ferrari F8 Spider. Numit Ferrari SP-8, exemplarul unic a fost realizat pentru un client din Taiwan.
Foto: Ferrari, Răzvan Măgureanu
Pentru cei care au suficient de mulți bani, Ferrari le poate îndeplini aproape orice dorință. Singura condiție este ca modelul exclusiv pe care și-l doresc să se bazeze pe un model de serie aflat în producție. În rest, este posibil orice.
Astfel, exact la finalul ciclului de viață al lui Ferrari F8 Spider, un client din Taiwan și-a dorit un roadster pur-sânge care să nu mai aibă acoperișul retractabil. Și pentru o sumă care după unele surse depășește 8 milioane euro, Ferrari i-a îndeplinit dorința. Mașina este expusă în aceste zile (26-29 octombrie 2023) la evenimentul anual Ferrari Finali Mondiali, după care va fi expusă pe 16 noiembrie la muzeul Ferrari din Maranello, unde va sta până la finalul lunii martie 2024. Apoi, va trece oceanul și va ajunge în garajul milionarului taiwanez.
La fel ca și alte modele unice Ferrari, Ferrari SP-8 a fost creat în centrul de design Ferrari Centro Stile sub conducerea lui Flavio Manzoni. Modelul, având numele de cod SF59, păstrează platforma și amplasarea centrală a motorului V8 dar caroseria a fost modificată substanțial. Cea mai importantă modificare este renunțarea la hardtopul retractabil.
Design nou
Partea frontală este complet reproiectată și are o grilă a radiatorului din aluminiu cu lamele verticale care se întinde pe toată lățimea renunțând la “nasul” lui F8 Spider. Deasupra acesteia sunt amplasate farurile mai mici și cu o formă geometrică mai simplă iar luminile de zi cu LED nu mai sunt integrate în far ci amplasate dedesubt. De asemenea, priza de aer din capotă este complet schimbată, având un alt design și fiind mai apropiată de parbriz.
Și flancurile sunt modificate substanțial. Un profil în formă de U cu vârful spre înainte integrează o priză de aer mai mare pentru răcirea motorului. Forma stopurilor a fost inspirată de Ferrari Roma, poziția țevilor de eșapament ne duce cu gândul la Ferrari 296 GTB iar difuzorul spate a fost modificat și este mai generos. Jantele cu 5 spițe direcționale sunt inspirate de la Ferrari F40.
Renunțarea la hardtopul retractabil a conferit designerilor o mai mare libertate în proiectarea părții din spate care este spectaculoasă. Capacul motorului este complet nou, are șase fante și integrează eleronul și al treilea stop de frână. Și vopseaua exterioară este deosebită, mașina fiind vopsită în culoarea special dezvoltată Argento Micalizzato mat combinată cu Blue Sandstone pentru secțiunea din fibră de carbon și Dark Starry Blue la tranziția dintre cele două secțiuni ale caroseriei.
Caracterul de unicat se manifestă și la interior. Consola centrală a fost modificată pentru a integra schimbătorul de viteze similar cu cel de la SF90 Stradale., iar scaunele profilate foarte accentuat pentru un sprijin lateral eficient sunt îmbrăcate într-o tapițerie Navy-Blue din Alcantara cu piele galbenă pe margini, o inserție galbenă regăsindu-se și în zona centrală a bordului.
Ferrari nu dă detalii despre o eventuală modificare a motorului V8 de unde deducem că acesta a fost preluat neschimbat de la F8 Spider.
La evenimentul Ferrari Finali Mondiali au fost expuse alături de noul Ferrari SP-8 încă cinci modele exclusive: două modele din seria Ikona (Ferrari Daytona SP3, produs în 599 exemplare și Ferrari Monza SP1) dar și alte trei modele speciale: Ferrari SF90 XX Spider (399 exemplare produse) și Stradale (499 exemplare produse) și Ferrari KC23 pe care le vedeți în imaginile urmatoare.