Ford Puma a primit un facelift care include un nou interior, sisteme de asistență modernizate și faruri Matrix LED. Fosta versiune de top ST cu motor turbo de 1,5 litri și 200 CP nu mai este oferită, denumirea ST fiind utilizată pentru motorul 1.0 Ecobost de 1 litru cu 170 CP.
După insuccesul lui Ford Ecosport lansat în 2014 și produs pentru Europa la uzina din Craiova din toamna lui 2017, Ford a decis să dezvolte un model adaptat pentru piața europeană. Așa a apărut în 2020 SUV-ul de clasă mică Ford Puma, al cărui nume provenea de la coupe-ul compact produs de Ford între 1997 și 2001 pe baza lui Ford Fiesta.
După 4 ani, Ford Puma primește un facelift care vine în principal cu modificări la interior, deoarece gama de motoare s-a redus. Astfel, versiunea de top ST cu motorul turbo de 1,5 litri și 200 CP nu mai este oferită.
Singurul motor disponibil este Ecoboost de 1 litru în trei cilindri cu puteri de 125 CP, 155 CP și 170 CP. Motorul de 125 CP este cuplat cu transmisie manuală cu 6 trepte sau automată Powershift cu dublu ambreiaj și 7 trepte. Versiunile de 155 CP și 170 CP sunt cuplate exclusiv cu transmisia automată Powershift cu dublu ambreiaj și 7 trepte, iar varianta de 170 CP a preluat rolul modelului de top ST.
Toate versiunile de motorizări au sistem mild hybrid pe 48V cu starter generator de 11,5 kW (16 CP) și 50 Nm, o baterie de 0,38 kWh stocând energia recuperată la frânare. Sunt disponibile echipările Titanium, ST-Line și ST-Line X și șase culori exterioare printre care noua nuanță gri Cactus.
Cu un design încă atractiv, Ford nu a operat prea multe modificări la exterior: logo-ul Ford a fost mutat pe grila radiatorului iar farurile au o nouă semnătură luminoasă.
Interior cu displayuri noi
Cele mai multe modificări sunt la interior. Instrumentele digitale de bord sunt afișate pe un display nou de 12,8 inchi în locul celui vechi de 12,3 inchi, iar sistemul multimedia are un display nou de 12,8 inchi plasat sub gurile de ventilație în locul celui de 8 inchi. Layoutul planșei de bord arată destul de ciudat deoarece cele două displayuri nu sunt amplasate la același nivel. Cu ocazia introducerii noului display mai mare au dispărut și majoritatea butoanelor fizice, blocul de climatizare clasic fiind înlocuit cu o bară tactilă la baza displayului sistemului multimedia.
Sistemul audio, telefonul și climatizarea pot fi controlate de pe ecranul tactil sau cu noul sistem de recunoaștere vocală Alexa. Controlul vocal este conectat la internet prin intermediul unui modem 5G în locul celui 4G de dinainte.
Ford declară că noul sistem Sync 4 este de două ori mai rapid decât Sync 3. Smartphone-urile se conectează wireless prin Apple CarPlay sau Android Auto și are încărcare prin inducție. Un sistem audio Bang & Olufsen cu 10 difuzoare este oferit opțional.
Opțional, se oferă faruri Matrix LED și un pachet modernizat de sisteme de asistență. Pe lângă pilotul automat adaptiv se oferă acum și asistent activ de bandă cu corecție din direcție, camera la 360 grade, asistent de unghi mort îmbunătățit și asistent pentru traficul din spate cu frânare. De asemenea, Puma detectează cicliștii și pietonii chiar dacă este noapte și frânează în caz de nevoie.
Spațiul interior nu s-a modificat, Puma fiind printre cele mai înghesuite SUV-uri de clasă mică comparativ cu Renault Captur sau Skoda Kamiq. În schimb portbagajul de 456 litri dispune de o cutie practică de 80 litri amplasată sub podeaua portbagajului.