Geneva va fi cât se poate de EV, cu Renault Twingo ZE – dar și cu PHEV-urile DS 9 și Volkswagen Touareg R. Primul este o citadină complet electrică, iar cele două plug-in-uri joacă în clasa mare.
Constructorul francez a devenit un adevărat expert al automobilelor cu emisii zero – iar la Geneva a prezentat și noua versiune Twingo ZE. Citadina va concura cu alte modele electrificate ale clasei – în special cu trio-ul Skoda Citigoe iV, VW e-up! & Seat Mii Electric. În același timp, împarte platforma tehnică cu deja lansatul Smart EQ ForFour. Între cele două există o multitudine de similitudini – motorul electric de 81 CP și 160 Nm, tracțiunea spate, aceeași locație de asamblare, etc.
În același timp, Twingo ZE are un pachet majorat de acumulatori – de 22 kWh și 165 kg. Astfel, Twingo ZE va fi capabil să parcurgă în medie 180 kg (215 km pe setarea Eco) conform WLTP – sau 250 km doar în oraș. Performanțele sunt clar orientate către aglomerările urbane: 0-50 km/h în patru secunde și 135 km/h viteză maximă. Reîncărcarea durează între 13,5 ore la o priză normală și 63 de minute (0-80% SoC – state of charge) la o stație publică AC de 22 kW – Twingo ZE nu are funcție de încărcare rapidă DC.
DS Automobiles își continuă ofensiva globală – după introducerea modelelor SUV DS3 și DS7 Crossback inclusiv la noi în țară – cu un sedan de clasă mare: DS 9. Acesta are o lungime de 4,93 metri și 1,85 m lățime – silueta sa fiind totuși cea a unui saloon clasic în trei volume. Totuși, DS 9 păstrează conexiunea cu faimosul Citroen DS din 1955 cu ajutorul elementelor conice de la marginea plafonului – transformate în elemente luminoase de acum. În plus, DS 9 are propria abordare cu privire la supremația confortului oferit de suspensie – cu ajutorul noului sistem de monitorizare activă „DS Active Scan Suspension”.
Interiorul este generos – mulțumită ampatamentului de 2,9 metri – și intens tehnologizat. Instrumentarul de bord este complet digital, planșa de bord este dominată de ecranul central, butoanele tactile au formă de diamant, iar compania oferă și o mulțime de sisteme „DS”: Night Vision, Park Pilot, Drive Assist, Active Led Vision (cu cinci moduri de lucru) sau Smart Access (smartphone-ul devine cheia de acces). Poate și mai important pentru viitor, DS 9 se va lansa inițial în format plug in hybrid E-Tense. Va exista și o versiune clasică PureTech, de 225 CP, însă aceasta va rămâne singulară. În schimb, vor fi oferite trei variante E-Tense: 225 CP (11,9 kWh – 40/50 km autonomie EV), 250 CP (autonomie extinsă) și 360 CP și AWD.
Cel mai mare și puternic SUV de la Volkswagen – Touareg R – va sosi la Geneva drept primul reprezentant PHEV al diviziei de performanță R, dar și primul plug-in hybrid al casei dotat cu sistem de tracțiune integrală 4Motion. Astfel, marele crossover își păstrează calitățile practice, fiind capabil să tracteze remorci de până la 3,5 tone. Sistemul PHEV este format dintr-un V6 pe benzină de 3 litri și 340 CP, un motor electric de 100 kW (136 CP) și o baterie de 14,1 kWh ascunsă sub portbagaj. Acesta mai conține și transmisia automată Tiptronic cu opt rapoarte și n diferențial central Torsen.
Touareg R are o putere totală de 462 CP și 700 Nm, fiind capabil să atingă 140 km/h în modul EV sau până la 250 km/h – inclusiv cu sistemul semi-autonom Travel Assist activ. Diferențele față de modelele standard sunt discrete, însă Touareg R se poate lăuda cu echipamente standard precum pachetul de design exterior „Black Style”, jantele de 20 inch sau ornamentele interioare R-Line, plus pielea Vienna și cusăturile Crystal Grey.