Chiar în deschiderea primei zile de presă a Salonului Auto de la Munchen, Renault a prezentat noul Renault Megane E-Tech electric.
Primul Renault Megane electric este principala noutate a francezilor la Salonul Auto de la Munchen și un model foarte important pentru Renault, de fapt, startul concret al strategiei Renaulution. Noul Megane E-Tech electric este construit pe platforma CMF-EV și vine cu câteva caracteristici foarte bune pentru gama electrică Renault. Mașina are o lungime de 4,21 metri și un ampatament generos, de 2,7 metri, ceea ce o face, spune Renault, la fel de spațioasă ca Megane-ul cu motoare termice. Luminile cu design mai degrabă tehnic, cu LED și linia laterală înaltă a caroseriei, sugerează robustețe mai mult decât o face lungimea aflată la limita inferioară a clasei compacte. Foarte bine se potrivesc mânerele tip pop-up ale portierelor față și cele disimulate în montant pentru portierele spate.
Interiorul arată foarte high-tech, cu ceea ce Renault numește OpenR, un singur display, care integrează două display-uri, cel pentru tabloul de bord (12,3 inchi, 1920 x 720 pixeli,, plasat vertical) și cel pentru sistemul multimedia (12 inchi, 1250 x 1562 pixeli, vertical). Modelul de bază are însă un display central de doar 9 inchi. La baza puterii de procesare a hardware-ului este un procesor Qualcomm Snapdragon de ultimă generație, cu capacități de redare 4K. În ceea ce privește software-ul, noul Renault megane E-Tech electric, rulează o versiunea Android dezvoltată special pentru industria auto, cu servicii Google integrate.
Primele două nivele de echipare au tapițeria fabricată 100% din materiale reciclate, iar versiunea de top are tapițerie din piele. Francezii spun că mașina poate fi reciclată în proporție de 95% la finalul ciclului de viață.
Prin mutarea selectorului transmisiei pe coloana de direcție și amplasarea butonului MultiSense pe volan s-a obținut în spațiu de depozitare de 7 litri între scaunele față. În total, Megane E-Tech electric oferă 30 de litri de spații de depozitare la interior, cea mai bună valoare din clasa compactă, spun francezii.
Mașina este oferită cu două versiuni de putere și două versiuni de baterie. La bază, motorul electric, care are o masă de 145 kg, cu 10% mai puțin decât cel al lui Zoe, oferă 130 CP și 250 Nm. Versiunea mai puternică produce 218 CP și 300 Nm, ceea ce permite sprintul 0 – 100 km/h în 7,4 secunde.
Bateria este complet nouă, de 395 kg, care are o înălțime de doar 110 mm, cu 40% mai puțin decât cea a lui Zoe, fiind cea mai subțire de pe piață, spun farncezii. Bateria este produsă de LG. Megane E-Tech electric este oferit cu baterie de 40 kWh și autonomie de 298 km sau 60 kWh, caz în care autonomia ajunge la 467 km. Bateriile vin cu garanție de 8 ani, timp în care vor fi înlocuite gratuit dacă capacitatea lor scade sub 70%.