Home Modele noi Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+: până la 761 CP, la fel ca Taycan Turbo S

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+: până la 761 CP, la fel ca Taycan Turbo S

de Răzvan Măgureanu
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

Mercedes prezintă la salonul auto de la Munchen primul model full electric AMG. Cu o putere de până la 761 CP, Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ devine un rival al lui Porsche Taycan Turbo S.

În toamna lui 2020 la adunarea virtuală a acționarilor, Ola Kallenius, CEO Daimler, a anunțat electrificarea sub-brandurilor AMG, Maybach și G-Class. Și iată că anunțul lui Kallenius s-a materializat mai repede decât ne așteptam. La salonul auto de la Munchen, Mercedes a prezentat deja versiunea de serie a lui Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+, primul AMG full electric și două concepte foarte apropiate de producția de serie ale lui G-Class Electric (EQG) și Maybach SUV electric.

Până la 761 CP cu pachetul AMG Dynamic Plus

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ preia platforma MEA de la EQS, bateria mare de 107,8 kWh net și sistemul de propulsie cu două motoare electrice sincron cu magneți permanenți. Puterea este de 484 kW (658 CP) iar cuplul maxim de 950 Nm. Cu pachetul opțional AMG Dynamic Plus, puterea crește la 560 kW (761 CP) și cuplul la 1020 Nm în modul Race Start cu funcția Boost. Este exact puterea maximă pe care o livrează Porsche Taycan Turbo S care are un cuplu puțin mai mare, de 1050 Nm.

Cu pachetul AMG Dynamic Plus, EQS AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 3,4 secunde (Taycan Turbo S 2,8 s), în timp ce viteza maximă este limitată la 250 km/h. În versiunea de bază cu 658 CP, accelerația de la 0 la 100 km/h durează 3,8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 220 km/h.  Consumul WLTP este cuprins între 21,5 și 23,9 kWh/100 km ceea ce corespunde unei autonomii între 526 și 580 km (EQS 580 4Matic+ 676 km).

Bateria de 107,8 kWh se poate încărca la stații AC cu până la 22 kW sau la stații DC cu până la 200 kW. În acest caz, se încarcă energie pentru 300 km în numai 19 minute. Mercedes oferă o garanție mai mare pentru baterie comparativ cu alți producători, de 10 ani în loc de 8 sau 250.000 km.

Ca și la EQS, padelele din spatele volanului sunt utilizate pentru recuperarea energiei și nu pentru schimbarea treptelor. Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ stabilește noi standarde în materie de recuperare a energiei cu până la 300 kW (EQS 580 4Matic+ 290 kW).

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

Suspensie pneumatică adaptivă, direcție integrală, faruri Digital Light standard

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ vine standard cu suspensie pneumatică adaptivă și cu direcție integrală cunoscută deja de la S-Class și EQS. În cazul lui AMG EQS unghiul de bracaj este de 9 grade (4,5 și 10 grade la EQS), astfel că până la 60 km/h roțile spate se orientează în sens invers celor din față, iar la viteze mai mari de 60 km/h în același sens.

Șoferul poate alege modurile de rulare “Slippery”, “Comfort”, “Sport”, “Sport +” și “Individual” care permit nu doar reglajul suspensiei, direcției, răspunsului motoarelor ci și pe cel al AMG Dynamics și AMG Sound Experience.
Suspensia poate fi reglată în trei trepte de la Sport+ la Comfort și independent de modurile de rulare de la un buton dedicat.
Și sistemul de răcire funcționează diferit în funcție de modul de rulare. pe Sport și Sport+ sistemul de răcire este activat mai repede și capacitatea de răcire este mărită pentru a permite livrarea constantă a puterii pentru mai mult timp.

Pe lângă modurile de rulare, șoferul poate regla tipul și intensitatea sunetului motoarelor. În versiunea de bază Authentic, șoferul poate regla intensitatea sunetului în funcție de modul de rulare. Opțional, utilizând butoanele AMG de pe volan sau displayul central, șoferul poate alege alte tipuri de sunet “Balanced”, “Sport” și “Powerful” în oricare din modurile de condus.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

Dacă se comandă pachetul AMG Dynamic Plus,  mașina produce un sunet unic potrivit pentru accelerația fulgerătoare în modul Race Start. Cu acest pachet, sunetul include și un mod “Performance”.

Farurile Digital Light sunt standard și încadrează grila specifică AMG Black Panel cu bare verticale cromate în mijlocul căreia tronează sigla Mercedes. În spate, un eleron discret este amplasat pe hayon. AMG EQS rulează pe jante mari de 21 sau 22 inch cu design Aero sau Heritage optimizate aerodinamic.  Sistemul de frânare de bază are discuri compound de 415 x 33 mm pe față și 378 x 22 mm pe spate. Opțional, sunt disponibile discuri ceramice care au 440 x 40 mm pe față. O funcție i-Booster combină recuperarea electrică cu frânele hidraulice.

Ca și la EQS 580, planșa de bord vine standard cu ecranul Hyperscreen care se întinde pe toată lățimea mașinii. Acesta oferă meniuri specifice AMG atât pe displayul indicatoarelor de bord ca și în sistemul multimedia și pe head-up display.  Tapițeria de piele artificală Artico cu microfibre Microcut și cusături contrastante roșii este standard, opțional fiind oferită tapițerie din piele naturală nappa. Ca și la alte modele AMG se poate comanda opțional AMG Track pace care înregistrează permanent 80 de date specifice când se conduce pe un circuit. Afișează timpul pe un sector de circuit dar și diferența față de timpul de referință.

Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.