Mercedes a prezentat la salonul auto de la Munchen, Mercedes EQE, al doilea model construit pe noua platformă dedicată MEA, utilizată și pentru EQS. Echivalentul electric al lui E-Class promite o autonomie de până la 660 km.
Mercedes continuă ofensiva electrică conform planului de a ajunge ca 50% din vânzări să fie de modele electrificate până în 2025. Limuzina de clasă mare Mercedes EQE este al cincilea autoturism electric de la Mercedes după EQC, EQA, EQB și EQS.
Cu numele de cod V295, Mercedes EQE este echivalentul electric al lui E-Class (W213).
Linie de coupe cu patru uși, spațiu ca în S-Class
Spre deosebire de EQS, care are o caroserie în două volume și hayon, Mercedes EQE vine cu o caroserie în trei volume cu portbagaj separat. Totuși, mașina arată mai degrabă a coupe cu patru uși decât a limuzină având formatul lui Mercedes CLS care are de asemenea caroserie în trei volume și portbagaj separat.
Cu o lungime de 4946 mm, lățime de 1961 mm și înălțime de 1512 mm, Mercedes EQE este cu 42 mm mai lung, cu 71 mm mai îngust și cu 83 mm mai înalt decât CLS. Alura de coupe a fost impusă de necesitatea obținerii unui Cx cât mai mic, care în cazul lui EQE este de 0,23.
În schimb, volumul portbagajului are numai 430 litri fiind sub media clasei (CLS 520 litri).
Mercedes promite însă mai mult loc la interior decât în CLS, aproape de nivelul lui S-Class. Mapa de presă se mărginește să remarce că EQE are o lungime a interiorului cu 80 mm mai mare decât a lui EQS și că spațiul la umeri în față este cu 27 mm mai lat. Datorită bateriei montate în podea, poziția de condus este cu 65 mm mai ridicată decât în E-Class.
Start cu o versiune cu motor spate: Mercedes EQE 350 cu 215 kW
Ca și în cazul lui EQS, versiunea de bază a lui Mercedes EQE are un singur motor care antrenează puntea spate. Aceasta se numește EQE 350 și dezvoltă 215 kW. Ulterior vor fi disponbile și versiuni cu două motoare și tracțiune integrală electrică 4Matic.
EQE vine cu bateria mică de la EQS, de 90 kWh net care are un conținut redus de cobalt. Astfel, proporția de Nichel, coblat și mangan este de 8:1:1. bateria se poate încărca de la stații AC cu 11/22 kW în 8,25/4,25 ore sau de la stații DC de mare putere cu până la 170 kW în doar 32 minute.
Consumul WLTP este cuprins între 15,7 și 19,3 kWh/100 km ceea ce corespunde unei autonomii între 545 și 660 km. prin comparație, Mercedes EQS 450+ cu bateria mare de 107,8 kWh are o autonomie de până la 780 km.
MBUX Hyperscreen opțional
În timp ce EQS 450+ vine opțional cu revoluționarul ecran Hyperscreen care se întinde pe toată lățimea bordului și grupează sub un geam de sticlă trei displayuri de 12,3 inch (standard la EQS 580), la toate versiunile EQE ecranul Hyperscreen va fi opțional.
Sistemul are o funcție inteligentă de siguranță. O cameră video amplasată la interior detectează dacă șoferul se uită pe ecranul pasagerului și îl întunecă imediat pentru a nu îi distrage atenția de la condus.
De asemenea, ca și la EQS, pachetul Energizing Comfort are o funcție specifică Power Nap foarte potrivită atunci când șoferul stă mai mult la stația de încărcare. Această funcție înglobează o poziție mai relaxată a scaunului șoferului, închide geamurile și trage jaluzelele, activează ionizrea aerului și reglează lumina ambientală.
La vânzare de la mijlocul lui 2022
Mercedes EQE se va vinde de la mijlocul lui 2022. Se va produce la uzina din Bremen acolo unde se produce și EQC pe aceeași linie de producție. De asemenea, EQE se va asambla și la uzina din Beijing de către joint venture-ul BBAC Daimler.
Mercedes nu a anunțat încă prețurile dar ne așteptăm la un preț de pornire de 75.000 euro pentru EQE 350. Prețul este mult mai mic decât al principalului rival Tesla Model S care începe de la 99.990 euro. Acesta are un interior similar de mare dar o putere mai mult decât dublă în versiunea de bază care dezvoltă 492 kW din cele două motoare față de 215 kW la EQE 350.