Ineos vrea să își extindă gama cu un off-roader compact care să rivalizeze cu Suzuki Jimny. Faimosul off-roader liliputan de la Suzuki va părăsi Europa în iulie 2024.
Gama Ineos cuprinde în prezent modelul de top Grenadier și pick-up-ul derivat din acesta, Quartermaster, ambele echipate cu motoarele diesel și benzină cu șase cilindri de la BMW.
Grenadier s-a lansat la începutul lui 2023, iar Quartermaster a urmat în toamna lui 2023. Ambewle sunt construite în fosta uzină Mercedes din Hambach, Franța.
În februarie, Ineos a prezentat și un model ceva mai compact, numit Fusilier. Acesta nu este cvu mult mai mic decât Grenadier și va fi oferit cu propulsie electrică și cu range extender. Însă nici Fusilier nu este foarte compact, măsurând 5,535 metri lungime, fiind totuși cu 36 cm mai scurt decât Grenadier. Fusilier va debuta în 2027 și va fi construit de Magna, în Austria.
Britanicii vor acum să acopere încă un segment, situat sub Fusilier. În vara lui 2024, Suzuki Jimny va părăsi Europa din cauza regulilor legate de poluare și cei ce doresc să cumpere un off-roader veritabil și accesibil nu vor mai avea nicio alternativă deoarece toți producătorii au abandonat acest segment. Doar Dacia Duster mai acționează în această zonă, dar nu este un off-roader veritabil deși are o versiune cu tracțiune integrală și nu mai este nici prea ieftin.
Ineos vrea să devină un constructor generalist de modele off-roader și de aceea vrea să își extindă gama. Noua șefă a Ineos Automotive, Lynn Calder, vrea ca Ineos să își extindă gama cu un model sub Fusilier și unul mai mare decât Grenadier. În acest scop, Ineos se gândește la o eventuală nouă uzină, în SUA unde ar putea construi un off-roader mai mare decât Grenadier.
Noua generație Suzuki Jimny debutase în 2018 la un preț foarte accesibil, de 18.000 euro. Acum, versiunea utilitară cu două locuri, singura care se mai vinde în Europa, costă 25.300 euro. În prezent, Grenadier costă minim 83.000 euro în versiunea de persoane, iar Fusilier nu va fi mult mai ieftin având în vedere propulsia electrică.
De aceea, sub Fusilier este loc pentru un mic off-roader care să vină la fel ca și Jimny cu punți rigide, reductor și măcar un diferențial blocabil pe spate. Cu siguranță, un astfel de model va fi mai ieftin dar nu atât de ieftin precum Jimny. Rămâne de văzut dacă Ineos va apela tot la BMW pentru motor bavarezii având în gamă un excelent motor de 1,5 litri în trei cilindri care s-ar potrivi foarte bine sub capota acestui viitor mic-off-roader.
Notă: în fotografie este prezentat Ineos Fusilier.