Home Modele noi Lamborghini Temerario: supercar PHEV cu motor V8 bi-turbo care nu mai poartă numele unui taur

Lamborghini Temerario: supercar PHEV cu motor V8 bi-turbo care nu mai poartă numele unui taur

de Răzvan Măgureanu
Lamborghini Temerario

Lamborghini Temerario, succesorul lui Huracan, a fost prezentat la Concusul de Eleganță de la Pebble Beach, are un sistem plug-in hybrid cu motor V8 bi-turbo care furnizează 920 CP în total și nu mai poartă numele unui taur conform tradiției.

Prin lansarea hypercar-urului Revuelto în 2023, lamborghini a intrat în era electrificării. În aprilie 2024 a urmat Urus SE cu sistem PHEV, iar acum Lamborghini Temerario, succesorul lui Huracan, care a fost prezentat în premieră mondială la Pebble Beach cu ocazia Concursului de Eleganță.

Pentru prima oară, Temerario nu mai reprezintă numele unui taur celebru iar tradus în italiană acesta înseamnă ceva de genul „nemilos”.

Sistem de propulsie PHEV cu motor V8 bi-turbo

La fel ca și Revuelto, Temerario vine cu un sistem PHEV sofisticat. La baza lui stă un motor V8 bi-turbo cu unghiul V-ului de 90 grade, complet nou, dezvoltat de Lamborghini (nume de cod L411), cu o cilindree de 4 litri, arbore cotit plat cu unghiul dintre manetoane de 180 grade, biele din titan, două turbine plasate în interiorul V-ului care suflă cu o presiune de supraalimentare de până la 2,5 bar. Mootrul V8 bi-turbo dezvoltă 800 CP (200 CP/litru) între 9000 și 9750 rpm și un cuplu maxim de 730 Nm de la 4000 la 7000 rpm, turația maximă fiind de 10.000 rpm.

Motorul termic este sprijinit de trei motoare electrice. Un motor electric cu flux axial plasat între motorul termic și noua transmisie automată cu 8 trepte și dublu ambreiaj are rolul de anula turbo lag-ul și funcționează ca starter și generator. Alte două motoare electrice sunt amplasate la roțile față și acestea funcționează intermitent doar când este nevoie de mai multă tracțiune, transformând Temerario într-un vehicul 4×4. Fiecare din cele trei motoare electrice furnizează 110 kW (putere continuă 60 kW) și cântăresc numai 15,5 kg.

Deoarece transmisia este montată transversal în spatele motorului V8, în tunelul central s-a creat spațiu pentru montarea bateriei Li-Ion de înaltă tensiune care are o capacitate de 3,8 kW și funcționează cu tehnologie de 400 V. Bateria se poate încărca de la stații AC cu până la 7 kW în 30 minute, prin frânare regenerativă sau direct de la motorul V8 în numai 6 minute. Cu 560 mm lungime, 750 mm lățime și 580 mm înălțime, cutia cu 8 trepte și dublu ambreiaj este una din  cele mai compacte din segment. Lamborghini Temerario se poate deplasa și doar complet electric utilizând motoarele electrice față dar italienii nu anunță autonomia electrică.

Puterea totală a sistemului este de 920 CP ceea ce îi conferă lui Lamborghini Temerario o viteză maximă de 340 km/h și o accelerație 0-100/200 km/h în numai 2,7 respectiv 7,3 secunde.

Structură din aluminiu

La fel ca Ferrari dar diferit prin comparație cu McLaren, Lamborghini Temerario utilizează o structură din aluminiu nouă, care este mai rigidă cu 20% și mai ușoară decât cea a lui Huracan, având 50% mai puține componente. În același timp, noua structură oferă mai mult spațiu interior și în portbagaj. Sub capota din față portbagajul oferă 112 litri fiind suficient pentru depozitarea a două genți de voiaj. În plus, acum se pot depozita bagaje mici și într-un spațiu dedicat în spatele scaunelor sport cu tetiere integrate care pot găzdui chiar și șoferi înalți de până la 2 metri cu casca pe cap deoarece înmălțimea interioară a crescut cu 34 mm, iar spațiul pentru picioare cu 46 mm.

Designul planșei de bord a lui Temerario este foarte asemănător cu cel al lui Revuelto. Volanul sport, care este aplatizat în partea de jos, include printre altele butonul rotativ pentru modurile de conducere și butonul pentru ridicarea punții față. Șoferul privește tabloul de bord digital de 12,3 inchi, pasagerul are propriul ecran de 9,1 inchi, iar sistemul multimedia beneficiază de un display de 9,1 inchi în format portret integrat în partea superioară a consolei centrale.

Sistemul multimedia este echipat cu navigație în timp real, Android Auto și Apple CarPlay sunt disponibile wireless și există trei camere video de înaltă rezoluție care colectează date de telemetrie și înregistrează experiențele de condus. Aplicația Lamborghini Unica permite monitorizarea mașinii și vizulaizarea diferitelor informații cum ar fi autonomia, nivelul bateriei, nivelul de combustibil pe smartphone sau pe ceasul Apple. Comenzile cutiei automate s-au redus la trei butoane pe tunelul median, plasate în spatele clapetei roșii sub care se află butonul de start dar treptele pot fi schimbate și manual de la padelele din spatele volanului.

Lamborghini Temerario oferă 13 experiențe de condus. Modurile de condus pot fi selectate de la butonul rortativ roșu situat în partea stânga sus a volanului: Citta, Strada, Sport, Corsa, Corsa Plus (ESC off). Apăsând pentru două secunde butonul care are ca simbol un steag de finiș se activează modul Launch Control. Din butonul rotativ din dreapta sus se activează modurile hibride: Recharge, Hybrid și Performance. Există și un mod Drift care permite trei niveluri de deviație de la axa mașinii.

Încă de la lansarea pe piață, Lamborghini Temerario va fi oferit cu un pachet Lightweight numit Alleggerita. Acesta conține spoiler față, praguri laterale, capacul motorului din CFRP, care reduc masa cu 12,65 kg. Împreună cu elementele interioare din CFRP, reducerea de masă ajunge la 25 kg.
Există și opțiunea unui pachet Carbon care reducea masa cu încă 1,82 kg.

Temerario se lansează cu două culori Blu Marinus și verde Mercurius dar în viitor vor fi disponibile peste 400 culori. Jantele noi de 20 inchi în față și 21 inchi în spate sunt disponibile în trei versiuni de materiale și design: de aliaj ușor (trei culori), forjate (patru culori) și fibră de carbon.

Lamborghini nu a anunțat deocamdată când va începe livrările și nici prețurile.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.