Home Modele noi Noul VW Amarok cu motor V6 de 3 litri și 241 CP

Noul VW Amarok cu motor V6 de 3 litri și 241 CP

de Răzvan Măgureanu
VW Amarok 2022

Noul VW Amarok este construit pe platformă comună cu Ford Ranger iar VW îl încadrează în categoria pick-up-urilor premium fiind disponibil inclusiv cu un motor V6 de 3 litri. 

O perioadă lungă de secetă s-a încheiat pentru fanii lui VW Amarok. În primăvara anului 2020, VW a încetat să mai producă pick-up-ul VW Amarok pentru piața europeană. Motivul întârzierii lansării unei noi generații are legătură cu noul parteneriat încheiat cu Ford în sectorul vehiculelor utilitare care a fost anunțat în 2019. Ca urmare a acestui parteneriat, VW Amarok a preluat platforma lui Ford Ranger. Noul Ford Ranger a fost prezentat la sfârșitul anului 2021, dar Amarok a fost prezentat oficial abia acum.

Noul Amarok este  foarte diferit din punct de vedere vizual de fratele său de platformă, Ford Ranger, adoptînd stilul predecesorului său. Designul părții frontale cu luminile caracteristice și lamelele transversale cromate se bazează pe designul SUV-urilor VW.  Designul părții din spate este de asemenea diferit de cel al lui Ranger, Amarok având stopuri verticale mai înguste și un hayon cu formă diferită. Un alt element distinctiv este designul pasajelor roților care sunt drepte în zona superioară, un detaliu întâlnit și la fosta generație.

VW Amarok 2022

Noul  VW Amarok este cu  zece centimetri mai lung decât predecesorul său

Cu o lungime cu circa 100 mm mai mare, noul VW Amarok măsoară  5,35 metri, iar ampatamentul a crescut cu o valoare și mai mare, de 173 mm, până la valoarea impresionantă de 3,27 metri, datorită faptului că noile console sunt mai scurte. Asta înseamnă că unghiul de atac este mai bun datorită consolei față mai scurte dar unghiul ventral este mai mic datorită ampatamentului mai lung.

Și adâncimea vadului de apă prin care poate trece Amarok a crescut considerabil, la 800 mm, fiind cu 300 mm mai mare decât la prima generație, dar cu 50 mm mai mic decât la Ranger.

Gamă largă de motoare inclusiv un V6 

Sunt disponibile trei dieseluri de 2 litri cu 150 CP, 170 CP și 204 CP și un motor V6 de top care va dezvolta 241 CP și 600 Nm. Cutia manuală cu 6 trepte este standard iar versiunea V6 vine standard cu tracțiune integrală permanentă și cutie automată de viteze cu 10 trepte. Motoarele cu 4 cilindri au tracțiune integrală nepermanentă astfel că se poate merge și numai cu tracțiune spate pentru economie de combustibil. Nu lipsește nici reductorul.

Două tipuri de caroserie

Noul VW Amarok va avea și cabină simplă cu două uși pe lângă cea cu cabină dublă și patru uși. Versiunea cu cabină simplă are o lungime a benei de 2,3 metri lungime iar la cea cu patru uși lungimea spațiului de încărcare este de 1,54 metri. Ca și predecesorul său, Amarok este singurul pick-up care poate acomoda un europalet pe lat, lășimea minimă a benei între pasajele roților fiind de 1206 mm (un europalet are 1200 x 800 mm).

Modele de top: Aventura și Panamericana
La premieră, VW a prezentat Amarok în cele două variante de top Aventura și Panamericana. În timp ce Aventura este o linie de lux orientată spre șosea, cu o mulțime de ornamente cromate și roți de 20 de inci, Panamericana este o echipare destinată pasionaților de off-road. Este recunoscut după spoilerul frontal unic, roțile de 18 inchi cu anvelope de teren, trepte negre și bara platformei de încărcare „Stylingbar” din spatele cabinei. Variantele de bază se numesc Amarok, Life și Style.

VW Amarok 2022

Toate versiunile de Amarok sunt dotate standard cu faruri LED. Chiar și versiunea de bază este echipată cu instrumente de bord digitale, cameră de marșarier, recunoaștere a semnelor de circulație, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, Ssnzori de parcare spate și pilot automat adaptiv.

Pe lângă barele de protecție vopsite în culoarea vehiculului și farurile de ceață cu LED , Amarok Life oferă detalii interioare suplimentare (volan îmbrăcat în piele, tapițerie de calitate mai bună, scaune față reglabile pe opt direcții) dar și  senzori de parcare față, senzor de ploaie, climă autopmată ăe 2 zone, un sistem audio de înaltă calitate cu șase difuzoare și faruri automate.

Echiparea Style este mult mai luxoasă cu faruri cu matrice LED (“IQ.Light”),  display de 12 inchi pentru instrumentele de bord  și display tactil de tip portret de 12 inchi pentru sistemul multimedia, scaune reglabil electric îmbrăcate în tapițerie de velur.

În funcție de versiune, pentru Amarok sunt disponibile până la șase programe de conducere selectabile și un diferențial blocabil pe puntea spate. Gama de accesorii din fabrică pentru noul Amarok este deosebit de extinsă. Printre altele, sunt disponibile un cort de acoperiș pentru patru persoane, diverse sisteme de cutii de depozitare pentru zona de încărcare, troliu electric și o suspensie pentru off-road extrem mai ridicată cu 20 mm.

În comparație cu Ford Ranger, Amarok are un tablou de bord complet diferit și original, iar fețele ușilor și volanul sunt de asemenea diferite.  De asemenea, VW renunță la operațiunea cu suprafețe de control tactil care acum este obișnuită la mașinile mărcii. În schimb, sunt utilizate comenzi și comutatoare ușor de utilizat, funcțiile individuale fiind controlate prin intermediul afișajului central.

Comenzile încep la finalul lui 2022, primele livrări fiind așteptate din primăvara anului 2023. VW nu a anunțaty încă prețurile dar ne așteptăm la un preț de bază de puțin sub 40.000 de euro pentru Amarok de 170 CP, iar modelele de top  V6 vor depăși fără îndoială pragul de 70.000 de euro.

VW Amarok 2022VW Amarok 2022blankVW Amarok 2022VW Amarok 2022VW Amarok 2022VW Amarok 2022VW Amarok 2022VW Amarok 2022VW Amarok 2022VW Amarok 2022

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?