În 1974, Lamborghini începea era sa modernă cu unul dintre cele mai spectaculoase supercaruri: Countach. Iată acum noul Lamborghini Countach LPI 800-4.
În 2024 se împlinesc 50 de ani de când Lamborghini venea cu un supercar din altă lume, cel puțin la nivelul designului: Countach. Astăzi, constructorul italian a readus oficial la viață acest nume și a prezentat noul Lamborghini Countach LPI 800-4. Un tribut adus extraterestrului Countach, dar cu design și tehnologie modernă. Unul dintre puținele nume din portofoliul Lamborghini care nu are legătură cu numele vreunui taur.
Noul Lamborghini Countach nu este doar un unicat, cum Lamborghini a mai făcut de-a lungul timpului, ci un model construit pentru a continua tradiția primului Countach. La fel de adevărat este că nu are regimul lui Hurracan sau Aventador, adică producție cât cere piața. Noul Lamborghini Countach LPI 800-4 va fi produs în 112 exemplare, deci nu este un unicat, dar este un model cu producție extrem de redusă.
Moștenirea originalului nu permitea introducerea forțată a numelui Countach, așadar avem de-a face cu un model nou, dar echipat cu un sistem de propulsie nu chiar nou. În ceea ce privește designul, italienii s-au descurcat exemplar: partea frontală amintește de cea a primului Countach, în special la nivelul farurilor, la fel și linia laterală din spate și chiar spatele, cu profilul adâncit al capotei motorului. Jantele de 20 inchi în față și 21 inchi, încălțate de pneuri Pirelli Zero Corsa pe spate au un design special, în stilul cadranului rotativ al vechilor telefoane, aceeași idee ca a jantelor primului Countach.
Spuneam că sistemul de propulsie nu este chiar nou și asta pentru că este cel prezent și pe exclusivistul Sian (deci noul Countach este al doilea model hibrid Lamborghini). Adică un motor V12 de 6,5 litri (modelul inițial a avut maxim 5.2 litri) care produce 780 CP, ajutat de un motor electric capabil de maxim 34 CP. Lamborghini a făcut cumva suma directă și afirmă că noul Countach LPI 800-4 furnizează un maxim de 814 CP/8.500 rpm, cuplul fiind de 720 Nm/6.750 rpm. Cu ajutorul cutiei de viteze ISR cu 7 trepte și a sistemului de tracțiune integrală, Countach 800-4 accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde (la fel ca Sian), atinge 200 km/h în 8,6 secunde și ajunge la o viteză maximă de 355 km/h. Discurile de frână din ceramică permit supercarului de aproape 1,6 tone să frâneze de la 100 km/h în doar 30 metri.
Interiorul se prezintă cu un tablou de bord digital, cu grafică spectaculoasă și un display central de 8,4 inchi, cu conectivitate completă, dar și un buton special (Stile), la apăsarea căruia afli, video și audio, istoria primului Countach.
Noul Countach LPI 800-4 ( LP de la “Longitudinale Posteriore”, amplasarea motorului V12 și “I” de la propulsia hibridă, “800” de la puterea maximă (rotunjită) iar “4” de la tracțiunea integrală) va fi livrat începând cu primăvara anului viitor. Cele 112 exemplare care vor fi produse omagiază codul intern sub care a fost dezvoltat primul Countach – LP 112.