Hyundai a prezentat noul Hyundai Kona, care vine cu un cu totul alt stil, trei sisteme de propulsie (electric, hibrid și termic) și mai mult spațiu.
Constructorul coreean începe prin a spune că designul pe care îl vedeți la noul Kona a fost conceput pentru un model electric, apoi a fost adaptat la celelalte feluri de propulsie. Un mod de a sublinia ideea de electrificare și peste ceea ce oferă versiunea EV. Partea frontală este foarte curat și rotunjit desenată, cu linia de LED-uri care traversează toată suprafața părții frontale. Observați că la Kona electric, partea centrală a acestei linii este pixelată. Aceeași pixeli se regăsesc și în zona inferioară, închisă, a spoilerului. Farurile, pe fond negru, sunt integrate, pe verticală, la extremitățile părții frontale. Practic, sunt plasate pe aripi. Efectul vizual este puternic, le cauți puțin cu privirea până înțelegi unde sunt. La fel și stopurile, tot pe verticală, mici și tot plasate pe aripi. Și în spate există o linie LED, care traversează hayonul, dar fără să aibă legătură cu stopurile.
Designul este diferențiat în funcție de motorizări. Astfel, Kona Electric are grila închisă, cu pixelii despre care am amintit și jante cu design special, care folosește tot motivul pixelului. Kona cu motorizări termice și hibrid are două inserții mari, cromate, plasate la extremitățile grilei deschis, plus pasajele roților subliniate cu încadratura din plastic. În acest plastic se “ascund” farurile, în cazul acestei versiuni. Kona N-Line, versiunea sportivă, mizează pe dinamică, adică pe un spoiler mai elaborat, cu mai multe elemente, dar și pe diferite inserții, plus două țevi de eșapament.
Tot acest ansamblu estetic al noului Hyundai Kona vine pe fondul unei creșteri serioase în dimensiuni. Mașina are acum 4.355 mm lungime, cu 150 mm mai mult decât generația anterioară. Este și cu 25 mm mai lată, iar ampatamentul a crescut cu 60 mm.
La interior a fost adoptat display-ul generos, orientat către șofer, care, de fapt, conține două display-uri de câte 12,3 inchi. Sub cel central au fost păstrate comenzile cu butoane pentru climatizare. O altă noutate este plasarea schimbătorului transmisiei pe coloana de direcție, eliberând astfel spațiu pe consola centrală.
Hyundai nu spune deocamdată nimic despre motorizări, dar știm că noua generație va debuta anul viitor și, până atunci, constructorul coreean va oferi mai multe detalii.