Home Modele noi Oficial: Noul Range Rover Sport – Dinamică și Off-Road într-un singur pachet

Oficial: Noul Range Rover Sport – Dinamică și Off-Road într-un singur pachet

de Dan Damian
Range Rover Sport

Land Rover a prezentat a treia generație Range Rover Sport, model destinat celor care apreciază în același timp sportivitatea, dar și competențele off-road la cel mai înalt nivel.

După lansarea noului Range Rover îl vedem acum și pe fratele său mai dinamic, Range Rover Sport. De fapt, sunt “frați” doar pentru că împart aceeași platformă, MLA-Flex și multe dintre motorizări, pentru că, în rest, Range Rover Sport vine cu un design diferit și adaptări majore pentru specificul său mai dinamic și, în același timp, mai orientat către performanțe off-road.

La nivel estetic, noul Range Rover Sport arată impunător cu a sa parte frontală masivă, subliniată și de cele mai mici blocuri optice (Digital LED) montate vreodată pe un Land Rover, care stau deasupra unui spoiler masiv, cu dublă deschidere și prize mari de aer pe laterale. Profilul, pe care remarcăm mânerele tip pop-up ale portierelor, este descendent către spate, astfel încât, în ciuda lungimii de 4,95 metri (cu 10 cm mai scurt decât Range Rover cu ampatament mic), SUV-ul britanic inspiră clar ideea de sportivitate. Spatele se prezintă cu stopuri la fel de slim, legătura dintre ele fiind făcută de o bandă cu inscripția Range Rover.

Range Rover Sport

Lungimea este apreciabilă, la fel și lățimea (2,21 metri), iar înălțimea ajunge la 1,82 metri și totuși coeficientul aerodinamic este de doar 0,29, în timp ce Range Rover SWB (ampatament mic) are 0,30.

Interiorul seamănă cu cel al lui Range Rover, dar are suficiente modificări pentru a schimba atmosfera: volanul are diametrul mai mic și design mai sportiv, consola centrală este mai ridicată, iar poziția la volan este cu 2 cm mai joasă. Tabloul de bord este cel digital, de 13,7 inchi, iar sistemul multimedia Pivi Pro are display cu diagonala de 13,1 inchi. Nu lipsește sistemul audio de top, Meridian Signature Sound System, cu 29 de difuzoare (4 în tetiere), subwoofer și 1.430W putere de amplificare, iar sistemul de purificare a aerului, Cabin Air Purification Pro, este cel de pe noul Range Rover.

Range Rover Sport

Tehnologie de top

Range Rover Sport, care vine din start cu o rigiditate torsională cu 35% mai mare decât cea a generației anterioare, este echipat cu o mulțime de sisteme de control ale șasiului, grupate sub numele Integrated Chassis Control, special setate pentru acest model. Dynamic Response Pro are grijă de transferul de mase în viraje, pe care le contracarează cu ajutorului unui sistem activ, de 48V, care poate dezvolta până la 1.400 Nm. Amortizoarele Bilstein au două supape și se coordonează cu suspensia pneumatică cu două camere (Dynamic Air Suspension). De capitolul agilitate are grijă sistemul Torque Vectoring by Braking, care frânează roțile de pe interiorul virajului. Noul Range Rover Sport are și direcție integrale, roțile spate fiind capabile să vireze cu până la 7,3 grade, în sens opus față de cele din față la viteze mici și în același la viteze mari.

Range Rover Sport

Sistemul de tracțiune integrală este celebrul Terrain Response 2, completat acum și de Adaptive Off-Road Cruise Control, prin intermediul căruia șoferul poate selecta unul dintre cele patru programe de rulare în off-road, având grijă apoi doar de direcție.

De la 250 la 530 CP. Plus electric

Noul SUV al celor de la Land Rover vine cu o gamă largă de puteri și toate tipurile de motorizări. Se începe cu modelele diesel, D250, D300 și D350, mild-hybrid, care produc 250 CP, 300 CP respectiv 350 CP, în combinație cu cutia de viteze ZF cu 8 trepte. Gama de motoare pe benzină, tot mild-hybrid este formată din versiunile P360 și P400, cu motorul Ingenium de 3 litri. Urmează apoi două versiuni PHEV, P440e și P510e, cu 440 CP și 510 CP obținuți din motorul de 3 litri, cu 6 cilindri în linie, ajutat de un motor electric de 143 CP. Pentru ambele modele PHEV bateria are 38,2 kWh (31,8 kWh, net), iar autonomia electrică este de 88 km. Deocamdată, cel mai puternic model este P530, al cărui V8 de 4,4 litri, biturbo, produce 530 CP si permite sprintul 0 – 100 km/h în 4,5 secunde, atunci când este folosit sistemul Dynamic Launch.

Range Rover Sport

Debutul pe piață al noului Range Rover Sport este programat pentru toamna acestui an. Nu este exclusă  versiune SVR, dar este deja confirmată o versiune strict electrică pentru anul 2024.

Spectacol islandez

Campania de marketing a noului SUV britanic a debutat cu un experiment spectaculos. Mașina a urcat pe rampa de deversare a barajului Karahnjukar din Islanda, pe o distanță de 193 metri, împotriva unui curent de apă care curge cu 750 tone/minut către o cădere de 90 metri. La volan s-a aflat Jessica Hawkins, pilot care a participat la mai multe experimente extreme, ea fiind și unul dintre cascadorii scenelor din seria filmelor cu James Bond.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?