Home Modele noi Oficial: Toyota Aygo X facelift, cu primul full hybrid în clasa mini

Oficial: Toyota Aygo X facelift, cu primul full hybrid în clasa mini

de Dan Damian
Toyota Aygo X facelift

Constructorul japonez a prezentat update-ul modelului său de clasă mini. Toyota Aygo X facelift vine cu un refresh estetic, dar și o nouă motorizare.

Modelul de clasă mini Aygo a debutat în 2005, fiind dezvoltat în cadrul unui trio la care au lucrat japonezii și cei din grupul PSA. Apoi a urmat o a doua generație, iar din 2022 s-a produs schimbarea, Toyota preferând ca a treia generație să fie desenată sub forma unui crossover de clasă mini, sub numele Aygo X. De atunci, japonezii au vândut peste 287.000 de exemplare, iar acum au considerat că este momentul unui facelift. Astfel, Toyota Aygo X se prezintă cu o parte frontală mult schimbată datorită redesenării farurilor. Acestea nu mai au forma literei C, ci forma unui bumerang, cu linia LED-urilor de zi integrată în partea superioară și o linie care le unește. De asemenea, se observă imediat faptul că sigla Toyota nu mai este plasată pe grilă, ci a urcat pe capotă. De altfel, grila față și capota sunt noi, din motive tehnice, așa că s-a ajuns la o consolă față cu 76 mm mai mare. Și lungimea mașinii tot cu atât a crescut, la 3.776 mm. Toyota a pregătit două noi tipuri de jante din aliaj, de 17 și 18 inchi.

Toyota Aygo X facelift

Toyota Aygo X facelift rulează pe aceeași platformă, GA-B, care face parte din conceptul TNGA (Toyota Global New Architecture). Cel mai mare câștig al acestui facelift este însă la nivel tehnic, spune Toyota. Și asta pentru că singurul motor disponibil până acum, de un litru și 72 CP, a fost înlocuit de un sistem full-hybrid, cunoscut de la modelele Yaris și Yaris Cross. Cu această ocazie, a dispărut și opțiunea cutiei de viteze manuală, compatibilă cu vechiul motor (la propriu vechi, pentru că originile sale erau de la prima generație Aygo).

Toyota Aygo X facelift

Sistemul hibrid de pe Toyota Aygo X facelift este format dintr-un motor termic de 1,5 litri (3 cilindri) și 92 CP (120 Nm), ajutat de un motor electric de 80 CP și 141 Nm. Totalul ajunge la 116 CP, mult mai mult decât cei 72 CP de până acum. Bateria de 0,76 kWh (brut) este plasată sub scaunele spate, într-o asemenea poziție încât volumul portbagajului a rămas neschimbat după facelift, 231 litri. În combinație cu cutia de viteze CVT, acest motor promite un consum mediu de 3,8 l/100 km, față de cei 5 l/100 km ai modelului de până acum (în combinație cu cutia CVT).

În ciuda faptului că consumul s-a redus – constructorul japonez spune că Toyota Aygo X facelift are cele mai mici emisii dintre toate mașinile non-plug-in, 86 g CO2/km – performanțele dinamice sunt semnificativ mai bune. Aygo X accelerează acum până la 100 km/h în sub 10 secunde, în timp ce la vechiul model era nevoie de 14,9 secunde pentru același interval.

Toyota Aygo X facelift

La interior sunt doar mici retușuri estetice, cu excepția noului sistem de infortainment cu display de 7 inchi și a panoului de comenzi pentru climatizare. Frâna de parcare electrică este acum standard.

O altă premieră pentru Aygo X este versiunea GR Sport, care vine cu modificări de design, în ideea de sportivitate, dar și cu ajustări la nivelul suspensiilor și direcției, pentru reacții mai prompte.

Toyota Aygo facelift debutează pe primele piețe europene la finalul acestui an.

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.