De obicei litera „t” este folosită de constructori pentru a semnala prezența unei versiuni supra-alimentate a propulsorului, însă în cazul Porsche am putea mai degrabă să ne gândim la noul Carrera T ca la un substitut disponibil mai pe larg al puristului 911 R.
Constructorul german se află în acest moment într-o zonă „pură” a vieții, asigurând clientela fidelă că va introduce noi versiuni „imaculate” ale seriei sale consacrate – spre exemplu ediția limitată 911 R sau mai recentul 911 GT3 Touring. De această dată Porsche s-a gândit la cei care ajung pentru prima oară la standardul financiar necesar achiziției unui model din Stuttgart – 911 T pornind la drum inițial ca un Carrera normal. Drăguț din partea lor, mai poți inclusiv să scapi de sistemul de infotainment și scaunele din spate fără un cost suplimentar (sau să le ai înapoi, tot gratis) – dar și de o parte din materialele fonoabsorbante, printre altele. Toate măsurile de reducere a costurilor, pardon greutății, înseamnă că noul 911 Carrera Touring este cu cu 20 kg mai ușor decât versiunea standard, ajungând la 1.425 kg.
https://youtu.be/Gr8j6kODEzg
911 Carrera T vine și cu elemente în plus, nu doar în minus, față de Carrera – precum Porsche Active Suspension Management (PASM) pentru o reducere a gărzii la sol cu 20 mm, precum și un sistem Sport Chrono Package optimizat sau un schimbător de viteze scurt pentru a nu uita că inginerii au ajustat în minus inclusiv rapoartele. În plus, poți adăuga la mix direcția pentru puntea spate, în timp ce modelul standard Carrera donează și propulsorul biturbo boxer de 3 litri și 370 CP / 450 Nm. Noul 911 T, mai purist – cu raport greutate/putere îmbunătățit, diferențial mecanic și raport mai scurt la puntea spate – oferă desigur performanțe îmbunătățite. La 100 km/h se ajunge în 4,5 secunde, cu o zecime mai repede, la 200 km/h în doar 15,1 secunde și apoi 911 T se plafonează la 290 km/h. Clienții pot opta totuși pentru transmisia PDK, ce îi va lăsa pe tradiționaliști în spate cu un sprint în 4,2 secunde la 100 km/h și 14,5 secunde la 200 km/h.
Elementele distinctive de design sunt și ele prezente – jante de 20 inch preluate de la Carrera S, un nou spoiler frontal, capace gri-metalizat pentru oglinzile exterioare, logo-uri exclusive și ieșirile eșapamentului sport poziționate central. La interior e greu să nu îți dai seama de schimbări – o mare gaură în planșa de bord a luat locul sistemului Porsche Communication Management (PCM). Și dacă tot am discutat cum 911 Carrera T este mai „light” și cu buzunarul, putem spune și prețul pentru Germania – €107.553 – cu un Carrera standard de fapt cam cu 10.000 de euro mai ieftin…