Home Teste Test comparativ Skoda Kamiq, Renault Captur, Peugeot 2008

Test comparativ Skoda Kamiq, Renault Captur, Peugeot 2008

de Răzvan Măgureanu
test comparativ Peugeot 2008, Renaiult Captur, Skoda Kamiq

Lansată în toamna anului trecut, noua Škoda Kamiq are de înfruntat rivalii  francezi Peugeot 2008 și Renault Captur, a căror a doua generație a fost introdusă la începutul anului. Prezentul comparativ clarifică dacă prezența lor mai veche pe piață poate contribui la obținerea victoriei. În test, versiunile cu motoare pe benzină de circa 150 CP și tracțiune față ale lui Skoda Kamiq, Renault Captur și Peugeot 2008.

Nu-i nevoie să consulți statisticile ca să realizezi că SUV-urile mici sunt extrem de populare printre SUV-uri, deoarece prezența lor este foarte vizibilă pe șosele. Iar cifrele demonstrează clar popularitatea lor – astfel, fiecare al cincilea Renault este un Captur, acest model fiind mai vândut decât clasicul Clio, cu care împarte platforma.

Similar, și celelalte două mașini din test au la bază platforme ale unor modele de clasă mică. Cel mai mic dintre SUV-urile Škoda, numit Kamiq, se bazează pe platforma MQB A0 de la Scala, iar Peugeot 2008 utilizează platforma CMP a lui 208.
Tipic pentru Peugeot este tabloul de bord amplasat deasupra volanului cu diametru mai mic și teșit în părțile superioară și inferioară. Ideea este că instrumentele de bord plasate mai sus sunt în câmpul vizual al șoferului, care nu mai trebuie să își ia privirea de la drum, dar nu toți pot citi fără probleme indicatoarele de bord.

test comparativ Peugeot 2008, Renault Captur, Skoda Kamiq

Noutatea cockpitului digital o reprezintă un proiector care afișează informații suplimentare pe suprafața display-ului, creând un efect 3D presupus a face mai vizibil vitezometrul digital și indicațiile navigației. Părerea redactorilor noștri? Pentru unii, formatul 3D constituie un avantaj, iar pentru alții, este doar un gadget cool, în cel mai bun caz.
Individualizată e și configurația scaunelor cu tapițerie de piele Nappa opțională (1315 euro în pachet), care oferă un bun suport lateral și un confort optim, iar pe deasupra, au și o funcție simplă de masaj pentru scaunul șoferului. Scaunul acestuia este și reglabil electric, dar, ca și cel de la Škoda, nu are funcție de memorie. Dar Renault? În Captur, stai cel mai sus, iar reglajul spătarului se face manual, de la un mecanism cu pârghie.

Când vine vorba despre sistemul de infotainment, Peugeot punctează datorită comenzilor fizice reduse ca număr. Nici acestea nu sunt butoane reale, ci suprafețe sensibile la atingere, însă le asimilăm unor comenzi fizice. Restul comenzilor sunt înglobate în ecranul sistemului multimedia. Un bloc separat de climatizare ar fi fost util, deoarece indicațiile acesteia se afișează tot pe ecranul sistemului multimedia, iar atunci, celelalte informații dispar de pe ecran.

Mult spațiu în Peugeot 2008

Pasagerii din spate vor fi încântați de gurile de ventilație, la fel ca și cei din Renault Captur și Skoda Kamiq. În altă ordine de idei, în 2008 te simți confortabil în spate, datorită spațiului generos, cu toate că accesul nu este la fel de comod, din cauza pragului relativ înalt. Ocupanții locurilor din față beneficiază de prezența celor din spate pentru că, în sarcină, trenul de rulare lucrează mai armonios.

test Peugeot 2008

Cu doar doi oameni la bord, trenul de rulare este ceva mai nervos, în special pe drumurile de calitate mai proastă. După trecerea peste primele denivelări, mișcările caroseriei se reduc și iregularitățile drumului sunt absorbite mai relaxat. Și ESP-ul ar fi fost de așteptat să fie mai relaxat, deoarece se activează puțin cam repede la intrarea în viraje. Un mod Sport cu un reglaj mai sportiv al ESP-ului, care să intre în funcțiune mai târziu? Nu există așa ceva. Acest lucru este enervant, fiindcă Peugeot se simte ca și cum ai putea să te bucuri de mai multă distracție pe drumurile virajate, asta și pentru că direcția oferă un feedback decent.

interior Peugeot 2008interior Peugeot 2008interior Peugeot 2008interior Peugeot 2008

Și grupul motopropulsor? 2008 e singurul din test cu motor în trei cilindri, dar asta nu ajută la economie, deoarece Peugeot consumă cel mai mult, în medie 7,8 l/100 km, deși este puțin mai ușor decât rivalii lui. De asemenea, e ultimul la sprintul până la 100 km/h, cu 8,9 secunde. Dar propulsorul răspunde spontan. Iar cutia automată cu convertizor de cuplu, deși schimbă repede, se întâmplă ca, în anumite situații, să schimbe ceva mai lin decât cele automate cu dublu ambreiaj de la Skoda Kamiq și Renault Captur.

În ceea ce privește modularitatea, Peugeot este ultimul. Deși, cu cei 405 litri, portbagajul său este la fel de mare ca ale rivalilor, nu oferă altceva în afară de cel mai mare volum maxim al portbagajului și banchetă fracționabilă. În schimb, are un compartiment practic sub podeaua portbagajului, la fel ca și Kamiq.

Banchetă culisantă în Renault Captur

Când vine vorba de chestiuni practice, Škoda este în top, iar aici, menționăm umbrela din ușa șoferului, racleta pentru gheață din capacul rezervorului de combustibil și protecțiile care ies automat din uși (pachet Simply Clever, 152,32 de euro). Opțional se poate comanda o plasă despărțitoare (95,20 de euro) și un spătar rabatabil pentru scaunul pasagerului din față (78,54 de euro, nu se poate combina cu scaune sport), care facilitează transportul obiectelor lungi.

test Renault Captur

Captur se laudă, în schimb, cu cea mai mare variabilitate, datorită banchetei spate culisante. Aceasta permite ca volumul portbagajului să crească de la 422 la 536 de litri sau să se mărească spațiul pentru genunchii pasagerilor. Locul în spate este generos, dar nu ar fi stricat ceva mai mult spațiu la cap pentru cei care stau la extremitățile banchetei.

În privința motoarelor, tot Škoda și Renault se luptă pentru supremație. Rezultatul? Este strâns, deoarece al lui Captur se simte mai puternic în utilizarea de zi cu zi, deși are cilindreea puțin mai mică, iar uneori, cuplul maxim, de 270 Nm, e livrat prea brusc. În comparație cu el, propulsorul de 1,5 litri al lui Kamiq este mai puternic la viteze mari și lucrează mai armonios ca nivel de zgomot și livrare a pu­terii, are mod coasting și își dezactivează doi cilindri la sarcini parțiale, ceea ce îl ajută să obțină și cel mai bun consum (7,0 l/100 km, față de 7,2 la Captur și 7,8 la 2008).

interior Renault Capturinterior Renault Capturinterior Renault Capturinterior Renault Captur

Ce altceva mai poate să facă Kamiq? Deși bancheta nu e culisantă, acesta este locul unde vei prefera să stai – ai destul loc la cap și la picioare, plus cea mai bine profilată banchetă. Iar de pe locurile din spate, generosul plafon din sticlă (699,72 de euro), care nu poate fi deschis, nu este deloc un moft inutil, deoarece priveliștea în sus este aproape precum cea
dintr-un cabriolet.

Opțiunile lui Skoda Kamiq

Alegerea celui mai potrivit sistem multimedia este mai relevantă pentru șofer, fiindcă doar sistemele cu ecrane mai mici, de 6,5 și 8 inchi, au buton rotativ pentru volum. Aceste sisteme nu au funcție de navigație, dar dispun de Android Auto și Apple CarPlay. Mașina de test era echipată cu sistemul multimedia de top, cu ecran de 9,2 inchi – ce vine la pachet și cu indicatoarele virtuale (pachet Navi Plus, 1154,30 de euro) –, care este plăcut pentru cine preferă comenzile tactile, dar nu are buton rotativ de volum.

Test Skoda Kamiq

Și Renault a preferat conceptul de operare fără butoane fizice, cu ecranul în format portret, în loc de landscape, care, datorită reacțiilor rapide și meniului atrăgător structurat, este la nivelul celui de la Škoda. În plus, poți vedea foarte multe pe harta navigației furnizate de TomTom.

Pe lângă conceptul ergonomic, Skoda Kamiq și Renault Captur întrec 2008-ul și la dinamica rulării. Surpriza vine de la Renault, a cărui direcție – care este doar puțin în urma celei de la Škoda, foarte armonioasă în ceea ce privește feedbackul – lucrează la fel de bine și, mai presus de toate, cu precizie. Însă, ciuda maniabilității sale, Renault nu întrece totuși Škoda, deoarece nu este la fel de bun în virajele luate la vi­teze mari, dar se simte mai incisiv și se clatină mai puțin.

interior Skoda kamiqinterior Skoda kamiqinterior Skoda kamiqinterior Skoda kamiq

În schimb, Škoda este singura la care se poate comanda suspensie adaptivă (451 de euro, vine la pachet și cu selector pentru modurile de rulare, care, altfel, costă 94 de euro la Style), caz în care suspensia e mai coborâtă cu 10 mm. În setarea Confort, este mai moale, precum Captur, dar rulează clar mai lin.

Cel mai ieftin model din test este Škoda Kamiq, care costă 22.075 de euro și obține rezultate bune la toate capitolele. Foarte aproape vine apoi Renault Captur, mai scump cu numai 500 de euro ca preț de bază și mai bine echipat decât Škoda. Dar clasarea mai bună la capitolul costuri nu a fost suficientă pentru a depăși Škoda. În fine, Peugeot 2008 este superbine dotat în versiunea de top, GT, dar și foarte scump, costând cu 6000 de euro mai mult decât Kamiq și Captur.

test Skoda Kamiqtest Renault capturtest Peugeot 2008

Verdict
1. Skoda Kamiq  – 429 puncte
Cel mai ieftin model din test convinge datorită spațiului amplu, funcțiilor multiple Simply Clever,
confortului bun al suspensiei și motorului rafinat și economic.

2. Renault Captur – 400 puncte
Cu doar puțin mai scump decât Škoda, Renault combină un spațiu interior acceptabil cu o banchetă spate culisantă, un motor puternic și un confort decent al suspensiei.

3. Peugeot 2008 – 384 puncte
2008 punctează cu multe sisteme de asistență. Și în rest? Rapid la proba de slalom dar fără distracție. Confort limitat al suspensiei și o eficiență moderată a propulsiei.

ModelPeugeot 2008 PureTech 155 GTRenault Captur TCe 155 IntensŠkoda Kamiq 1.5 TSI Style
Propulsie
Tip/nr. cilindriL/3, turboL/4, turboL/4, turbo
Cilindree cm3119913331498
Putere maximă kW (CP)/rpm114 (155)/5500113 (154)/5500110 (150)/5000
Cuplu maxim
Nm/rpm
240/1750270/1800250/1500
TransmisieTracțiune față, cutie aut. cu 8 trepteTracțiune față, cutie DSG cu 7 trepteTracțiune față, cutie DSG cu 7 trepte
Pneuri în test215/55 R 18 V
Michelin Primacy 4
215/60 R 17 V
Michelin Primacy 4
205/55 R 17 V
Goodyear EfficientGrip Performance
Dimensiuni și mase
Lungime × lățime (cu oglinzi) × înălțime mm4300 × 1770 (1987) × 15504227 × 1797 (2003) × 15764241 × 1793 (1985) × 1559
Diametru de bracaj st./dr.m11,1/10,811,3/11,410,9/10,9
Dimensiuni portbagajmic mm400 × 790 × 660310 × 890 × 590300 × 850 × 660
L × l × h mare mm1135 × 790 × 6601200 × 890 × 5901160 × 850 × 660
Sarcină remorcabilă/cu frâne
kg
640/1200670/1200630/1250
Lățime interioară față/spate mm1410/13801390/13801435/1415
Înălțime interioară față/spate mm1050/9601010/9301040/970
Spațiu de ședere standard mm710730720
Consum/autonomie/CO2
Consum NEDC Urban/extraurban/
mediu l/100 km
5,8/4,5/5,07,3/4,8/5,46,4/4,3/5,0
Norme poluareEuro 6dEuro 6d-TempEuro 6d-Temp
Emisii CO2 (NEDC/WLTP)g/km113/140122/142115/142
Clasă de eficiențăABB
Volum rezervor l444850
Autonomie km564666714
Accelerații/viteză maximă
Reprize s4,8/5,94,5/5,84,6/5,9
60–100/80–120 km/h
Viteză maximă km/h208202212
Distanță de frânare
de la 100 km/h, rece
m
35,834,736,1
de la 130 km/h, rece/cald, m59,2/60,359,2/60,159,9/58,4
de la 160 km/h, rece m 948992
Zgomot interior
la 80 km/h, dB(A)
la 100 km/h, dB(A)
la 130 km/h, dB(A)
65
66
70
65
66
70
66
63
70
Teste dinamice
Slalom 18 m TC/ESP on/off km/h62,0/–1)59,0/–1)62,1/62,5
Dublă schimbare de bandă km/h125,3/–1)126,9/–1)131,6/132,0
Preț
Preț de bază euro28.38222.55022.075
1) fără dezactivare

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?