Home Teste Test Drive – Honda HR-V – Conversie electrică

Test Drive – Honda HR-V – Conversie electrică

de Dan Damian
Honda HR-V

Honda are deja toată gama electrificată, și nu oricum, ci cu un sistem hibrid orientat mai mult către propulsia electrică. Unul care are pretenții de campion al eficienței.

Avem la dispoziție o mulțime de modele hibride și le vom avea mulți ani de-acum încolo, dar se observă totuși încercări de eficientizare a acestora, dincolo de evoluția normală a tehnologiei. Iar asta se poate face prin modificări ale sistemului de lucru, în sensul de a-l duce mai mult către zona electrică decât spre cea hibridă. În acest moment, două mărci fac asta excelent, Honda și Renault. Vorbim despre Honda și cel mai nou model al său, HR-V. O mașină pe care am testat-o la finalul anului trecut, în Germania. N-aș avea cum să o uit, pentru că am luat o amendă de viteză cu ea, 15 euro pentru 57 km/h în zonă cu limita de 50, în cazul doriți un reper. Acum, am vrut să văd cum se integrează și cum se simte în peisajul autohton, condițiile din România fiind, uneori, absolut speciale.

Honda HR-V

În primul rând, simplitatea designului atrage, astfel că mașina a întors multe capete prin București – bine, de multe ori și pentru că se apropie fără zgomot. Este o prezență aparte, cu garda la sol mai mare (188 mm) în timp ce înălțimea e mai mică decât a generației anterioare. În plus, silueta de SUV-coupé (mânerele portierelor din spate sunt disimulate la nivelul montantului) imprimă o imagine dinamică acestui SUV compact. Respectiva aplatizare are un oarecare cost în privința spațiul pentru cap, dar, dacă nu ai peste 1,9 metri, nu simți vreun inconvenient.

Interiorul urmează aceeași linie a simplității, dar una studiată, astfel încât te simți bine și ai senzația că știi toate comenzile. Nici nu sunt prea multe – ai climatizarea cu butoane fizice, dar fluxul de aer se poate ajusta mecanic, de la butoane plasate pe aeratoarele laterale. Aici ai nevoie de puțină obișnuință. Display-ul central de 9 inchi, parte a sistemului Honda Connect, este mai rapid în reacții, dar se putea și mai bine, inclusiv ca rezoluție. Oferă cam tot ce trebuie, inclusiv aplicații din magazinul online, dar și CarPlay (wireless), și Android Auto. Distractiv în sensul că pare din altă perioadă e marele buton rotund din stânga bordului, care ajustează luminozitatea tabloului de bord digital. De fapt, este parțial digital, pentru că acul vitezometrului e fizic, în rest totul fiind afișat digital.

Ce vei remarca imediat în habitaclul lui HR-V este… spațiul excelent. Scaunele din față sunt din spumă acum, fără arcuri, deci mai subțiri, astfel încât în spate stai regește, cu foarte mult spațiu la picioare. În stilul mărcii Honda, rezervorul se află sub scaunele din față, deci ai la dispoziție sistemul Magic Seats, prin care poți obține un spațiu foarte bun pentru bagaje, fără a mai apela la portbagajul de 335 de litri.

Consum excelent

Sistemul e:HEV are un principiu de funcționare axat pe propulsie electrică. Motorul de 1,5 litri și 107 CP încearcă, pe cât posibil, să fie generator pentru bateria care alimentează motorul electric de 131 CP și 253 Nm. Mai există și un al doilea motor electric, dar fără rol în propulsie. Practic, până la 40 km/h, cam 91% se rulează electric și, chiar dacă ajungi la 80 km/h, ai peste jumătate din propulsie în mod strict electric.

Este fascinant să vezi cât de des mergi electric – am ajuns și la 2,4 km fără ca motorul termic să intervină. Și chiar dacă pornește, poți provoca trecerea la electric, trebuind doar să iei două secunde piciorul de pe accelerație, după care rulezi constant în modul EV. În condițiile de weekend din București, pe o distanță de 97 km am obținut un excelent 5,2 l/100 km, fără A/C, în modul Eco, dar în ritmul traficului. Am testat apoi consumul pe DN1, în limitele de viteză legale și a rezultat valoarea de 5,3 l/100 km. Mai rămânea autostrada, pe care am parcurs-o cu tempomatul adaptiv setat la 140 km/h, și aici am înțeles că HR-V pierde mult din eficiență la viteze de peste 120 km/h. Consumul în aceste condiții a fost de 9,2 l/100 km, iar motorul termic a lucrat continuu la turație ridicată.

Honda HR-V

Dar este sportivă această Honda HR-V, cum sugerează stilul SUV-coupé? Are mod de rulare Sport, dar, nu… Poți rula rapid, poți face depășiri în siguranță, însă nu prea există satisfacție dacă vrei să conduci sportiv. Cutia cu un singur raport și sunetul puternic al motorului nu îndeamnă la exagerări. În schimb, ținuta de drum axată pe confort îți inspiră încredere și atunci când intri mai tare într-un viraj.

În România, HR-V este printre cele mai simple modele de configurat. De fapt, nici nu ai ce să configurezi. Sunt două versiuni de echipare, Advance și Advance Style, cu o diferență de 2000 de euro între ele. Nu poți adăunga la niciuna dintre ele echipamente opționale, ci doar mici elemente estetice. Mașina de test, cu Advance Style, are prețul de listă de 35.540 de euro, minus 3000 prin programul Rabla Plus, dar la acești bani nu prea mai ai nevoie de nimic în ceea ce privește echiparea.

Verdict: 4,5 stele

Honda mizează integral pe sistemul hibrid e:HEV în Europa, iar noua generație HR-V arată că este direcția bună. Sigur, se pierde din sportivitate, dar se câștigă mult ca eficiență. Să rulezi în București cu un consum de 5,2 l/100 km e o realizare. Chiar dieselurile de cilindree mică au probleme cu atingerea acestei valori. Adăugați spațiul excelent pentru locurile din spate și puteți trece mai ușor cu vederea materialele tari și unele comenzi nu chiar actuale.

DATE TEHNICE

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4340 × 1790 × 1582 mm. Ampatament: 2663 mm. Portbagaj: 335 l. Rezervor: 40 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip braț tras. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 225/50 R18

Transmisie: Tracțiune față, cutie eCVT cu un singur raport

Propulsie: Motor termic benzină, L4, 1.498 cm3. Putere maximă: 79 kW (107 CP). Cuplu maxim: 131 Nm. Motor electric 1 cu funcție de starter/generator. Motor electric 2 cu funcție de propulsor/generator, putere maximă 96 kW (131 CP), cuplu maxim 253 Nm. Putere maximă ansamblu: 96 kW (131 CP). Cuplu maxim ansamblu: 253 Nm. Capacitate baterie: nc.

Performanțe: 0–100 km/h  10,6 s, Viteză maximă 170 km/h, Consum mediu 5,4 l/100 km

Preț de bază: Honda HR-V e:HEV Advance   33.540 euro/30.540 euro, cu Rabla Plus

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?