Home Teste Test Hyundai Santa Fe – Atitudine clasică

Test Hyundai Santa Fe – Atitudine clasică

de Dan Damian
Test Hyundai Santa Fe

La aniversarea a 20 de ani de existență, Hyundai Santa Fe a trecut printr-un facelift consistent, care i-a schimbat semnificativ aspectul și capabilitățile.

Știm cu toții cele trei abordări ale unui facelift operat de producătorii de mașini, în general la 3 ani de la lansarea unei noi generații. În primul rând, mici modificări tehnice și estetice, pe care uneori trebuie să le studiezi atent ca să le poți percepe. Apoi, cel mai des se practică introducerea de motoare noi, redesenarea spoilerelor, îmbunătățirea vizibilă a interiorului și, eventual, instalarea de noi sisteme, pentru a fi în pas cu concurența. Mai rare sunt facelifturile ample, care presupun și schimbarea de platformă, plus masive modificări de design. În 2020, A patra generație Hyundai Santa Fe a trecut tocmai prin cel de-al treilea tip de facelift.

Test Hyundai Santa FeCel mai mare SUV european al coreenilor vine cu un exterior mult mai atractiv, tehnic și elegant în același timp. Și a câștigat mult și ca înfățișare, fiind mai impunător cu grila mai joasă, dar mai lată, care se termină în farurile tăiate de două „gheare“ de leduri, care amintesc puțin de Peugeot. Hyundai a mizat deliberat pe un aspect modern pentru SUV-ul său, dar împletit cu o discretă linie conservatoare, spre deosebire de sora de platformă, Kia Sorento.

Și interiorul a trecut prin modificări de substanță, însă în aceeași idee, de a te face să te simți imediat familiarizat cu bordul, nu să cauți a descoperi tehnologia înglobată. Structura planșei de bord este aceeași, stratificată, dar cu materiale mai bune și noi combinații de culori. În rest, tabloul de bord digital (12,3 inchi) desenează ceasuri cu aspect destul de clasic și nu permite o personalizare prea mare. Are același sistem ca Sorento – când semnalizezi, ceasul de pe partea respectivă se transformă în afișaj pentru camera video plasată pe oglinda clasică. Nici acum, nu i-am găsit utilitatea în mers, ci doar la manevrele de parcare. În schimb, când ești blocat în trafic te anunță vizual și (mai ales) sonor atunci când mașina din față pornește, lucru foarte util dacă stai și rătăcești prin meniul telefonului. Volanul este același, inclusiv butoanele de pe el, iar display-ul central e acum mai modern, de 10,2 inchi și fără butoane fizice pe lateral. Reacționează destul de bine la atingere, însă ar fi fost de dorit mai multă cromatică, în locul iconițelor albastre destul de terne.

Test Hyundai Santa FeAdevărata revoluție la interior, cea care schimbă total întreaga planșă de bord, a avut loc la nivelul consolei centrale. Suprafața a devenit înclinată, cu un foarte bun acces în timpul condusului, iar în acest fel a fost creat un nou spațiu de depozitare sub noua suprafață cu comenzi. Într-un argintiu contrastant cu atmosfera destul de sobră a interiorului, avem în continuare comenzi fizice pentru climatizare, butoane pentru acces rapid la meniurile principale ale sistemului multimedia și patru butoane pentru comanda cutiei de viteze automate. Este, poate, principala obiecție la nivelul planșei de bord. Practic a dispărut un element de design, fiind înlocuit cu butoane care nu spun nimic la nivel vizual. Ar fi fost de preferat o altă soluție, poate un comutator rotativ, cum are Sorento. În schimb, pentru prima dată la Santa Fe a apărut selectorul Terrain Mode, care îți permite să alegi unul dintre programele individuale de rulare, Snow, Mud și Sand, pe lângă Eco, Comfort, Sport și Smart.

Spațiul este la discreție, mai ales în spate, unde pasagerii au propriile comenzi pentru a deplasa scaunele din față. În plus, Santa Fe poate fi comandată și în versiune cu șapte locuri. Cea cu cinci locuri oferă un portbagaj de 782 de litri.

Test Hyundai Santa FeAm testat versiunea Hyundai Santa Fe Luxury, cu motorul diesel de 2,2 litri și 201 CP, disponibil doar cu transmisie DCT cu opt trepte și cu tracțiune integrală. Un pachet solid, care te face să-ți amintești avantajele dieselului, mai ales la acest gen de mașini. Bine antifonată, silențioasă, Santa Fe se mișcă așa cum arată – maiestuos, elegant, rapid, dar fără a sugera neapărat cei 200 CP de sub capotă. Are 1,91 tone, iar asta o face stabilă în linie dreaptă, dar și foarte confortabilă. Nu se remarcă o explozie în accelerații, preferând să accelereze liniar, iar cuplul, de 440 Nm, obținut foarte jos în ture, este prezent oricând ai nevoie de el. Consumul variază destul de mult, oficial fiind de 6,7 l/100 km (NEDC) în mediul urban, dar este puțin probabil ca într-un trafic precum cel din București să scazi sub 9 l. În afară, dacă rulezi relaxat, în modul Eco, poți atinge cam 6,5 l.

Pe lângă faptul că arată bine, sofisticată și impunătoare, Santa Fe este destul de clasică în abordare. Are toate elementele de siguranță și confort actuale, ba chiar unele în plus, însă implementate în așa fel încât să te prinzi repede cum le acționezi și cum funcționează. Prețul este consistent, 46.291 de euro, cu puțin mai mare decât cele ale versiunilor hibridă și PHEV, după ce li se aplică deducerile din programul Rabla.

Foto: Bogdan Paraschiv

FIȘĂ TEHNICĂ

Caroserie: SUV cu 5 locuri. L × l × h: 4785 × 1900 × 1730 mm. Ampatament: 2765 mm. Portbagaj: 782 l. Rezervor: 67 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate tip paralelogram deformabil. Frâne cu discuri ventilate față, discuri spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 255/45 R20

Transmisie: Tracțiune integrală, cutie automată DCT cu 8 trepte

Motor: Benzină, L4, 2151 cm3. Putere maximă: 148 kW (201 CP)/3800 rpm. Cuplu maxim: 440 Nm/1750–2750 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    9,2 s, Viteză maximă 205 km/h, Consum mediu 6,9 l/100 km

Preț de bază: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi, 4WD, Luxury 46.291 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.