Home ȘtiriProiecte secrete Volvo ES90 vine în 2025 urmat de EX60 în 2026, iar XC90 primește un facelift în 2024

Volvo ES90 vine în 2025 urmat de EX60 în 2026, iar XC90 primește un facelift în 2024

de Răzvan Măgureanu
Volvo ES90 CGI

Volvo are în plan să producă doar modele electrice din 2030 dar până atunci va păstra în gamă câteva modele cu propulsie convențională și PHEV pe care le modernizează. De asemenea, odată cu procesul de electrificare, își reorganizează producția în uzinele aflate pe trei continente. Volvo ES90 vine în 2025 urmat de EX60 în 2026, dar în același timp, XC90 rămâne în producție și va primi un facelift.

Foto: Schulte design/auto motor und sport

Spre deosebire de rivalii săi BMW, Audi sau Mercedes, Volvo a avut avantajul de a avea o gamă cu mai puține versiuni și de aceea suedezii au reușit să treacă mai rapid la procesul de electrificare a gamei. Practic, în maxim doi ani, vor avea câte un model electric în fiecare segment.

De asemenea, odată cu procesul de electrifcare, Volvo își va reorganiza producția în uzinele sale aflate pe trei continente care se vor extinde cu uzine de baterii realizate împreună cu partenerul Northvolt.  Iată în conitnuare cum va arăta gama Volvo în viitor.

Gama de lux
SUV-ul de lux cu șapte locuri Volvo EX90 se poate comanda deja în România în versiunea de top cu două motoare și echiparea de vârf Ultra la un preț începând cu 101.700 euro. EX90 se va produce atât la uzina din Ridgeville, Carolina de Sud, pentru piața americană și europeană, în timp ce o a doua uzină, de la Chengdu, China, va furniza EX90 pentru China și restul lumii.

Gama de lux se va completa în 2025 cu un sedan de lux, echivalentul lui S90. Cu numele  de ES90, sedanul este construit pe aceeași platformă SPA2 ca și EX90 și va fi produs pe aceeași linie de producție în uzina din SUA.  Astfel, acesta va utiliza aceeași baterie de 111 kWh de la EX90 dar datorită unei aerodinamici mai bune, ne așteptăm ca acesta să aibă o autonomie mai mare decât cei 600 km promiși de EX90.

Cu 4.999 mm lungime, 1.945 mm lățime,1.547 mm înălțime și un ampatasment generos de 3.100 mm, noul sedan electric Volvo va avea un gabarit asemănător cu noul BMW i5, pe care îl va concura direct. Ne așteptăm ca sedanul să aibă și o versiune cu un motor, astfel că prețul de pornire va fi în jur de 80.000 euro.

De asemenea, SUV-ul de lux Volvo XC90 va primi o actualizare în această toamnă și se va produce în continuare la uzina istorică din Torslanda, lângă Goteborg.

Ce se va întâmpla cu uzina din Torslanda? Aceasta va produce în continuare XC90 dar și S90 și V90 până la finalul ciclului de viață, urmând ca apoi să treacă la producția de modele electrice.  Volvo a investit deja 960 milioane euro pentru modernizarea uzinei din Torslanda în scopul de a fi pregătită de producția următoarei generații de mașini electrice.

În schimb, modelele actuale S90 și V90/Cross Country nu vor mai avea succesor. Pe unele piețe europene acestea nu mai sunt oferite și în restul țărilor europene vor dispărea până la finalul acestui an.

Gama medie 
Volvo pregătește un Volvo EX60 full electric pentru 2026 care se va baza pe aceeași platformă SPA2 de la EX90 și care va fi produs în noua uzină din Kosice, Slovacia, a cărei construcție a început în 2023. Este prima uzină construită de Volvo în Europa în ultimii 60 de ani.   Volvo va investi aici 1,2 miliarde euro pentru a produce 250.000 mașini electrice pe an.

Actualul Volvo XC60 va continua să fie produs în versiuni pe benzină și PHEV atât timp cât va exista cerere. În schimb, producția lui S60 va fi oprită. Deocamdată încă se află în producție V60/V60 Cross Country.

Gama compactă
Volvo XC40 electric a fost actualizat anul trecut alături de C40, primind un nou sistem de propulsie cu motoare cu putere diferită față/spate și cu posibilitatea decuplării motorului față atunci când nu este nevoie de putere sau tracțiune suplimentare. De asemenea, toată gama XC40 și C40 a trecut la sistem de navigație bazat pe Google Automotive.

În ceea ce privește propulsia convențională, Volvo XC40 va continua să fie oferit cu motoare mild hybrid pe benzină exclusiv cu tracțiune față.

Noul Volvo EX30, a cărui producție a început la uzina din Zhangjiakou, China, se va produce din 2025 și la uzina din Ghent, Belgia, acolo unde se produc actualmente XC40/C40. La Ghent, ca și la noua uzină din Slovacia, Volvo are în plan să construiască lângă uzină și o fabrică de baterii împreună cu partenerul Northvolt.

De anul acesta, niciun model Volvo nu va mai fi disponibil cu motor diesel.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.