SUV-ul electric de clasă mică de la VW debutează în toamnă la salonul auto de la Munchen. Șeful mărcii VW, Thomas Schafer, a confirmat într-un post pe Linkedin că se va numi VW ID.2X și va debuta la Munchen.
Foto: VW
VW își intensifică prezența în segmentele inferioare de modele electrice. După ce a prezentat primul teaser cu succesorul lui E-Up într-o întâlnire cu angajații la uzina din Wolfsburg și a anunțat că va prezenta conceptul VW ID.EVERY1 pe 5 martie, șeful mărcii VW, Thomas Schafer, a prezentat pe contul său de Linkedin un teaser cu viitorul SUV electric de clasă mică, confirmând numele de VW ID.2X și faptul că va fi prezentat în premieră mondială la salonul de la Munchen în toamna acestui an.
VW ID.2X este echivalentul electric al lui VW T-Cross și va fi frate de platformă cu Cupra Raval și Skoda Epiq. Astfel, acesta va utiliza platforma scurtată și simplificată MEB cu tracțiune față care va fi utilizată și la SUV-urile mai sus menționate dar și la viitorul VW ID.2, echivalentul electric al lui Polo. Toate aceste modele vor fi construite în noua uzină de lângă Barcelona.
După cum se observă în primul teaser prezentat de VW, VW ID.2X va avea un look de SUV veritabil cu pasaje proeminente la roți și un montant spate lat brăzdat de trei fante care imită o grilă de ventilație, în timp ce acoperișul se termină cu un eleron destul de pronunțat. Deocamdată nu există fotografii cu partea frontală, dar nu vor exista conexiuni de design cu ID.4 și ID.5, șeful de design Andreas Mindt vrând să creeze o nouă imagine pentru modelele electrice VW.
În acest sens pledează și primul teaser al succesorului lui VW E-Up care va avea faruri mai late și mai masive, spre deosebire de cele rotunjite de la actualul ID.3.
Dimensiunile vor fi similare cu cele ale lui Skoda Epiq, adică circa 4,1 metri lungime, 2,6 metri ampatament și un portbagaj de circa 490 litri. Interiorul se va inspira din cel al lui ID.2 deoarece cele două modele sunt strâns înrudite: display de 10,9 inchi pentru instrumentele digitale de bord și display de 12,9 inchi pentru sistemul multimedia. De asemenea, vor exista comenzi fizice pentru sistemul autio și climatizare.
Sistemul de propulsie va fi preluat de la ID2 ceea ce înseamnă două baterii, de 38 și 56 kWh și motorul amplasat în față cu puteri de 160, 190 și 225 CP. Versiunea cu baterie mare va avea o autonomie WLTP de circa 450 km și se va putea încărca la stații rapide cu până la 125 kW de la 10 la 80% în numai 20 minute.
Despre preț putem face doar estimări dar având în vedere că modelul paralel Skoda Eăpiq va debuta în toamnă de la 25.000 euro, ne așteptăm ca VW să fie ceva mai scump, undeva la 27-28.000 euro. Sub ID.2X se va plasa viitorul ID.2 care va porni de la circa 25.000 euro, iar la baza gamei va fi succesorul lui E-Up care va începe de la circa 20.000 euro.