VW lansează o versiunea foarte așteptată a lui VW ID.Buzz: VW ID Buzz LWB (ampatament lung), cu baterie mai mare, motor mai puternic și opțiune de șapte locuri.
Noul VW ID.Buzz cu ampatament lung măsoară 4,96 cm lungime comparativ cu cei 4,71 cm ai versiunii cu ampatament normal, iar diferența de 25 cm este utilizată complet pentru ampatament. Cu 3,24 metri, ampatamentul versiunii lungi este cu 25 cm mai mare decât al versiunii normale. De asemenea, lățimea ușilor culisante laterale a crescut cu 20 cm, iar suprafața de încărcare în spatele scaunelor față are o lungime de 2,2 metri.
Pat de 2,2 metri lungime
Al doilea rând de scaune poate culisa pe distanța a circa 20 cm, iar la treilea rând poate fi mutat 15 cm. Spătarele banchetei fracționabile 60-40% de pe rândul al doilea și ale celor două scaune de pe rândul al treilea pot fi reglate, iar prin rabatarea lor se obține o suprafață perfect plană de încărcare. Cu toate scaunele montate, volumul portbagajului este de 306 litri și ajunge la 2496 litri cu spătarele rabatate (2205 litri la versiunea normală).
În Europa, ID. Buzz LWB se poate configura cu 5,6 sau 7 locuri, iar al treilea rând de scaune costă extra. Când nu sunt necesare acestea pot fi scoase, fiecare dintre ele cântărind circa 20 kg. ID.Buzz LWB va fi oferit și în America și Canada, fiind pentru prima oară un VW Bus este oferit acolo în ultimii 20 de ani.
De asemenea, și VW ID.Buzz LWB poate fi configurat cu placa Multiflexboard care permite obținerea unei suprafețe de dormit de 2,20 x 1,20 metri. Opțional se poate comanda acoperișul panoramic de 1,54 x 0,93 metri, care, cu o suprafață de 1,43 mp, este cel mai mare montat vreodată de VW pe modelele sale. Sticla de la acoperișul panoramic este electrocromată și prin apăsarea unui buton aceasta devine opacă.
Ergonomie mai bună
În sfârșit, VW a răspuns pozitiv criticilor și noul VW ID.Buzz LWB are comenzi iluminate pentru reglarea volumului audio, comenzile pentru aerul condiționat nu mai sunt ascunse într-un submeniu, iar displayul sistemului multimedia este puțin mai mare, de 12,9 inchi în loc de 12 inchi.
Sunt disponibile nu mai puțin de 8 prize USB-C, dintre care șapte au putere de 45W putându-se încărca și laptopuri de la ele iar a opta este plasată în zona oglinzii interioare, având 15W și putând alimenta o cameră video. O priză de 230 V cu o putere de 300W poate fi montată în cadrul scaunului pasagerului față.
Motor mai puternic, baterie mai mare
VW ID.Buzz LWB beneficiază de noul motor mai puternic prezentat la ID.7. Acesta dezvoltă 286 CP și 560 Nm, având cu 82 CP și nu mai puțin de 250 Nm în plus față de motorul de 204 CP și 310 Nm de la ID.Buzz normal, ID.4/ID.5. În curând, motorul de 204 CP nu va mai fi oferit, urmând să fie înlocuit cu cel de 286 CP și la versiunea normală.
Noul motor oferă performanțe superioare. Dacă la versiunea normală accelerația 0-100 km/h durează 10 secunde, versiunea lungă accelerează la 100 km/h în numai 7,9 secunde deși este mai grea cu 229 kg, iar viteza maximă a fost mărită la 160 km/h față de 145 km/h la cea normală. O versiune GTX cu două motoare totalizând 340 CP și tracțiune integrală electrică va urma.
Pe lângă bateria standard de 77 kWh care oferă o autonomie WLTP de 420 km, va fi disponibilă noua baterie de 86 kWh care conferă o autonomie mărită, de 460 km. Bateria mare se încarcă de la 10 la 80% în 25 minute cu o putere de încărcare de 200 kW.
Comparativ cu versiunea normală care cântărește 2481 kg și are o sarcină utilă de 519 kg, versiunea lungă are 2710 kg, iar sarcina utilă este de 690 kg, deoarece mai mult nu este posibil pentru că masa totală ar depăși 3.500 kg, limita maximă de greutate cu care se poate conduce cu permis categoria B.
Noul VW ID.Buzz LWB dar și ID.Buzz cu ampatament normal și noul motor, plus ergonomia îmbunătățită se vor lansa la începutul lui 2024.
3 comentarii
Pe cand o versiune termica sau măcar hibrida? 😀
nu va exista. cine vrea termic ia noul VW Bulli 7.
VW Bulli 7 are deja versiune plug-in hybrid. dar noi va recomandam dieselul.