Home Modele noi Mercedes-AMG S 63 E Performance: PHEV cu 802 CP și 33 km autonomie electrică

Mercedes-AMG S 63 E Performance: PHEV cu 802 CP și 33 km autonomie electrică

de Răzvan Măgureanu
blank

Mercedes continuă strategia de electrificare a modelelor AMG și păstrează motorul V8 bi-turbo dezvoltând un model PHEV de înaltă performanță, care beneficiază și de o baterie mai mare decât AMG GT 4 uși. Mercedes-AMG S 63 E Performance dezvoltă 802 CP și 1430 Nm. 

Mercedes-AMG S 63 E Performance este cea mai puternică Clasa S construită vreodată datorită noii tehnologii PHEV de la Mercedes-AMG GT 63 S E Performance 4 uși numită P3 Hybrid care se caracterizează prin puntea spate electrificată. Motorul V8 twin-turbo de 4,0 litri este montat în față, iar motorul electric este amplasat pe puntea spate. Motorul V8 bi-turbo de 4,0 litri dezvoltă 612 CP și 900 Nm, în timp ce motorul electric produce 190 CP și 320 Nm timp de 10 secunde; puterea continuă este de 95 CP.

Puterea și cuplul sunt puțin mai mici decât la AMG GT 4 uși. Mercedes-AMG S 63 E Performance dispune de 1430 Nm comparativ cu 843 CP și 1.470 Nm  la AMG GT 4 uși.

O diferență semnificativă față de AMG GT 4 uși o reprezintă capacitatea bateriei. Situată deasupra punții din spate, bateria lui S 63 E Performance are o capacitate brută de 13,1 kWh, mai mult decât dublă comparativ  cu cea de la AMG GT 4 uși care numai 6,1 kWh. Astfel, Mercedes promite o autonomie electrică mai extinsă de până la 33 km, față de numai 13 km la AMG GT 4 uși. Însă bateria, care funcționează la o tensiune de 400 V, nu poate fi încărcată decât la stații AC cu până la 3,7 kW, ceea ce înseamnă mai mult de 3 ore pentru o încărcare completă. Mercedes declară că bateria are un sistem de răcire cu un volum de 14 litri care îi permite să fie menținută la temperatrura optimă de circa 45 grade tot timpul.

Motorul electric este integrat într-o carcasă comună cu transmisia cu două viteze și diferențialul cu alunecare limitată formând o unitate electrică extrem de compactă (EDU). Cutia de viteze cu două trepte a motorului electric schimbă automat în treapta a doua când viteza depășește 140 km/h, ceea ce corespunde cu turația maximă a motorului electric, de 13.500 rpm.

Mercedes susține că soluția tehnică P3 Hybrid cu motorul electric montat în spate are câteva avantaje notabile:
– distributia greutății pe punți este mai bună
– motorul electric acționează direct pe puntea spate si elimină astfel pierderile
– recuperarea energiei este foarte eficientă deoarece, în modul Comfort, motorul cu ardere internă poate fi deconectat complet
– sistemul P3 Hybrid permite ca motorul electric să fie folosit continuu chiar și atunci cand bateria este descărcată

Ca și în cazul altor modele Mercedes, recuperarea energiei poate fi realizată pe 4 niveluri, de la Nivelul 0 la Nivelul 3, în care mașina este condusă aproape ca în sistemul One Pedal. Puterea de recuperare în acest caz este de 90 kW.

Șoferul poate alege dintre șapte moduri de conducere:
– Electric. Acest mod este setat implicit. În modul electric, motorul termic este întotdeauna oprit, iar mașina poate rula 100% electric până la 140 km/h. Cu toate acestea, dacă are loc o patinare a roților spate, motorul electric poate transfera o parte sau chiar tot cuplul către puntea față. Prin urmare, dacă bateria a fost consumată, mașina trece automat în modul Confort și motorul termic pornește.
– Modul Comfort favorizează deplasarea cu motorul electric cât mai mult timp posibil. În oraș, la viteze mici funcțiuoneazîă în principiu doar motorul electric, iar la viteze mai mari cele două motoare lucrează împreună.
– Battery Hold menține un nivel constant de energie în baterie dar nu maiu este posibilă încărcarea bateriei în timpul mersului.
– Sport: Ambele motoare functioneaza continuu, iar motorul electric sustine mai mult motorul termic. Timpii de schimbare sunt mai scurți, motorul răspunde mai spontan, iar suspensia este mai fermă.
– Sport+: reglaje și mai sportive ale motorului, cutiei de viteze și direcției
– Slippery: putere redusă și nu este posibilă conducerea electrică deoarece motorul electric are un cuplu foarte mare la pornire
– Individual: setări individuale pentru suspensie, motoare, direcție și evacuare.

Mercedes-AMG S 63 E Performance este prima limuzină din lume cu suport activ al motorului, o soluție care există deocamdată doar la mașini sport cum este de exemplu Porsche 911 Turbo. Transmisia automată cu 9 trepte are timpi scurti de schimbare a treptelor,  mod manual și o funcție de launch control numită Race Start.

Suspensia pneumatică adaptivă AMG Ride Control+, barele anti-ruliu active și direcția pe toate roțile sunt standard. La viteze de până la 100 km/h roțile din spate rotesc până la 2,5 grade în sens opus roților din față și peste 100 km/h în aceeași direcție cu roțile din față. Frânele cu discuri compozite sunt, de asemenea, standard, fiind disponibile opțional frâne cu discuri ceramice.

Mercedes nu a anunțat încă prețul dar având în vedere că versiunea AMG GT S E Performance 4 uși costă 212.470 euro, ne așteptăm ca limuzina Mercedes-AMG S 63 E Performance să fie puțin mai ieftină, în jurul a 200.000 euro.

blankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankMercedes-AMG S 63 E Performanceblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblankblank

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?