Home Știri Nissan Leaf Mk II a sosit, deocamdată doar în Japonia și SUA

Nissan Leaf Mk II a sosit, deocamdată doar în Japonia și SUA

de Aurel Niculescu

Constructorul Japonez, în ciuda prezenței importante pe care o are pe piața electricelor din Europa, a ales ca momentan să prezinte noua generație Leaf doar pentru publicul din SUA și Japonia.

Cea de-a doua generație Nissan Leaf – cel mai bine vândut model full electric din lume (poate nu pentru mult timp, dacă Tesla onorează comenzile de jumătate de milion de unități Model 3) – a fost prezentată concomitent în cadrul unor evenimente în Japonia și în Las Vegas, aducând cu sine un design complet nou și o propulsie electrică îmbunătățită. Dacă ținem cont că Model 3 a fost de fapt prezentat oficial anul trecut, acum doar începând livrările, cu siguranță putem considera prezentarea oficială a noului Leaf ca cel mai important eveniment din segmentul electricelor pentru 2017 – mai ales că, cel puțin în America noua generație sosește la un preț chiar mai bun decât predecesorul său.

Schimbările aduse Leaf-ului sunt importante – mai ales raportat la imaginea de ansamblu, Nissan renunțând la designul neconvențional în favoarea unei imagini ce se înscrie în noul limbaj de design introdus de Micra. Astfel, noul Leaf este complet nou la capitolul design exterior și interior, dar nu mai are aceeași alură de vehicul venit din viitor – automobilele electrice sunt deja mainstream, astfel încât nu mai este necesar să fii altfel chiar și în raport cu propria imagine de marcă.

Noul design – cu o parte frontală interesantă în continuare, datorită grilei false a radiatorului cu aspect 3D – ascunde și dimensiuni sporite, ce ar trebui să facă locurile din spate ceva mai încăpătoare: 35mm în plus la lungime, 10 la înălțime, 20 la lățime și un centru de greutate mai jos cu 5mm. Interiorul este acum în ton cu modelele curente, cu singura zonă discordantă fiind cea din jurul „schimbătorului de viteze” ce are lângă el și comenzile Eco și e-Pedal – un sistem de frânare regenerativă mai „agresiv”, ce poate ajuta șoferul să conducă folosind o singură pedală, dacă vrea.

Tehnologiile ambarcate sunt desigur vrednice de saltul dintre generații – Leaf va fi dotat cu sistemul semi-autonom ProPilot, funcționalitate CarPlay dar și o multitudine de sisteme de asistență, inclusiv un sistem self-parking. Acum partea cea mai critică pentru un model electric – Leaf va fi oferit standard cu o baterie de 40 kWh (practic aceeași de pe Zoe ZE 40) și mai târziu într-o versiune e-Plus de 60 kWh ce o va plasa la același nivel cu Chevrolet Bolt/ Opel Ampera-e și Tesla Model 3. Același motor electric din trecut – doar îmbunătățit – este prezent și pe noul Leaf, dezvoltând 147 CP și 320 Nm, suficient conform Nissan pentru accelerații mai bune cu 15% la 100 km/h, dar și o repriză 60-100 cu 30% mai rapidă. În schimb, viteza maximă a rămas limitată la 140 km/h, iar standardul de încărcare rapidă CHAdeMO a fost și el păstrat, cu modelul de 40 kWh atingând 80% în aproximativ 40 de minute.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.