Honda a prezentat noua generație Honda CR-V, versiunea pentru piața americană. Vine însă și în Europa, anul viitor, dar doar în versiune hibridă.
Aceasta este a șasea generație CR-V și vine să consolideze propulsia electrificată a gamei Honda în Europa. Este adevărat că modelul japonez este disponibil și cu un motor pe benzină, fără hibrid (1,5 litri, turbo, 190 CP), dar doar pentru piața americană. În Europa va veni doar cu sistemul hibrid e:HEV.
Designul urmează linia adoptată de noua Honda Civic, adică este simplificat, dar într-un mod inteligent, care dă o mai mare prestanță mașinii. Vedem acest lucru la nivelul farurilor, grilei și zonei inferioare a spoilerului, acum mai “cuminte”. Stopurile sunt o idee mai subțiri, dar sunt dispuse la fel, adică urcă pe lateralele hayonului, în vreme ce partea inferioară fost simplificată.
La interior, s-a întâmplat exact ce era de așteptat. Planșă de bord este exact cea de pe noua Honda Civic, cu tablou de bord digital și display central flotant, de 7 sau 9 inchi. A fost preluată chiar și ideea ascunderii gurilor de ventilație sub o “plasă” decorativă, întinsă pe mijlocul întregii planșe de bord.
Constructorul japonez spune că rigiditatea este cu 15% mai mare, ampatamentul a crescut, iar sistemul hibrid și suspensiile au fost ajustate pentru dinamică îmbunătățită. Sistemul hibrid este o evoluție, pentru că păstrează același motor pe benzină de 2 litri, care funcționează în ciclu Atkinson, combinat cu două motoare electrice, dintre care unul are și rol de propulsie. Puterea maximă a ansamblului a crescut la 207 CP (modelul actual are 184 CP), iar viteza maximă ajunge la 184 km/h. Surpriza este că va exista și o versiune PHEV, dar mai multe detalii despre specificațiile versiunii europene vom avea către finalul acestui an, în pregătirea debutului din 2023.
Noua Honda CR-V se înscrie în planul, pe termen scurt, de mărire a gamei de SUV-uri, așa cum v-am spus și în articolul dedicat strategiei Honda. Constructorul japonez, ale cărui vânzări sunt în scădere, are un an 2023 destul de aglomerat, pentru că tot atunci lansează și primul său SUV full-electric.