Hyundai a publicat noi fotografii și detalii despre noua generație Hyundai Santa Fe, model care va veni în Europa în prima jumătate a lui 2024.
Acum trei săptămâni, Hyundai a prezentat primele fotografii ale noii generații Santa Fe, SUV-ul coreean fiind acum la a cincea generație. Prima a fost prezentată acum 23 de ani.
Ceea ce surprinde în primul rând la acest SUV de clasă medie este designul radical, foarte pătrățos, care arată excelent și scoate mașina din tipare. Suprafețele dure, susținute de pasajele puternic conturate și trapezoidale ale roților (21 inchi) dau senzația unui model robust și capabil în teren greu. Indentitatea vizuală este dată de luminile de zi în forma literei H (cu trimitere la sigla mărcii Hyundai), iar în spate de stopurile, poziționate foarte jos, cu același motiv pentru semnătura luminoasă. Observăm faptul că plafonul nu coboară deloc către spate, ceea ce permite un al treilea geam lateral de dimensiuni generoase, precum și adoptarea unui hayon drept, cu deschidere amplă.
Noul Hyundai Santa Fe are lungimea de 4.830 mm, Lățimea de 1.900 mm, iar înălțimea ajunge la 1.720 mm. Și ampatamentul crescut la 2.815 mm, ceea ce a permis, spune Hyundai, obținerea unui spațiu mai mare pentru a doilea și al treilea rând de scaune. Pentru că, da, Santa Fe este disponibil în configurație cu 7 locuri. Constructorul coreean spune că spațiul pentru cap pentru acest al treilea rând a crescut cu 69 mm, la 958 mm. De asemenea, spătarele scaunelor de pe al treilea rând pot fi înclinate cu până la 10 grade. Scaunele de pe ultimele două rânduri pot fi rabatate și permit obținerea unui spațiu vast, ajutat de deschiderea mare a hayonului.
La interior vedem un tabloul de bord minimalist, centrat în jurul display-ului curbat care reușește sub aceeași suprafață atât tabloul de bord de 12,3 inchi, cât și display-ul central, cu aceeași diagonală. Sub linia aeratoarelor, care respectă și ele motivul literei H vedem un grup de comenzi cu butoane tactile pentru climatizare. La baza consolei sunt două spații pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile. Pe acestea, dar și portofelul, de exemplu, le poți steriliza cu raze UV în spațiul de deasupra torpedoului.
Doar hibrid și PHEV
În Europa, noul Hyundai Santa Fe va fi disponibil cu două motorizări. Un hibrid care folosește propulsorul pe benzină de 1,6 litri, turbo, dar nu știm nici puterea motorului electric și nici capacitatea bateriei. Știm însă că este cuplat la o cutie de viteze automată, cu 6 trepte. PHEV-ul se bazează pe același motor termic (160 CP), dar nici în cazul său nu au fost comunicate puterea motorului electric, capacitatea bateriei și autonomia în modul electric.
În Coreea și America de Nord, Santa Fe este echipat cu un motor de 2,5 litri, turbo, care produce 281 CP și este cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și 8 trepte. În aceste regiuni va fi disponibil și hibridul cu motor termic de 1,6 litri și 180 CP.