A doua generație Mini Cooper Electric vine cu două versiuni, ambele cu capacități ale bateriei mai mari decât la vechea generație.
Lansat în 2020, exact la începutul pandemiei de coronavirus, modelul elect5ric Mini Cooper SE a avut un succes neașteptat devenind în 2022 cel mai popular model Mini cu peste 43.000 unități vândute în lume în 2022. În prezent, unul din cinci Mini are propulsie electrică.
A doua generație Mini Cooper Electric va fi disponibilă în două versiuni, ambele cu un singur motor la puntea față: Mini Cooper E cu motor de 135 kW combinat cu o baterie de 40,7 kWh și Mini Cooper SE cu motor de 160 kW combinat cu baterie de 54,2 kWh. Astfel, noua generație promite autonomii WLTP cuprinse între 300 și 400 km.
Prin comparație, prima generație Mini Cooper SE avea un motor de 135 kW combinat cu o baterie mai mică de 32,6 kW brut (28,9 kWh net) care îi conferea o autonomie WLTP de numai 233 km.
Noua generație de modele Mini va avea trei modele electrice: Mini Cooper E/SE produs în China alături de SUV-ul de clasă mică Mini Aceman și noul Mini Countryman electric produs la uzina BMW din Leipzig. Noul Mini Countryman nu va mai avea versiune Plug-In, iar versiunile cu propulsie convențională se vor produce tot la Leipzig.
Noul Mini Countryman electric vine tot cu două versiuni și cu bateria de 64,7 kWh de la BMW iX1 care promite o autonomie WLTP de până la 450 km: Mini Countryman E cu un motor de 140 kW/191 CP la puntea față și Mini Countryman SE All4 cu două motoare, tracțiune integrală electrică și 230 kW/313 CP.
Toate modelele Mini electrice utilizează arhitectura convențională UKL II care stă și la baza lui BMW X1 și Seria 2 Active Tourer.
Versiunile cu motoare convenționale ale lui Mini cu trei și cinci uși și Mini Cabrio se vor produce în continuare în Anglia.