Home Modele noi Oficial: Kia EV5 este echivalentul electric al lui Sportage

Oficial: Kia EV5 este echivalentul electric al lui Sportage

de Răzvan Măgureanu
Kia EV5

Pentru a-și atinge ținta de 1 milion de vânzări de mașini electrice în 2026, Kia își extinde portofoliul de modele electrice. În cadrul Kia EV Day a fost prezentată versiunea de producție a lui Kia EV5 care este un echivalent electric al lui Kia Sportage.

Construită pe platforma E-GMP, Kia EV5 este al treilea model electric din gamă după EV6 și EV9. Kia nu a dat nici un fel de informații legate de gabaritul mașinii dar din imaginile exterioare și interioare se poate deduce că Kia EV5 este echivalentul electric al lui Kia Sportage și un concurent pentru VW ID.4 sau Renault Scenic. Deocamdată, s-au anunțat cifre privind versiunile pentru piața chineză.

Vor fi disponibile trei versiuni:
– de bază cu baterie de 64 kWh și un motor de 160 kW cu o autonomie de 530 km conform standardelor CLTC (standardul chinezesc).
– versiune long range cu baterie de 88 kWh și același motor de 160 kW cu o autonomie de 720 km.
– versiunea cu tracțiune integrală electrică, bateria mare de 88 kWh și două motoare electrice care dezvoltă împreună 230 kW (160 kW la puntea față și 70 kW la puntea spate), autonomia fiind de 650 km.
Ulterior, se va dezvolta și o versiune de înaltă performanță numită Kia EV5 GT

Versiunile pentru Coreea de Sud sunt ușor diferite, cea ce bază având baterie de 58 kWh și cea long range și AWD baterie de 81 kWh, în timp ce puterea motoarelor rămâne neschimbată.

Kia promite că bateria se va încărca de la 30 la 80% în 27 minute și că EV5 va dispune de pompă de căldură inteligentă care gestionează temperatura bateriei. De asemenea, un sistem i-Pedal va contribui la eficiența mașinii în oraș. De asemenea, Kia EV5 va prelua sistemul de încărcare bidirecțională cu funcțiile „Vehicle-to-Load (V2L)” și „Vehicle-to-Grid (V2G)”  de la EV9 care permit bateriei mașinii să furnizeze energie unor consumatori externi.

Planșă de bord minimalistă
Interiorul este echipat cu sistemul de infotainment „Navigation Cockpit” (ccNC) și permite actualizări software prin satelit. Acesta încorporează un afișaj panoramic extins, care combină un panou de bord de 12,3 inch și un sistem infotainment de 12,3 inchi, împreună cu un display pentru controlul climatizării de 5 inch. Meniurile, cu navigare simplă, oferă o utilizare îmbunătățită a funcțiilor specifice modelelor electrice și permit șoferilor să monitorizeze rapid autonomia și încărcarea automobilului electric. Un Head-Up Display este disponibil optional.

Kia EV5

Numărul de butoane fizice a fost redus la patru, plasate sub displayul sistemului multimedia și sunt niște scurtături pentru principalele funcții ale climatizării. Sistemul de climatizare cu trei zone permite controlul individual pentru șofer, pasagerul din față și ocupanții din al doilea rând de scaune, în timp ce o funcție „after-blow” reduce mirosurile provenite de la aerul condiționat, asigurând un mediu plăcut în cabină pentru toți ocupanții.

Kia EV5 dispune de un pachet de sisteme de asistență conform nivelului 2 de conducere autonomă. În plus, EV5 oferă un sistem de parcare automat indiferent dacă șoferul se află în mașină sau în afara ei numit Remote Smart Parching Assist (RSPA 2). Folosind senzori cu ultrasunete pentru a detecta obstacolele, sistemul „RSPA 2” manevrează automat automobilul în spațiul de parcare desemnat, controlând accelerația, frânele și schimbarea vitezelor.

De asemenea, sistemul acționează automat frânele dacă un obiect reprezentând un obstacol este detectat în calea acestuia și dispune de sistemul „Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA)” pentru a preveni coliziunile cu mașinile care se apropie când dai cu spatele.

Interior modulabil
EV5 este disponibil cu o gamă de scaune cu material textil eco-friendly din PET reciclat și huse din piele Bio-PU. Scaunele față de tip bancă (numai pentru piața chineză), combinate cu iluminarea ambientală, oferă un spațiu confortabil, iar cotiera consolei centrale încorporează, de asemenea, o masă și un spațiu de depozitare.
Scaunele față dispun de funcție de masaj cu patru moduri și trei niveluri de intensitate, încălzire și ventilație în trei trepte și suport pentru picioare.

Prin rabatarea banchetei spate se obține suprafață de încărcare plană iar în cotiera spate există un compartiment cu un volum de 4 litri care poate fi refrigerat sau încălzit, plaja de temperatură fiind între 5 și 55 grade. Iar pentru cine vrea să ia masa în aer liber, există opțiunea unui panou de portbagaj Multi Table care poate fi transformat foarte rapid în masă.

Kia EV5 se va produce atât în China cât și în Coreea de Sud. În cadrul aceluiași eveniment au fost prezentate încă două concepte electrice: Kia EV3 Concept, care prefigurează un viitor SUV electric de gabaritul lui Kia Stonic/ Soul și Kia EV4 Concept care desemnează un sedan plasat sub EV6.

Kia EV5Kia EV5Kia EV5Kia EV5Kia EV5Kia EV5Kia EV5Kia EV5Kia EV5

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.