Home Modele noi Oficial: Lotus Emeya, sedan electric și supercar

Oficial: Lotus Emeya, sedan electric și supercar

de Dan Damian
Lotus Emeya

După SUV-ul Eletre, prezentat la începutul anului trecut, vedem acum noul Lotus Emeya, primul sedan electric al mărcii, descris ca un Hyper GT.

Lotus, care a anunțat că va deveni o marcă strict electrică, după preluarea de către chinezii de la Geely, a arătat noul Lotus Emeya, primul sedan Lotus după exoticul Lotus Carlton de la începutul anilor ’90 (de fapt un Opel Omega puternic modificat).

Dar Lotus Emeya face parte din altă lume, cea a supercar-urilor electrice. Noul model al constructorului britanic adoptă un design agresiv, care urmează linia estetică a SUV-ului Eletre, dar adaptat unei berline care4 este mult mai joasă. Grila impozantă pe care o vedeți în partea inferioară conține elemente de aerodinamică activă, la fel ca la Eletre. Când este închisă ajută la maximizarea eficienței, dar se deschide atunci când este nevoie de răcirea bateriei și a frânelor punții față.

Lotus Emeya

Spatele puternic plonjat dezvăluie stopurile formate dintr-o linie de LED-uri pe toată lățimea mașinii, dar și eleron și difuzor de aer, ambele active, pentru a sporit apăsarea la sol și manevrabilitatea. La acest aspect ajută și amortizoarele adaptive, ale căror senzori “citesc” reacțiile de circa 1.000 ori/secundă.

La interior nu sunt surprize. Planșă de bord este preluată aproape identic de la Eletre, cu tablou de bord digital, integrat în planșă de bord și display central generos, plasat în stil floating. Există și Head-up Display cu realitate augmentată. Nu lipsește nici micul display pentru pasagerul din dreapta

Lotus Emeya

Lotus Emeya este construit pe platforma Electric Premium Architecture, la 800V, ceea ce permite încărcare la maxim 350 kW. Sedanul britanic are câte un motor electric pe fiecare punte, iar puterea maximă ajunge la 675kW (918 CP), în timp ce cuplu maxim este la 985 Nm. Accelerația 0 – 100 km/h este posibilă în 2,78 secunde (cel mai rapid Eletre are 2,95 secunde, deși este o diferență mare de putere, explicați ținând de limitele aderenței), iar viteza maximă ajunge la 256 km/h. Lotus ne mai spune și că repriza 80 – 120 km/h durează mai puțin de 2 secunde.

Lotus Emeya

Bateria are capacitatea de 102 kW (nu se precizează dacă aceasta este valoare capacității brute sau a celei nete). Cu toate acestea, Lotus nu avansează o valoare oficială pentru autonomia noului Emeya. Producția sedanului britanic va începe anul viitor.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.