Home Modele noi Oficial: Mazda CX-80 cu trei rânduri de scaune în trei configurații

Oficial: Mazda CX-80 cu trei rânduri de scaune în trei configurații

de Răzvan Măgureanu
Mazda CX-80 2024

Mazda a prezentat primele informații oficiale despre noul vas amiral pentru piața europeană. Cu aproape 5 metri lungime și trei rânduri de scaune, Mazda CX-80 concurează cu noile Hyundai Santa Fe/Kia Sorento dar și cu viitorul VW Tayron.

În clasa medie/mare a SUV-urilor, Mazda și-a diferențiat produsele pentru Europa și SUA. în SUA se comercializează CX-70 și CX-90, iar în Europa CX-60 și CX-80.

După debutul lui CX-60 în toamna lui 2022 urmează acum fratele mai mare Mazda CX-80. Cu 4.995 mm lungime, 1.890 mm lățiume și 1.710 mm înălțime, Mazda CX-80 este cu 200 mm mai lungă, cu 30 mm mai înaltă și la fel de lată ca Mazda CX-60 în timp ce ampatamentul de 3.120 mm este cu 250 mm mai lung.

Banchetă culisantă, ampatament cu 250 mm mai mare 

S-a creat loc astfel pentru al treilea rând de scaune în timp ce al doilea rând de scaune poate fi configurat în trei moduri: cu banchetă cu trei locuri, cu două scaune indviduale (scaune de căpitan le spune Mazda) care permit trecerea printre ele către al treilea rând și cu două scaune individuale și o consolă centrală.

În timp ce la CX-60, spătarul banchetei se înclină la 24 sau 28 grade, la CX-80, bancheta spate este culisantă pe distanța de 120 mm iar spătarul se înclină la orice unghi între 15 și 33 grade.  Mazda declară că spațiul la umeri pe rândul al doilea este de 1.476 mm (+35 mm față de CX-60), iar înălțimea interioară pe al doilea rând este de 996 mm (+12 mm față de CX-60). Pe rândul al treilea pot lua loc persoane de până la 1,70 m înălțime.

Cu trei rânduri de scaune, râmâne un volum al portbagajuluii de 258 litri care crește la 687 litri dacă al treilea rând de scaune se rabatează în podea și la 1221 litri dacă se pliază și bancheta de pe rândul al doilea. hayonul este acționat electric sau se poate deschide mișcând piciorul pe sub bara de protecție spate.

Motoare de la CX-60, cinci echipări

Noua Mazda CX-80 este disponibilă cu cinci niveluri de echipare – Exclusive-Line, Homura, Takumi, Homura Plus și Takumi Plus. Homura și Homura Plus pot fi configurate cu două scaune individuale în spate, iar Takumi Plus cu două scaune individuale și consolă centrală.

Cele cinci niveluri de echipoare se pot combina cu două motorizări cunoscute de la CX-60: versiunea PHEV cu motor termic aspirat de 2,5 litri și 191 CP/261 Nm combinat cu un motor electric de 129 kW/270 Nm care livrează în total 327 CP și 500 Nm și dieselul mai puternic E-Skyactiv-D cu 6 cilindri în linie de 3,3 litri combinat cu sistem mild hybrid de 48V care dezvoltă 254 CP.
Ambele motoare sunt cuplate cu tracțiune integrală și cutie automată cu 8 trepte.

Versiunea PHEV oferă o autonomie electrică de 60 km WLTP iar dieselul este foarte eficient având un consum WLTP de numai 5,7 l/100 km (emisii 148 g/km CO2). Sistemul Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) oferă posibilitatea de a alege între patru moduri de condus (plus modul EV pentru PHEV), la fel ca la CX-60.

Precomenzile pentru noua Mazda CX-80 vor începe în luna mai, iar mașina va fi disponibilă la vânzare din toamnă. Prețul noii Mazda CX-80 în România începe de la 55.990 euro, inclusiv TVA, pentru versiunea PHEV, și de la 56.990 euro, inclusiv TVA, pentru versiunea diesel.

Prin comparație, Mazda CX-60 în echiparea Exclusive-Line (la CX-60 există și o echipare mai de bază, Prime-Line indisponibilă la CX-80) începe la 53.890 euro pentru versiunea PHEV și la 52.890 euro pentru dieselul de 254 CP. Diferența este așadar de 2.100 euro la PHEV și de 4100 euro la diesel.

Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024Mazda CX-80 2024

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.