Audi a prezentat oficial noul Audi Q6 e-tron, un model care trece într-o nouă eră, pe o platformă dedicată, de 800V și cu autonomie de până la 625 km.
La nivelul modelelor electrice, noul Audi Q6 e-tron este poziționat între Q4 e-tron și Q8 e-tron (fost Audi e-tron), ceea ce este evident și din dimensiuni: Q6 e-tron (SUV de clasă medie) are 4.771 mm lungime, lățime de 1.993 mm și înălțimea este de 1.648 mm. Ampatamentul ajunge la 2.899 mm, ceea ce, spune Audi, îi permite să ofere spațiu foarte bun pasagerilor din spate.
Designul este unul relativ conservator, dar mult mai plin de linii decât la SUV-urile Audi pe care le știm. Farurile Matrix LED sunt în plan secund, la înălțime fiind luminile de zi. În spate vedem stopuri OLED, unite între ele de o bară luminoasă. Atât la nivelul farurilor, cât la în ceea ce privește stopurile, semnătura luminoasă este ajustabilă, fie de la bord, fie din aplicația dedicată mașinii. Mai mult, stopurile sunt destul de complexe din acest punct de vedere. De exemplu, pot afișa un triunghi (în ideea de avertizare) atunci când un vehicul se apropie din spate iar șoferul sau pasagerii deschid o ușă. Îi avertizează și pe ei, dar și pe cei care vin din spate. Practic, luminile OLED digitale ale stopurilor pot genera o imagine diferită la fiecare 10 milisecunde.
Portbagajul oferă 526 litri, iar cu bancheta spate (40:20:40) rabatată, volumul de încărcare crește la 1.529 litri. Nu lipsește nici frunk-ul, al cărui volum este de 64 litri.
Interiorul este de ținut minte. De ce? Pentru că va fi, cu mici variații, aplicat tuturor modelelor electrice care vin de acum încolo (începând cu clasa medie) de la Audi. Planșa de bord este compusă dintr-un display de 11,9 inchi, care face corp comun (floating) cu display-ul central de 14,5 inchi. Pasagerul din față poate avea propriul display, de 10,9 inchi, cu sistem de protecție pentru ca informațiile care rulează pe el să nu poată fi văzute de către șofer.
Dedesubtul acestor display-uri constă într-o nouă arhitectură electronică, gestionată de 5 computere de performanță, ceea ce ar trebui să vină la pachet cu o nouă experiență în utilizarea lor. De exemplu, noul asistent vocal înțelege până la 800 de comenzi în limbaj natural.
Șoferul mai poate avea și un nou Head-up Display, cu realitate augmentată, care dă senzația că proiectează informațiile până la 200 metri distanță pe asfalt, astfel încât să nu agaseze șoferul și să fie mă ușor și natural de urmărit.
Noul Audi Q6 e-tron este construit pe noua platformă PPE (Premium Platform Electric) pe care a debutat și noul Porsche Macan. Este o platformă cu arhitectură la 800V, ceea ce permite viteză maximă de încărcare de până la 270 kW. La debut, va fi disponibilă o baterie de 100 kWh (94,9 kWh, net), are poate asigura autonomie oficială de până la 625 km.
Cu această baterie vom vedea modelul Q6 e-tron cu puterea de 285 kW (388 CP), care ajunge la 100 km/h în 5,9 secunde (consum între 17 – 19 kWh/100 km), dar și versiunea SQ 6 e-tron cu 380 kW (517 CP, când este activat sistemul Launch Control) care are un consum mediu situat între 17,5 și 18,4 kWh/100 și care poate atinge 100 km/h în 4,3 secunde. În acest caz, autonomia va fi de 595 km. Evident, aceste două versiuni sunt cu câte un motor pe fiecare punte.
Ulterior va fi disponibilă și versiunea de bază, cu motor doar pe puntea spate și baterie de 83 kWh (capacitatea netă nu a fost anunțată), dar și vârful de gamă RSQ 6 e-tron, cu și mai multă putere.
Platforma PPE, cu puterea de încărcare de 270 KW, permite câștigul unei autonomii de până la 225 km în doar 10 minute. Bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% în doar 21 de minute. În premieră, Audi Q6 e-tron poate încărca bateria pe segmente. Dacă stația lucrează la 400V, bateria mașinii este separată în două și, după ce jumătățile sunt egalizate (la nivel încărcării), acestea pot fi încărcate în paralele, cu până la 135 kW. Încărcarea la curent alternativ (AC) este posibilă la 11 kW.
Producătorul german mai spune că platforma conține un sistem avansat de recuperare a energiei, care poate gestiona până la 95% din frânările normale. Audi Q6 e-tron poate recupera până la 220 kW, în anumite condiții.
Audi Q6 e-tron este primul model electric Audi care va fi produs la uzina din Ingolstadt. Prețurile pentru piața germană sunt de 74.700 euro pentru Q6 e-tron quattro și 93.800 euro pentru SQ6 e-tron quattro.