Home ȘtiriProiecte secrete Oficial: VW ID.1 vine până în 2027, ca succesor al lui E-Up

Oficial: VW ID.1 vine până în 2027, ca succesor al lui E-Up

de Răzvan Măgureanu
VW ID.1

Șeful mărcii VW, Thomas Schafer, a confirmat din nou în conferința anuală că VW va lansa un succesor pentru VW E-Up, mai mic decât ID.2. Numele logic ar putea fi VW ID.1.

Foto: Schulte Design/auto motor und sport

La conferința anuală a mărcii VW, șeful mărcii, Thomas Schafer, a prezentat un slide cu 11 modele electrice pe care le va lansa VW până în 2027. Pe lângă modelele deja existente de genul lui ID.7, sau deja anunțate care urmează a fi lansate – VW ID. Buzz LWB (toamna acestui an), ID.7 Tourer (2024), ID.2all și ID.2all SUV care prefigurează două modele viitoare de clasă mică, observați în partea stânga jos acoperit de o pânză albă – Entry level E-VW.

Acesta este de fapt succesorul natural al lui e-Up care va apărea până în 2027. În mod logic, acesta va purta numele de VW ID.1, va fi un model de clasă mini la fel ca și predecesorul său și se va polasa în gama VW sub viitorul VW ID.2 care este echivalentul electric al lui Polo. VW ID.1 ar urma să fie oferit la un preț de circa 20.000 euro, cu 5.000 euro mai puțin decât ID.2.

11 modele electrice VW pana in 2027 VW ID.1

Rămâne de văzut dacă VW își va putea ține această promisune deoarece la apariția sa VW E-Up costa circa 22.000 euro, însă la finalul carierei prețul sărise de 27.000 euro. Trebuie ținut cont însă că fosta generație e-Up fusese construită pe platforma modelului convențional, adaptată ulterior pentru propulsie electrică. Pentru noul VW ID.1, VW va utiliza o versiune simplificată a platformei MEB, cu tracțiune față, care va sta și la baza lui VW ID.2/Cupra Raval/Skoda Epiq.

Șeful dezvoltării lui VW, Kai Grunitz, a declarat pentru auto motor und sport: “În ceea ce privește formatul mașinii, ID.1 va fi foarte asemănător cu e-Up. În ceea ce privește aspectul, nu există atât de multe opțiuni pentru designul unui vehicul mic pentru oraș”.  De aici se deduce foarte clar că viitorul VW ID/1 va avea patru uși și un design dictat de funcționalitate și aerodinamică. De asemenea, ne așteptăm ca dimensiunile să le urmeze pe cele ale predecesorului adică 3,60 metri lungime, 1,64 metri lățime și aproape 1,50 metri înălțime.

Pe cont propriu sau în cooperare cu Renault?

La salonul de la Geneva, șeful Renault, Luca de Meo, a declarat că i-a contactat pe cei de la VW și Stellantis pentru o posibilă cooperare în segmentul modelelor electrice de clasă mini. Luca De Meo a spus că Renault are și proiectul gata și uzină disponibilă.

Renault a prezentat anul trecut proiectul Legend, sub care se ascunde viitoarea generație Renault Twingo, ce se va plasa sub Renault 5. Renault a anunțat un preț sub 20.000 euro și un consum de 10 kWh/100 km. Acesta ar urma să fie construit pe platforma CMF-B EV (noua AmpR Small) la uzina din Novo Mesto, Slovenia, din 2025 unde s-a produs în trecut fosta generație Twingo și smart forfour electric.

Rămâne de văzut dacă VW va merge singur în dezvoltarea lui ID.1 sau va coopera cu Renault. Thomas Schafer a declarat la conferința anuală că “VW va lua o decizie în scurt timp”.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.