BMW a prezentat oficial noul BMW i4, un Gran Coupe electric dedicat, care pune accentul pe dinamică specifică mărcii, combinată cu autonomii de nivel Tesla.
BMW i4 a fost prezentat în luna martie, dar atunci era vorba despre un model de preserie. Acum a fost arătat modelul de serie i4, împreună cu toate caracteristicile sale. Unele impresionante, cel puțin pe hârtie. Noul model electric al constructorului bavarez vine cu un design care păstrează elementele berlinelor (sau mai bine zis coupe-urilor) tradiționale BMW și cu un pachet tehnic în aceeași notă, pentru a face mai naturală trecerea de la propulsia clasică la cea electrică. Să nu uităm că BMW vrea să ajungă la un procent de 50% de modele electrice din totalul vânzărilor în 2030.
BMW i4 afișează un coeficient aerodinamic de 0,24, foarte bun pentru acest gen de mașină, totul în ideea de a maximiza autonomia. Deocamdată, BMW a anunțat două versiuni ale lui BMW i4:
- BMW i4 eDrive40, care vine cu un motor de 340 CP și 430 Nm, tracțiune spate, accelerație 0 – 100 km/h în 5,7 secunde și autonomie maximă de 590 km.
- BMW i4 M50, primul model strict electric semnat de divizia Motorsport, echipat cu un motor de 544 CP și 795 Nm, tracțiune integrală, accelerație 0 – 100 km/h în 3,9 secunde și autonomie de 510 km.
BMW mai precizează faptul că bateria, plasată în podea, are o înălțime de 110 mm, ceea ce a dus la obținerea unui centru de greutate cu 53 mm mai jos decât cel al Seriei 3 sedan, cu beneficii evidente la nivelul ținutei de drum.
De asemenea, bateria lui i4 poate suporta încărcare DC la un maxim de 200 kW, iar asta înseamnă 164 km autonomie în 10 minute pentru eDrive40 și 140 km pentru i4 M50 în același interval de timp.
Noul model electric al celor de la BMW va debuta pe piață în luna noiembrie a acestui an.