Ford a prezentat astăzi noul Ford Explorer, care vine doar cu propulsie electrică și este conceput și produs în Germania, pentru Europa.
Noul Ford Explorer nu pare să aibă prea multe în comun cu binecunoscutul Explorer sub a cărui capătă erau, acum câțiva ani motoare V8. De fapt, noul Explorer folosește acest nume apreciat din portofoliul Ford pentru a atrage clienții către viitorul propulsiei strict electrice. Și de a-i obișnui cu aceasta.
Mașina este însă un SUV în adevăratul sens al cuvântului, ba chiar ia o parte dintre elementele cunoscute de la Explorer-ul convențional (stopuri), dar își arată felul propulsiei cu grila față închisă. Chiar și jantele au un model special care te duce cu gândul la un model electric. Dimensiuni? Până în 4,5 metri, deci este încadrat în clasa compactă. Portbagajul are un volum de 470 litri.
De fapt, platforma pe care rulează noul Ford Explorer este MEB-ul pe care sunt produse toate modelele electrice de la Volkswagen. Astfel că, chiar dacă Ford nu oferă deocamdată detalii legate de motorizări și capacități ale bateriilor, putem presupune fără probleme că vor fi cele disponibile pe VW ID.4. Adică motor electric cu puterea cuprinsă între 174 și 204 CP sau, mai sus, două motoare – deci tracțiune integrală – și 299 CP. Bateria va fi probabil cea de 77 kWh.
Interiorul noului Explorer este foarte interesant. De ce? Pentru că are câteva avantaje foarte utile. Nu, nu are nici absolut o legătură cu cel al lui ID.4 de la VW.
Habitaclul ne arată un display plutitor ca tablou de bord și un mare display central, denumit SYNC Move, poziționat vertical, cu diagonala de 15 inchi, care… glisează. Adică poate fi ridicat, caz în care dezvăluie un compartiment de depozitare ascuns privirii. Display-ul este susținut de un nou sistem multimedia care oferi conectivitate completă (wireless). În consola centrală dintre scaunele față există un spațiu de depozitare de 17 litri, în care poți introduce chiar și un laptop de 15 inchi. Vedeți are proeminență pe partea superioară a planșei de bord – este un sound bar. Ford promite în echiparea de serie volan încălzit și scaune încălzite, cu masaj pentru șofer. De asemenea, Explorer va putea fi echipat și cu Assisted Lane Change, sistem cu ajutorul căruia mașina schimbă singură banda, atunci când șoferul semnalizează. Nu lipsește și sistemul Clar Exist Assist, care atenționează atunci când vin cicliști pe lângă mașină și șoferul sau pasagerii vor să deschidă portierele.
Ford Explorer va fi disponibil în două versiuni de echipare, Explorer și Explorer Premium, iar prețul de bază va fi, spune Ford, sub 45.000 euro. Mașina va putea fi comandată peste ceva timp, anul acesta. Acum se fac rezervări.