Peugeot a prezentat primele poze cu noul Peugeot e-3008, a doua generație a SUV-ului care primește acum și o versiune pur electrică.
De fapt, Peugeot 3008 a debutat în 2007, dar prima generație a fost un monovolum (oferit inclusiv în versiune hibrid), dar Peugeot l-a reorientat rapid începând cu a doua generație, SUV cu un design foarte avangardist, în 2016. Acum a venit vremea unei noi generații, care va avea și (probabil) două versiuni electrice.
Asta ne și arată constructorul francez în aceste prime fotografii: noul Peugeot e-3008, adică versiunea electrică. Totuși, noul 3008 va continua și cu motorizările termice (mild-hybrid și PHEV).
Schimbarea de stil este (iarăși) drastică. Noul Peugeot e-3008 continuă pe ideea de SUV, nu avea cum altfel, dar o transformă, astfel că noua generație adoptă forma unui SUV Coupe. Cu o parte frontală masivă, impresie dată și de farurile mici, poziționate sus, cu trei “gheare” mici, orientate spre exterior, pentru luminile de zi. Tot pentru luminile de zi sunt alte trei “gheare”, mai mari, plasate mai jos și orientate către interior. Grila formată dintr-un puzzle asimetric, vopsit în culoarea caroseriei, este completată de fante verticale, teoretic prize de aer, dar acoperite, cel puțin la versiunea electrică. Pe laterale vedem designul original al jantelor și linia descendentă a plafonului, iar spatele arată un fel de eleron format deasupra lunetei din prelungirile barelor longitudinale de pe plafon. Stopurile transparente au semnătura luminoasă formată din câte trei seturi de “gheare” duble.
Oficialii Peugeot au spus mai demult că vor miza în continuare pe ideea de SUV, cea mai populară, dar că vor explora alte nuanțe ale acesteia. S-a văzut deja la noul Peugeot 408.
Interiorul îl știm, a fost prezentat la începutul acestei veri. Peugeot 3008 va fi primul model al constructorului francez cu noua generație de i-Cockpit panoramic. Asta presupune un display curbat, stil floating, amplasat deasupra planșei de bord. Diagonala acestuia este de 21 inchi (53,3 cm). Practic, sub aceeași suprafață sunt două secțiuni: tabloul de bord și display-ul sistemului multimedia. Acest display are și lumină ambientală la bază, tocmai pentru a-i sublinia amplasarea. Este sistemul care va intra ulterior și pe celelalte modele ale mărcii franceze. Sub el vedem ceea ce Peugeot numește i-Toggles, adică un mic display care conține butoane cu touch ce pot fi customizate și care asigură accesul rapid la 10 funcții stabilite de către șofer, fie că este vorba de navigație, radio, climatizare, etc. Amplasarea i-Toggles în acest loc a presupus mutarea comenzilor transmisiei (sub forma unor mici taste), care au fost poziționate pe planșa de bord, chiar lângă butonul de pornire a motorului. Volanul este la fel de mic, are o parte centrală mult ieșită în relief, iar comenzile sale sunt acum cu touch haptic. Adică suprafețele simt degetul șoferului, dar comanda nu este preluată decât la apăsare, pentru a evita acționarea accidentală.
Noua generație 3008 este primul model Peugeot construit pe platforma Stellantis STLA Medium, care promite eficiență mai bună, în condițiile în care a fost gândită pentru propulsie electrică și abia apoi propulsie convențională, nu invers. Ne așteptăm nu doar la o versiune e-3008, ci la două astfel de modele, iar cea de top ar putea avea tracțiune integrală, cu câte un motor electric pe fiecare punte. Probabil vor fi și cel puțin două versiuni de baterii, cea de capacitate mai mare asigurând o autonomie oficială în jurul a 700 km.
De asemenea, va urma și noua generație 5008, care va avea, în mod similar – una sau două versiuni electrice, fără a elimina propulsia cu motorizări clasice.
Deocamdată, Peugeot nu a spus nimic despre caracteristicile tehnice ale noului e-3008 (motoare, baterii, autonomie), dar vom ști totul pe 12 septembrie.