Home TesteContact Test Fiat Tipo Cross – O nouă viață pentru bestseller-ul Fiat

Test Fiat Tipo Cross – O nouă viață pentru bestseller-ul Fiat

de Dan Damian
Test Fiat Tipo Cross

Gama Fiat este destul de restrânsă în prezent, așa că faceliftul modelului Tipo, dar și adăugarea unei noi versiuni reprezintă o adevărată gură de oxigen.

Lansat acum 6 ani ca berlină, iar în anul următor, ca hatch și break, Tipo este cel mai vândut model Fiat în România. De altfel, este și cel mai versatil, în condițiile în care 500 și Panda au virat subtil către zona de lifestyle și, în premieră, către strict electric, cum e noul 500e. Lui Tipo îi rămân clienții organizați, atenți la costuri, dar pretențioși în ceea ce privește echiparea. Exact aceste cerințe le-a acoperit faceliftul lui Tipo, care are acum o parte frontală cu design mai elegant, care se remarcă prin noua grilă a radiatorului și noul logo Fiat, pe care l-am văzut, în premieră, pe modelul 500.

Test Fiat Tipo CrossAm testat versiunea Fiat Tipo Cross, nou apărută în gamă, care vine cu o serie de echipamente exterioare dedicate în echiparea standard – faruri și stopuri cu LED, bare cu inserții cromate pe plafon și protecții pentru praguri și pasajele roților, plus scuturi cromate față/spate și jante de 17 inchi. Această versiune este și cea care arată cel mai bine, datorită acestor elemente, dar și faptului că are o gardă la sol cu 4 cm mai mare decât a hatchback-ului. Foarte utilă, aceasta se simte și te face să rulezi fără emoții pe drumuri pe care altfel ai fi făcut câteva calcule.

Un pas înainte

Interiorul noului Fiat Tipo Cross este la fel de spațios, dar mult transformat. Plasticele sunt moi, însă cu textură nu neapărat inspirată, dar să nu uităm că Tipo este unul dintre cele mai accesibile hatch-uri din România, raportat la echipare. Spațiul din spate e la un nivel bun și avem chiar și o mică cotieră rabatabilă între scaunele de-aici. Tabloul de bord este integral digital, cu diagonala de 7 inchi, dar monocrom și destul de fad în afișare. Poate fi însă configurat cu aproape orice informație îți dorești, prin intermediul butoanelor de pe bord. Standard la această versiune este oferit sistemul multimedia UConnect, cu un afișaj de 7 inchi, dar opțional se poate comanda unul de 10,25 de inchi. Noi l-am avut pe cel mic, care oferă însă destule la nivel de conectivitate, inclusiv CarPlay și Android Auto. Afișarea acestora este totuși destul de îngrămădită, pentru că nu se face pe toată lățimea display-ului. Aerul condiționat automat e în echiparea de serie la această versiune, la fel și o mulțime de sisteme de siguranță, printre care tempomatul adaptiv, care funcționează comod, în sensul că nu se decuplează la schimbarea treptelor. Funcția City pentru servodirecția asistată electric este prezentă la bord, dar e mai echilibrat setată, adică nu exagerat de ușoară.

Test Fiat Tipo CrossMotorizare nouă

Ca toată gama Tipo facelift, versiunea Cross poate fi comandată cu motorul de un litru în trei cilindri, care dezvoltă 100 CP și înlocuiește vechiul propulsor aspirat de 1,4 litri și 95 CP. Adevăratul avantaj se referă la faptul că valoarea cuplului maxim ajunge în acest caz la 190 Nm la doar 1500 rpm, față de 127 Nm/4500 rpm pentru vechiul propulsor. Prin urmare, Tipo Cross se mișcă destul de bine, motorului îi plac turele, care sunt și necesare în depășiri, alături de retrogradarea unei trepte. Cutia are doar cinci rapoarte, ultimul fiind destul de lung, prea puțin potrivit pentru depășiri. Consumul este tipic unui motor din era downsizingului – are valori bune la viteze constante, dar, când încerci să fii mai rapid sau ai mașina încărcată, poți vedea cam 8 l/100 km pe afișajul computerului de bord. În afara orașului, desigur, pentru că în aglomerația urbană e posibil să fie și mai mare.

Test Fiat Tipo CrossÎn rest, Tipo Cross este o opțiune de luat în seamă când cauți o mașină nouă la un preț relativ acceptabil. E foarte bine echipat, poate rula pe drumuri neamenajate, arată mult mai bine după facelift și costă 18.713 euro cu promoția oferită de Fiat.

Foto: Bogdan Paraschiv

Concluzie

Tipo Cross e cea mai tentantă versiune din gamă. Este corect motorizat, arată mult mai bine și, chiar dacă prețul pare mare, e justificat de echiparea foarte bună. Un candidat perfect pentru programul Rabla.

 Fișă tehnică

Caroserie: Hatchback cu 5 locuri. L × l × h: 4386 × 1802 × 1556 mm. Ampatament: 2638 mm. Portbagaj: 440 l. Rezervor: 50 l

Tren de rulare: Suspensie față MacPherson, spate semirigidă. Frâne cu discuri față, tamburi spate. Direcție servoasistată electric. Pneuri: 215/55 R17

Transmisie: Tracțiune față, cutie manuală cu 5 trepte

Motor: Benzină, L3, 999 cm3. Putere maximă: 74 kW (101 CP)/5000 rpm. Cuplu maxim: 190 Nm/1500 rpm

Performanțe: 0–100 km/h    12,2 s, Viteză maximă 183 km/h, Consum mediu 5,5 l/100 km

Preț de bază: Fiat Tipo Cross: 18.713 euro/Preț mașină testată: 19.224 euro

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.