Home Știri Dacia Spring a întrecut Tesla Model X la testul elanului

Dacia Spring a întrecut Tesla Model X la testul elanului

de Răzvan Măgureanu
dacia Spring testul elanului

Cunoscutul site www.km77.com a realizat testul elanului cu noua Dacia Spring. Primul model electric de la Dacia a absolvit cu brio acest test, reușind să treacă printre jaloane fără să le dărâme cu o viteză de intrare de 77 km/h.

În octombrie 1997, o știre făcea înconjurul lumii: prima generație Mercedes A-Class s-a răsturnat în ceea ce s-a numit de atunci testul elanului: o manevră de evitare a unui obstacol care este asimilat cu un elan.

De atunci încolo, toți producătorii de mașini au introdus acest test în dezvoltarea modelelor lor. Testul elanului sau testul de stabilitate reprezenta schimbarea bruscă de direcție pentru a evita un obstacol. Mașina de test intră cu viteză, se deplasează 12 metri în linie dreaptă după care pe o distanță de numai 13,5 metri trebuie să evite obstacolul schimbând direcția pe a doua bandă. Parcurge 11 metri pe această bandă după care pe o distanță de numai 12,5 metri trebuie să revină pe prima bandă (vezi filmul la 0:14).

Vezi testul video cu Dacia Spring

Colegii spanioli de la km77.com au efectuat testul elanului cu Dacia Spring. Procedura constă în încercarea de a evita  obstacolul prin schimbarea direcției cu o viteză cât mai mare fără a dărâma niciun jalon. Dacia Spring a absolvit testul cu brio, reușind o viteză de intrare foarte bună, de 77 km/h.

Inițial, pilotul de teste a intrat cu 74 km/h dar mașina a supravirat atât la prima schimbare de direcție cât și la revenirea pe bandă și a lovit jaloane cu spatele. În ciuda tracțiunii față, mașina supravirează destul de puternic la limită.

A doua oară, pilotul de teste a reușit să treacă cu viteza de 77 km/h deși și de această dată mașina supravirat destul de puternic.  Viteza obținută este foarte bună pentru o mașină de această clasă. Partea mai puțin bună este că pilotul de teste a trebuit să lucreze mult din  direcție pentru a stabiliza mașina ceea ce nu este la îndemâna oricărui șofer amator.

Prin comparație, Tesla Model X a parcurs testul elanului cu o viteză de maxim 70 km/h, ceea ce reprezintă un rezultat foarte slab. Honda e a trecut cu 75 km/h iar Porsche Taycan Turbo S cu 78 km/h.

Cei de la km77.com au încercat apoi să intre și cu o viteză mai mare de 77 km/h dar la viteze de 78 și 79 km/h, Dacia Spring nu mai poate fi controlată. Reacția supraviratoare devine prea agresivă și mașina lovește jaloanele.

 

 

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.