În 2022 au ieșit din producție multe modele. Unele dintre ele nu vor mai avea succesor și cauzele sunt multiple. Iată în continuare modelele dispărute în 2022.
Din cauza cererii slabe, a schimbărilor de strategie sau a emisiilor, unele modele nu vor mai avea succesor.
Unul din modele a cărui dispariție va naște regrete multe este BMW i3, lansat în 2013. Cu un design mult înaintea timpului său și cu o caroserie din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), BMW i3 a ieșit din producție la finalul lui iunie 2022 după ce s-au produs 250.000 exemplare. i3 a fost un pionier care a costat pe BMW 6 miliarde euro (împreună cu i8) dar tehnologia CFRP a fost utilziată ulterior și pentru alte componente din modelele BMW. Deși nu este un succesor direct, locul lui i3 a fost luat de SUV-ul compact iX1.
O altă dispariție importantă este cea a lui Ford Fiesta, care nu se mai află în configuratorul Ford, și care nu va avea succesor. În viitor cel mai mic model din gama Ford va fi SUV-ul de clasă mică Puma. O dată cu lansarea celei de-a patra generații, Skoda Fabia nu a mai fost disponibilă și în versiune break, locul lui fiind deja ocupat de SUV-ul Kamiq.
De asemenea, monovolumele sunt pe cale de dispariție. Deși sunt excelente mașini de familie, lumea preferă SUV-urile. Numeroase modele au dispărut în 2022 și nu vor avea succesor. Este vorba de Citroen C4 Spacetourer și Grand C4 Spacetourer, Renault Scenic (Grand Scenic se mai poate comanda încă în Franța), Seat Alhambra și Fiat 500L.
În schimb, dispariția lui Hyundai Ioniq este o surpriză. Modelul disponibil cu propulsie hybrid, plug-in hybrid și electric, construit pe aceeași bază cu fosta generație Kia Niro, disponibilă de asemenea cu trei tipuri de propulsie, nu se mai produce și nu va avea succesor. Iar noua generație Toyota Prius va fi disponibilă în Europa doar în versiune Plug-In Hybrid.
Final de drum a fost în 2022 și pentru două limuzine de clasă medie: Renault Talisman și VW Passat care nu vor avea succesori. Producția lui Renault Talisman a fost oprită în februarie 2022. Conform statisticilor JATO, Talisman s-a vândut în 120.000 exemplare în șapte ani de producție. VW Passat limuzină dispare dar va exista un succesor pentru versiunea break Passat Variant.
De asemenea, Mazda a renunțat la CX-3, concurat intern de CX-30. Vânzările lui CX-3 scăzuseră constant deoarece la prețuri apropiate, CX-30 oferea mai mult spațiu. Și smart forfour a dispărut și nu va avea succesor, în curând urmând a fi disponibil SUV-ul smart #1 realizat de noul joint venture Daimler-Geely.
De asemenea, după dispariția lui Nissan Navara, Mercedes X-Class și Fiat Fullback, un alt pick-up dispare de pe scena europeană. Este vorba despre Mitsubishi L200. Un alt model Mitsubishi care a dispărut din configurator este Mitsubishi ASX dar acesta va avea un succesor. Este vorba de fapt de Renault Captur cu siglă Mitsubishi care se va numi tot ASX.
Anul trecut au dispărut și o serie de mașini sport. Nissan GT-R a fost învins de emisii și nu se mai vinde în Europa, iar un succesor nu este prevăzut. McLaren a încheiat producția lui 720S care nu se mai poate comanda. Este planificat un succesor dar McLaren nu a dat nici un fel de detalii. În septembrie 2022 s-a încheiat și producția lui Lamborghini Aventador. Acesta va avea însă un succesor echipat cu propulsie Plug-In cu motor V12 aspirat.