Home Modele noi Oficial: Corvette E-Ray, primul Corvette hibrid. Și cel mai rapid

Oficial: Corvette E-Ray, primul Corvette hibrid. Și cel mai rapid

de Dan Damian
Corvette E-Ray

Dacă această generație Corvette este prima cu motor central, ei bine, acum mai marchează o premieră. Corvette E-Ray este primul Corvette hibrid.

Probabil impulsionați de noile strategii ale celor de la Ferrari și Lamborghini, cei de la Chevrolet au vrut să dea un semnal de electrificare la nivel înalt. Așa că au construit noul Corvette E-Ray, primul Corvette hibrid produs vreodată. Doar că, chiar și comparativ cu cei doi producători europeni amintiți, americanii au un mod aparte de a rezolva problema electrificării la nivel supersport.

Chevrolet Corvette E-Ray

Astfel, noul Corvette E-Ray păstrează motorul V8 LT2, de 6,2 litri, “small block”, plasat central, dar plasează un motor electric pe puntea față, ceea ce duce la o altă premieră – primul Corvette cu tracțiune integrală. Este adevărat, una mai specială, pentru că bateria are doar 1,9 kWh, suficient, totuși, pentru ca modelul supersport american să poată rula electric cu maxim 72 km/h.

Propulsorul V8 produce 502 CP/6.450 rpm și 637 Nm/5.150 rpm, iar cel electric are o putere maximă de 163 CP și 165 Nm. Puterea sistemului ajunge la 654 CP. Cu o variație a cutiei automate cu dublu ambreiaj și 8 trepte, Corvette E-Ray se laudă cu 2,5 secunde până la 96 km/h (60 mph). Sfertul de milă (400 m) este parcurs în 10,5 secunde, cu o viteză de ieșire de 209 km/h. Performanțele dinamice, deși excelente, sunt cam la același nivel cu cele ale versiunii Z06, care are mai multă putere (679 CP), dar care suportă accelerația laterală de 1,22G, în timp ce E-Ray suportă doar 1,1G.

Corvette E-Ray

Totuși, cu diferența de 0,1 secunde până la 96 km/h în favoarea lui Corvette E-Ray, această versiune devine cel mai rapid Corvette de serie din întreaga istorie a modelului american. Aproape că egalează cele 2,5 secunde necesare modelului Ferrari SF90 Stradale (hibrid, 1.000 CP) pentru accelerația 0 – 100 km/h.

Americanii spun încă că tracțiunea integrală eAWD, posibilă datorită motorului electric care antrenează puntea față, suplimentează vizibil performanțele pe circuit ale mașinii. Sunt și o mulțime de moduri de lucru selectabile de către șofer: Tour, Sport, Track, Weather, My Mode și Z-Mode, dar a apărut și un alt mod, Charge+, prin intermediul cărui poți încărca bateria.

Corvette E-Ray

Corvette E-Ray oferă în echiparea de serie o mulțime de echipamente, unele care se plătesc în plus la celelalte modele: frâne Brembo cu discuri ceramice, suspensie Magnetic Ride Control (cu 3 setări), jante de 20 inchi pe puntea față și 21 inchi pe spate.

Prețul nu a fost comunicat până la acest moment, dar – dacă tot vorbim despre cel mai rapid Corvette de serie – ar putea fi cel mai mare cerut vreodată pentru Corvette. La acest moment, cel mai scump Corvette este Z06, la 105.300 dolari.

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.