A treia generație Honda HR-V a debutat cu un nou stil și o nouă abordare. Va fi doar în versiune hibridă, cu 3 motoare.
Cu o alură de SUV Coupe, Noua Honda HR-V păstrează dimensiunile generale ale generației anterioare, designerii insistând pe o siluetă mai “curată”, în cazul căreia aspectele legate de aerodinamică au fost rezolvate fără elemente care să iasă din linia caroseriei. Silueta aerodinamică este realizată prin creșterea gărzii la sol cu 10 mm și reducerea înălțimii acoperișului cu 20 mm, comparativ cu modelul precedent. Creșterea dimensiunii roților la 18 inch, standard pe noul HR-V, precum și reducerea părții frontale, consolidează și mai mult atracția robustă a SUV-urilor și oferă rezistența estetică dorită de clienții moderni.
Interiorul a fost proiectat punându-se accent pe spațiu și lumină, cu scopul de a accentua senzația de aerisire din cabină. Aceasta este amplificată de un sistem de difuzare a aerului special, în care gurile de aerisire în formă de L sunt poziționate în colțurile superioare ale tabloului de bord. Acest nou sistem rezolvă o discrepanță a configurațiilor tradiționale de aerisire, în care pasagerii se simt adesea incomod din cauza fluxului de aer direct. Sistemul direcționează subtil un flux de aer de-a lungul geamurilor laterale frontale, către acoperiș, creând un vortex de aer lângă și deasupra pasagerilor. Efectul acestor noi guri de aerisire nu atinge direct pasagerii, ci creează un mediu interior confortabil pentru toți.
Nouă poziție de condus, care este cu 10 mm mai înaltă decât în cazul modelului anterior. În plus, geamurile sunt proiectate să permită pătrunderea a cât mai multă lumină posibil, ajutate de panoul instrumentar orizontal și de linia plată a capotei. Mai mult decât atât, prinderea oglinzilor laterale a fost mutată mai jos, pe ușă, îmbunătățind astfel vizibilitatea în cazul manevrelor de întoarcere. Scaunele față beneficiază de o nouă structură care înlocuiește vechiul sistem pe arcuri și ajută astfel la reducerea oboselii la drum lung.
Deși dimensiunile generale ale mașinii sunt similare cu cele ale modelului anterior, noul HR-V oferă spațiu mai mare pentru picioare și umeri. În plus față de creșterea de 35 mm a spațiului pentru picioare, în spate, spătarul banchetei are o înclinare cu două grade mai mare în comparație cu generația anterioară HR-V, permisă de dispunerea centrală a rezervorului și de ambalarea inteligentă a componentelor hibride. Configurația platformei permite Honda să păstreze sistemul exceptional de versatil Magic Seats. Dintr-o singură mișcare, bancheta din spate poate fi reconfigurată în funcție de spațiul de încărcare necesar.
Tehnologia hybridă e:HEV (vehicul electric hibrid) presupune în acest caz un grup ansamblu format din două motoare electrice compacte și puternice conectate la un motor pe benzină i-VTEC de 1,5 litri , cu o putere maximă a motorului propulsor de 96 kW (131 CP) și cuplu maxim de 253 Nm la 4.500 rpm.
Sistemul e:HEV include trei moduri de condus interschimbabile, selectate automat în funcție de cerințele de drum. Pentru o eficiență maximă, HR-V-ul pornește în modul electric, schimbând insesizabil în modul hibrid atunci când este necesar un cuplu mare, cu motorul pe benzină utilizat în cazul condusului la viteze mai ridicate și constante. Dinamismul este îmbunătățit prin diferitele moduri de performanță – Sport, Normal și Econ, în timp ce accelerația și decelerarea cu o singură pedală pot fi selectate prin modul de conducere suplimentar B, pentru o experiență asemănătoare cu cea a unei mașini 100% electrice, cum este și cazul modelului Jazz. Nivelul de regenerare a energiei și puterea efectului de decelerare pot fi reglate în funcție de preferințele șoferului prin utilizarea selectorului din spatele volanului, pentru a oferi o varietate de experiențe de condus.
Noul HR-V este echipat cu Honda SENSING™, pentru prima dată, și oferă o gamă largă de tehnologii avansate de siguranță. Honda SENSING™ primeste un upgrade pentru noul HR-V, inclusiv prin incorporarea unei noi camera wide, monoculară, de rezoluție înaltă și a unor chipuri de procesare rapidă, sistem net superior combinației anterioare de cameră și sezor radar. Acesta include, de asemenea, o funcționare îmbunătățită pe timp de noapte a Sistemului de Atenuare a Coliziunii Pietonale și a Sistemului de Frânare Automată (CMBS), care acum acționează frânele în mod automat când detectează vehicule care intersectează calea de rulare a mașinii, inclusiv bicicliști și motociclete.
Noua tehnologie Cruise Control Adaptiv (ACC) introdusă pentru noul HR-V îmbunătățește siguranța la schimbarea benzii și la trecerea vehiculelor prin lateral. Unghiul de bracare și forțele G laterale sunt acum evaluate împreună cu imaginile îmbunătățite ale camerei pentru a accelera mașina mai devreme în timpul manevrelor. Acest lucru oferă o tranziție mai sigură și mai lină la ieșire. ACC are, de asemenea, funcția “Low-speed follow” și de control al frânei pentru a menține viteza setată în timpul coborârii în pantă.
Sistemul de Informare a Unghiului Mort este acum disponibil pe noul HR-V*. Folosește tehnologia radar pentru a detecta automat vehiculele aflate în unghiul mort al șoferului și avertizează șoferul printr-un martor în oglinda ușii. Distanța de detectare a fost îmbunătățită de la 3m la 25m pentru o încredere sporită a șoferului.
Sistemul de Detectare a Traficului Adiacent la Mersul cu Spatele (CTM) a fost, de asemenea, consolidat, acesta utilizând senzori radar laterali plasați în spate, pentru a avertiza șoferul sonor și vizual cănd se apropie vehicule din stânga sau din dreapta la mersul înapoi.
Sistemul de Asistență la Coborârea în Rampă (HDC), disponibil pentru prima dată în Europa pe HR-V, funcționează de la o viteză minimă de doar 3 km/h. Această tehnologie permite un control mai mare și mai lin pe suprafețele cu aderență redusă și coborâri abrupte pentru a spori încrederea de condus într-o gamă mai largă de condiții – de la navigarea pe rampe alunecoase până la abordarea drumurilor abrupte înzăpezite.
Noul HR-V e:HEV va fi disponibil în Europa la sfârșitul anului 2021 și în România de la începutul anului 2022.