Home Modele noi Volvo XC40 Pure Electric și C40 cu motoare noi

Volvo XC40 Pure Electric și C40 cu motoare noi

de Răzvan Măgureanu
Volvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noi

Volvo modifică motoarele și sistemele de propulsie la XC40 Pure Electric și C40 pentru a fi mai eificiente. În același timp,  la versiunile cu un singur motor a schimbat tracțiunea de pe puntea față pe puntea spate și oferă la fiecare model două versiuni cu un singur motor.

Volvo reînnoiește oferta de motoare pentru versiunile XC40 electric. Astfel, vor fi oferite trei versiuni, dintre care două cu un singur motor. Versiunea de top cu două motoare a fost modificată în sensul că cele două motoare nu vor mai avea putere egală. Până acum, acestea furnizau 204 CP și 330 Nm fiecare pentru un total de 408 CP și 660 Nm.

De anul acesta, versiunea de top va avea un motor față de 150 CP și unul în spate de 258 CP care vor furniza în total aceeași putere de 408 CP și un cuplu maxim de 670 Nm, cu 10 Nm mai mare. Bateria de 82 kWh brut (78 kWh net) va conferi o autonomie cuprinsă între 478 și 503 km.

O altă modificare este la softul sistemului de propulsie. Dacă înainte cele două motoare de putere egală trăgeau permanent indiferent de nivelul de aderență, la noul model funcționează permanent doar motorul spate mai puternic, iar cel față cuplează doar atunci când este nevoie de mai multă tracțiune.

De asemenea, Volvo renunță la versiunea cu un motor și tracțiune față. Aceasta dezvolta 231 CP și oferea o autonomie de până la 400 km conferită de bateria de 69 kWh. În locul ei vor fi oferite două versiuni, tot cu un singur motor, dar cu tracțiune spate.

Cea de bază va dezvolta 238 CP și 330 Nm și va fi combinată cu bateria de 69 kWh brut (67 kWh net) care îi va conferi o autonomie cuprinsă între 438 și 461 km. Se va putea încărca la stații rapide de 150 kW de la 10 la 80% în numai 27 minute.

A doua versiune cu un motor și tracțiune spate va combina un motor mai puternic, de 252 CP și 420 Nm, cu bateria mai puternică de 82 kWh brut care va fi suficientă pentru o autonomie între 490 și 516 km. Bateria de 82 kWh se va putea încărca la stații rapide cu până la 200 kW de la 10 la 80% în numai 27 minute.

De asemenea, noul XC40 va avea un mic portbagaj suplimentar de 31 litri sub capota din față iar grila radiatorului a fost redesenată. A fost îmbunătățită și structura de siguranță a versiunii electrice, bateria fiind protejată de o cușcă din aluminiu extrudat. XC40 primește și noul pachet de siusteme de asistență Advanced Driver Assistance Systems – o combinație de ai multe camere, radar și senzori ultrasonici.

Aceleași versiuni de motoare și baterii vor fi oferite și la versiunea coupe, C40.  Ambele modele vor fi disponibile la comandă în România din mai 2023 iar livrările vor începe în iulie-august.

Volvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noiVolvo XC40 Pure Electric, C40 motoare noi

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?