Home Modele noi Noul Lexus RX – A cincea generație, “complet reinventat”. Hibrid și PHEV

Noul Lexus RX – A cincea generație, “complet reinventat”. Hibrid și PHEV

de Dan Damian
noul Lexus RX

Lexus a prezentat a cincea generație Lexus RX, care dispune de noi sisteme de propulsie, dar și o schimbare importantă la nivelul conceptului interiorului.

Două zile pline de lansări de modele noi. După noul BMW X1, noul Mercedes GLC, Mercedes-AMG One vedem și a cincea generație Lexus RX. Acesta este unul dintre cele mai importante SUV-uri Lexus, pentru că, timp de două decade, a fost unul dintre cele mai bine vândute modele ale constructorului japonez: 3,5 milioane de unități comercializate din 1998, dintre care 300.000 în Europa.

Noua generație nu schimbă ideea generală de design. De fapt, va fi foarte familiar celor obișnuiți cu modelul de până acum. Japonezii spun că au mizat pe ideea stilizării fusului în ceea ce privește partea frontală. Adică mai multă dinamică obținută prin linii mai puternice, dar nu și dure la nivel vizual. Farurile sunt o reinterpretare a celor de până acum, iar grila a devenit… mai mică și asta pentru că partea superioară a acesteia a fost integrată în caroserie, iar conturul puternic a dispărut, concomitent cu apariția unui alt model al micilor și multelor bare orizontale. Pe lateral, observăm că modelul din partea inferioară a portierelor spate este acum mult mai rotunjit, dar s-a păstrat continuitatea de pe montantul spate, care face o legătură directă între geamurile ușilor și hayon. În schimb, spatele este complet redesenat, cu stopuri mai fluide, unite între ele printr-o bandă luminoasă, în timp ce partea inferioară a hayonului și spoilerului este mai proeminentă.

noul Lexus RX

Noul Lexus RX rulează pe platforma GA-K, pe care o întâlnim și pe modelul NX, dar cu setări diferite. La o simplă comparație a dimensiunilor, rezultă că noul RX are lungimea de 4,890 mm, exact ca generația anterioară, lățimea ajunge la 1.920 mm (+ 25 mm), iar înălțimea a scăzut la 1.710 (-10 mm), în timp ce ampatamentul de 2.850 mm este cu 60 mm mai lung decât cel al modelului de până acum.

Revoluție la interior? Nu neapărat, dar o cu totul altă atmosferă, cel puțin la nivel vizual. Planșă de bord este acum mai “plină”, tot stratificată, cu tabloul de bord digital și un nou sistem multimedia (cu procesor de 3,6 ori mai rapid) pe display central de 14 inchi, care a preluat cam tot din comenzile climatizării: doar setarea temperaturii se face din comutatoare rotative (fizice), plus câteva butoane pentru comenzi rapide. Culmea, display-ul floating al generației anterioare a fost abandonat în favoarea acestui nou display,  mai bine integrat în planșa de bord. Mai remarcăm aeratoarele mai discrete și continuitatea vizuală a planșei de bord cu panourile portierelor, pentru mai multă eleganță și senzație de spațiu.

noul Lexus RX - interior

Schimbări importante sunt și la capitolul propulsie, unde avem nu mai puțin de patru variante:

  • Lexus RX 350h: hibrid, motor L4 de 2,5 litri, 245 CP și 8 secunde până la 100 km/h, consum mediu 6,4 l/100 km.
  • Lexus RX 350: doar benzină, motor L4 turbo de 279 CP și 430 Nm, 7,1 secunde până la 100 km/h, consum mediu de 8,8 l/100 km. Această versiune va fi disponibilă doar în Europa de Est.
  • RX 450h+: PHEV, motor L4 de 2,5 litri, 306 CP, cam 7 secunde până la 100 km/h și consum mediu oficial de 1,2 l/100 km. Bateria are capacitatea de 18,1 kWh și Lexus avansează cam 65 km de autonomie electrică.
  • RX 500h: hibrid, de fapt primul hibrid cu motor turbo de la Lexus: L4 de 2,4 litri, 371 CP, 0 – 100 km/h în aproximativ 6 secunde și consum mediu de 8,2 l/100 km.

Toate modele au tracțiune integrală, fie mecanică, fie prin amplasarea motorului electric pe puntea spate (RX 500h).

Articole similare

Comentați?

* Acest formular stochează date doar la cerere și doar pentru popularea automată a formularului cu datele dvs, la următoarea vizită. În cazul stocării la cerere, date nu sunt procesate sau utilizate în alt scop.

Acest site utilizeaza "cookies". Accept Ce înseamnă "Cookie"?