Mercedes EQS și-a făcut debutul și anunță noi standarde în segmentul electric de lux, inclusiv la nivel de autonomie.
Atunci când a fost prezentat sub forma conceptului Vision EQS la Salonul Auto de la Frankfurt, nu au fost puțini cei care l-au confundat cu noua Clasă S, pe atunci în pregătire. Corect și greșit, în același timp, pentru că Mercedes EQS a fost conceput ca o versiune electrică a Clasei S, dar una mai specială, cu design propriu și, mai ales, pe platformă dedicată (EVA).

După o serie de dezvăluiri treptate, constructorul german a prezentat oficial noul Mercedes EQS, al patrulea model din gama EQ (după EQC, EQV și EQA), dar cel mai impresionant dintre ele, la nivel de tehnologie și autonomie. Sedanul electric de lux păstrează în mare parte linia estetică a conceptul din care provine, dar grila față a fost modificată la nivelul proporțiilor. Practic, au apărut gurile de aerisire în partea inferioară, inexistente la Vision EQS. Sedanul german, cu un fel de alură de coupe cu 4 uși se laudă și cu un coeficient aerodinamic de 0,20, cel mai bun din lume la nivelul modelelor de serie, fie ele electrice sau nu.

Deocamdată, Mercedes EQS va fi lansat în două versiuni. Modelul EQS 450+ vine cu un singur motor de 245 kW (333 CP) și cuplu maxim de 568 Nm, cu tracțiune spate și baterie de 107,8 kWh. Accelerația 0 -100 km/h se întâmplă în 6,2 secunde. Modelul superior, EQS 580 4Matic, vine cu două motoare, câte unul pe fiecare punte, putere maximă de 524 CP, cuplu maxim de 855 Nm și accelerație 0 – 100 km/h în 4,3 secunde, în condițiile în care mizează pe aceeași baterie de 107,8 kWh. Ambele versiuni au viteza maximă la 210 km/h. În viitorul apropiat vom vedea și o versiune AMG cu puterea maximă de 762 CP, ai cărei timpi vor fi, probabil, de excepție. Autonomia maximă anunțată de Mercedes este de 770 km, pentru modele de debut, versiunea AMG va plăti tribut performanței cu o autonomie mai redusă.
În echiparea de serie, la fel ca și noua Clasă S, Mercedes EQS vine cu direcție integrală, ba chiar una pe două paliere: 4,5 grade, dar se poate ajunge la 10 grade printr-un update OTA, caz în care diametrul de întoarcere este de 10,9 metri, impresionant pentru o mașină a cărei lungime depășește 5,2 metri.
La interior nu există nimic mai prejos față de Clasa S, dar se poate merge mai sus, cu planșa de bord Hyperscreen, disponibilă opțional. Încă o inovație, tot pe lista de opționale: mânerele portierelor (pop-up) se deschid la apropierea de mașină, iar apoi portiera șoferului se deschide automat. Se poate face acest lucru și de către șofer, prin intermediul sistemului MBUX, atunci când vrea să lase un pasager să coboare.
Date tehnice | ||
---|---|---|
Mercedes | EQS 450+ | EQS 580 4Matic |
Motor | electric | 2, electrice |
Putere kW (CP) | 245 (333) | 385 (523) |
Cuplu maxim Nm | 568 | 855 |
Tracțiune | spate | integrală |
Lungime × lățime × înălțime mm | 5216 × 1926 × 1512 | 5216 × 1926 × 1512 |
Ampatament mm | 3210 | 3210 |
Volum portbagaj l/VDA | 610–770 | 610–770 |
Masă la gol/sarcină utilă (kg) | 2480/465–545 | 2585/475–550 |
Capacitate baterie kWh | 107,8 | 107,8 |
Accelerație 0–100 km/h s | 6,2 | 4,3 |
Viteză maximă km/h | 210 | 210 |
Consum mediu (WLTP) la 100 km | 15,7–20,4 | 17,4–21,8 |
Autonomie km | 780 | nc. |